پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از کرمان چه خبر

از کرمان چه خبر





۱ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۰۰

اعتراض مغازه‌داران کرمانی به فروشگاه‌های همواره تخفیف
ایلنا نوشت: صبح دیروز برخی از مغازه‌داران مواد غذایی شهر کرمان در اعتراض به فروشگاه‌های همواره تخفیف مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار برخورد با رشد این‌گونه فروشگاه‌ها شدند. بر اساس این گزارش این فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجناس خود را با تخفیف همیشگی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند که این قضیه مورد اعتراض و گلایه بسیاری از مغازه‌داران مواد غذایی شهر کرمان که می‌گویند فروششان دچار آسیب شده، قرارگرفته است. پیش‌ازاین تجمع مشابهی در بوشهر انجام‌شده بود.
دستگیری اعضای باند واردکننده محموله‌های
مواد مخدر به کشور
ایسنا نوشت: مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان دو نفر از اعضای باند واردکننده محموله‌های مواد مخدر از مرزهای شرقی به کشور دستگیر شدند.»خلیل اله همایی راد اظهار کرد: درنتیجه فعالیت‌های اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان کرمان، یک باند واردکننده محموله‌های مواد مخدر از مرزهای شرقی به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و استان‌های مرکزی کشور شناسایی و طی یک عملیات اطلاعاتی دو نفر از اعضای باند دستگیر شدند. وی افزود: در این عملیات یک دستگاه خودرو، دو دستگاه تلفن همراه، 413 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل 160 کیلوگرم هروئین، 223 کیلو حشیش و 30 کیلو تریاک کشف و ضبط شد. همایی راد تصریح کرد: مأموران اداره کل اطلاعات استان کرمان همچنین در این عملیات موفق به کشف 300 لیتر پیش سازهای تولید مرفین و هرویین شدند..
کسب مقام سوم در مسابقات بین‌المللی تنیس توسط
پرسنل شرکت آبفای استان کرمان
فردین غیبی موفق شد در میان 33 تنیسور حاضر در مسابقات، مقام سوم را به دست آورد. پیکارهای فراملی پیشکسوتان تنیس از تاریخ 10 لغایت 17 آبان در زمین‌های مجموعه ورزشی 22 بهمن اصفهان برگزار شد و در آن 33 تنیسور از ایران و انگلیس به رقابت پرداختند. فردین غیبی پرسنل شرکت آبفای استان کرمان و تنیسور پیشکسوت کرمانی موفق شد جایگاه سوم را از آن خود کند. غیبی از سن 13 سالگی به ورزش تنیس می‌پردازد و در 17 سالگی توانست قهرمان تنیس در پیکارهای استانی استان کرمان شود. وی همچنین در مسابقات کشوری توانست جایگاه‌های سوم و چهارم را نیز به دست آورد. فردین غیبی دارای کارت مربی گیری درجه‌یک فدراسیون ایران نیز هست.
برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر رضایت‌بخش نیست
قدس آنلاین نوشت: فرماندار کرمان در کارگروه مبارزه با مواد مخدر گفت: در کنار مقابله خوب با مواد مخدر ، متأسفانه توفیق در حد انتظار حاصل نشده است. محمدعلی توحیدی در این نشست گفت: در برخورد با افراد، کاروان‌ها و قاچاقچیانِ بزرگ توفیقات خوبی داشتیم ولی در برخورد با خرده‌فروشان یا از ابزار قانونی استفاده نکردیم و یا برخورد جدی صورت نگرفته که مانع اموال نامشروعی که خرده‌فروشان کسب می‌کنند، بشویم. وی خواستار برخورد جدی و اصولی با خرده‌فروشان مواد مخدر شد و افزود: اگر محلات برای این‌گونه افراد ناامن شود نمی‌توانند درآمدهایی که از این طریق کسب می‌کنند، استفاده کنند. توحیدی گفت: افراد خرده‌فروش در محلات کاملاً شناخته‌شده‌اند ولی به‌راحتی به کار خود ادامه می‌دهند. وی ادامه داد: ما مسئولیم، این توجیهات که نرسیدیم، جنگ داشتیم، دشمن با تمام توان واردشده و مانند این‌ها، مشکلی را حل نمی‌کند. وی اضافه کرد: مادربرابر خون شهدا مسئولیم. چقدر مهلت؟ چقدر مماشات؟ توحیدی بابیان آثار جانبی مواد مخدر اذعان داشت: ریشه بسیاری از بدبختی‌ها و آسیب‌ها اعتیاد است. معضلات دیگر مثل بیکاری ، بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی، سرقت، طلاق و ازاین‌دست منشأ آن‌ها اعتیاد است. فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: شهر کرمان پیشانی استان است حضور گردشگران، شخصیت‌ها در مرکز استان بیشتر است ازاین‌جهت کاردرآن اهمیت بیشتر دارد. فرماندار کرمان خواستار استفاده از ظرفیت‌های استان مانند رسانه‌ها، صداوسیما و آموزش‌وپرورش جهت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شد.
سارق مسلح ویلاهای هفت باغ کرمان در حین سرقت
دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری سارق مسلح ویلاهای هفت باغ شهر کرمان در حین سرقت و کشف 5 فقره سرقت در عملیات مأموران کلانتری 24 خبر داد. به گزارش ایسنا سرهنگ عبدالعلی روان‌بخش اظهار کرد: در پی چندین فقره سرقت مسلحانه از ویلاهای هفت باغ شهر کرمان دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری 24 قرار گرفت. وی افزود: تیم تجسس کلانتری 24 با انجام اقدامات پلیسی از محل سرقت‌های انجام‌شده مشخصاتی از سارق به دست آوردند. فرمانده انتظامی شهرستان کرمان ادامه داد: مأموران کلانتری با به دست آوردن این اطلاعات به کنترل نامحسوس در محدوده نقاط جرم خیز پرداختند و سرانجام متهم را شناسایی و با تعقیب و مراقبت سارق را در یکی از ویلاهای حاشیه جنوبی شهر کرمان با یک قبضه سلاح غیرمجاز درحالی‌که قصد سرقت دیگری را داشت، دستگیر کردند. وی افزود: سارق که در بازجویی‌های تخصصی مأموران انتظامی با شواهد موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به 5 فقره سرقت مسلحانه از ویلاهای هفت باغ شهر کرمان اعتراف کرد. روان‌بخش خاطرنشان کرد: سارق دستگیرشده پس از تشکیل پرونده و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد. فرمانده انتظامی شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: پلیس با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت برخورد می‌کند و از عموم شهروندان خواست منازل خود را به تجهیزات ایمنی همچون، نرده، دزدگیر، دوربین مداربسته، درهای ضد سرقت و حفاظ برای پنجره‌ها و بالکن‌های منازل خود استفاده کنند و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس 110 اطلاع دهند.
وضعیت قرمز برای متعدیان به اراضی ملی و زمین‌خواران
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، نشست مشترک یگان‌های حفاظت زمین و مسکن اداره کل مسکن و شهرسازی و زمین و اراضی ملی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، با حضور فرماندهان دو یگان در محل سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان برگزار شد. رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در این نشست، حفاظت و مراقبت از عرصه‌های ملی را، وظیفه و رکن اصلی مأموریت‌های اداره متبوعش برشمرد و تأکید کرد: چنانچه حفاظت از عرصه‌های ملی و حفظ وضعیت موجود در سرلوحه وظایف قرار گیرد و از سوءاستفاده متعدیان به عرصه‌ها و اراضی ملی ممانعت به عمل آید، تقریباً وظیفه این دو یگان محقق شده است. در این نشست سرهنگ طالبی زاده فرمانده یگان حفاظت زمین اداره کل مسکن و شهرسازی با اظهار رضایت از تفاهمات و تعاملات سازنده دو یگان اعلام کرد: هم‌اکنون وضعیت برای زمین‌خواران و متعدیان به عرصه‌های منابع طبیعی و ملی در تمامی مناطق شهرستان کرمان قرمز بوده و چشمان تیزبین و مراقبت‌های شبانه‌روزی یگان‌های حفاظت، عرصه را به این افراد تنگ کرده است به‌گونه‌ای که می‌توان مدعی شد تمامی عرصه‌ها و اراضی ملی در رصد یگان‌های حفاظت دو اداره کل بوده و پدیده زمین‌خواری به حداقل مقدار خود رسیده است. سرهنگ شفیعی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نیز در این نشست ضمن دعوت ازنیروهای یگان حفاظت زمین و مسکن به مشارکت و هم‌اندیشی در مأموریت‌های یگان حفاظت اداره کل از آنان خواست تا با انجام گشت‌های تلفیقی و همکاری‌های مستمر هرگونه تخریب و تصرف و آتش‌سوزی در اراضی ملی را با شماره رایگان 1504 امداد و نجات جنگل و مرتع اطلاع دهند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *