سایت خبری پیام ما آنلاین | پس از بدقولی در ساخت باند دوم فرودگاه و پروژه آزادی، تاریخ بهره‌برداری از خانه حاج‌آقا علی هم به تعویق افتاد رزم حسینی؛ استاندار وعده ها

پس از بدقولی در ساخت باند دوم فرودگاه و پروژه آزادی، تاریخ بهره‌برداری از خانه حاج‌آقا علی هم به تعویق افتاد رزم حسینی؛ استاندار وعده ها





۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۰۶

پس از بدقولی در ساخت باند دوم فرودگاه و پروژه آزادی، تاریخ بهره‌برداری از خانه حاج‌آقا علی هم به تعویق افتاد
رزم حسینی؛ استاندار وعده ها

رضا عبادی زاده
بهره‌برداری از خانه حاج‌آقا علی رفسنجان در حالی به پایان سال موکول شده که پیش‌ازاین خرداد، شهریور و 22 بهمن تاریخ‌هایی بودند که به‌عنوان زمان بهره‌برداری عنوان می‌شدند.
خانه حاج‌آقا علی رفسنجان در پیچ‌وخم وعده‌ها گیر کرده و هر بار یک تاریخ برای بهره‌برداری از آن اعلام می‌شود. آخرین تاریخی هم که از سوی مسئولان اعلام‌شده، پایان سال است. علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان که عصر دوشنبه به‌منظور شرکت در مراسم هفتمین روز درگذشت حجت‌الاسلام حاج شیخ عباس پورمحمدی به رفسنجان رفته بود، از خانه حاج‌آقا علی رفسنجان هم بازدید کرد. آن‌طور که سایت استانداری کرمان نوشته او در این بازدید، از پیشرفت 90 درصدی عملیات مرمت خبر داد و گفت: «خانه حاج‌آقا علی رفسنجان تا پایان امسال آماده بهره‌برداری است.» غلامرضا سرایداری، مدیرعامل بنیاد خیریه موقوفات استان کرمان هم در حاشیه این دیدار به خبرگزاری فارس گفت «این بنا تا پایان سال 95 آماده می‌شود.» در حالی تاریخ بهره‌برداری از بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان شامل بازار، آب‌انبار، مسجد، کاروانسرا، حمام، حسینیه و یخدان، پایان سال اعلام‌شده که پیش‌ازاین تاریخ‌های گوناگونی برای پایان مرمت اعلام‌شده بود. پیش‌ازاین در ماجرای پروژه میدان آزادی و ساخت باند دوم فرودگاه کرمان هم اتفاقات مشابهی رخ‌داده بود.
این مهر بی مهر
وجه تشابه سه موردی که در بالا گفته شد، ماه مهر است. مرمت خانه حاج‌آقا علی رفسنجان و پروژه زیرگذر آزادی کرمان از مهر 94 آغاز شد و در نزدیکی‌های مهر 95 بود که استاندار کرمان خبر از احداث باند دوم فرودگاه کرمان داد. وعده‌هایی که در مورد این سه پروژه داده شد چندان به سرانجام نرسید. زمان پایان مرمت خانه حاج‌آقا علی و زیرگذر آزادی تاکنون چندین بار تغییر کرده و عملیات احداث باند دوم فرودگاه کرمان هم هنوز آغاز نشده است.

در انتظار بهار خانه حاج‌آقا علی
23 دی‌ماه 94 بود که رزم حسینی زمان پایان عملیات مرمت و بازسازی بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان را خردادماه 95 اعلام کرد. وی گفت: «طبق برآوردی که صورت گرفته این مجموعه تا مهرماه سال آینده آماده خواهد شد؛ اما با توجه به نظر مدیر این مجموعه، بازسازی خانه حاج‌آقا علی تا خردادماه سال آینده به پایان خواهد رسید.» خرداد 95 هم از راه رسید اما عملیات بازسازی خانه حاج‌آقا علی به پایان نرسید. غلامرضا سرایداری، مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان، در اولین روز خرداد 95 در حاشیه بازدید استاندار از این خانه خشتی گفت که « فاز نخست مرمت در ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد.» آن‌طور که مهر نوشت، وی همچنین اعلام کرد که «مرمت کامل خانه حاج‌آقا علی امسال هم‌زمان با عید سعید غدیر {30 شهریور} صورت خواهد گرفت.» اوایل شهریورماه اما مدیرکل میراث فرهنگی کرمان در گفت‌وگو با «پیام ما» تاریخ بهره‌برداری را 22 بهمن اعلام کرد. روز دوشنبه اما استاندار کرمان اعلام کرد که تا پایان سال عملیات مرمت این بنا به پایان می‌رسد.

میدان وعده‌ها
اگرچه فعلاً اعلام‌شده زیرگذر آزادی تا 22 بهمن به بهره‌برداری می‌رسد اما نگاهی به وعده‌های عمل نشده در رابطه با این پروژه، تردیدها را درباره پایان این پروژه تا 79 روز دیگر افزایش می‌دهد. رزم حسینی، استاندار کرمان اولین نفری بود که اعلام کرد 22 بهمن پروژه آزادی به بهره‌برداری می‌رسد. پیش‌ازاین بابایی، شهردار کرمان به «پیام ما» گفته بود تا دهه فجر مسیرهای روی میدان باز می‌شود و کل پروژه پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد اما بابایی چند روز بعد همان حرف استاندار را تکرار کرد. پیش‌ازاین مهر 95 و اسفند 95 به‌عنوان تاریخ بهره‌برداری از پروژه آزادی اعلام‌شده بود. در بحث بازگشایی مسیرهای دسترسی هم چندین بار بدقولی شد. در ارتباط با بازگشایی مسیرهای دسترسی اطراف میدان آزادی تاکنون چندین وعده مختلف داده‌شده است. شهریور 95 بابایی، شهردار کرمان خبر داد که راست‌گرد استقلال به میدان آزادی تا اول مهرماه به پایان می‌رسد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. این در حالی است که تا امروز خبری از بازگشایی راست‌گرد استقلال به آزادی نبوده است. رزم حسینی استاندار کرمان هم در جلسه با کسبه آزادی گفت بعضی از مسیرهای پروژه میدان آزادی کرمان در مهر و آبان ماه بازگشایی می‌شود. در مهرماه فقط راست‌گرد بلوار جمهوری به جاده تهران بازگشایی شد اما در آبان ماه خبری از بازگشایی نبود. یکشنبه گذشته در نشست عمومی شورای شهر اما شهردار کرمان از بازگشایی خیابان استقلال تا 22 بهمن خبر داد!

وضعیت مبهم باند دوم فرودگاه کرمان
زمزمه تعطیلی فرودگاه کرمان از خردادماه سال جاری به گوش رسید. دلیل این تعطیلی هم نیاز تنها باند این فرودگاه به ترمیم است. دوم تیرماه سال جاری و در حاشیه معارفه قاسم‌زاده به‌عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان، اکرمیان عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور به ما گفت: «در حال حاضر وضعیت موجود باند به لحاظ فنی نیاز به ترمیم دارد. حالا چه باند دومی احداث شود یا نشود فرقی نمی‌کند و ترمیم نیاز است. با توجه به نیاز به ترمیم قسمت‌هایی از باند، امکان اینکه فرودگاه تعطیل نشود، اصلاً وجود ندارد.» اگرچه عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور تلویحاً احداث باند دوم در فرودگاه کرمان را رد کرد اما مدیرکل فرودگاه‌های کرمان همان روز با قاطعیت از احداث باند دوم خبر داد. اواخر شهریورماه سال جاری هم استاندار کرمان از اعلام کرد که به‌زودی «عملیات اجرایی احداث باند دوم فرودگاه کرمان آغاز می‌شود.» بااین‌حال تا امروز خبری از احداث باند دوم نبوده. رزم حسینی هفته گذشته در این خصوص به ما گفت: «وقتی تصمیم‌گیری در این خصوص نهایی شد به اطلاع عموم می‌رسانیم.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *