پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۵۰

ترک همدانی: شکایت مطهری علیه دادستان خراسان رضوی به جریان افتاد
ایلنا نوشت: وکیل علی مطهری از به جریان افتادن شکایت مطهری از دادستان خراسان رضوی در پی لغو سخنرانی‌اش در مشهد خبر داد. ترک همدانی با اشاره به لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد عنوان کرد: صبح دوشنبه شکایتی علیه مقام مسئول قضایی در استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد ، تنظیم و به مرجع قضایی دادسرای کارکنان دولت تهران تحویل شد. او افزود: در پی اقدام یک مسئول قضایی در استان خراسان رضوی، شکایتی به وکالت از آقای علی مطهری تنظیم و به دادسرای صالحه تقدیم شده است. ترک همدانی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در پرونده شکایت آقای مطهری در شیراز به‌خوبی و شایستگی، رسیدگی‌ها را به انجام رساند، گفت: حتی دادستان وقت عمومی و انقلاب شیراز با دقت و وسواس لازم توانست تقریباً اکثر مقصران و متهمان را شناسایی و به دادگستری بسپارد. اما متأسفانه یک مقام قضایی در استان خراسان رضوی، مانع اجرای قانون اساسی و آزادی‌های فردی و اجتماعی شده و همین موجب اخلال در حقوق فردی و اجتماعی موکل نیز شده است، بطوریکه نتوانست از حقوق خویش بهره ببرد و ناچار از عدم حضور در محل اقامت میزبانانش شد و به تهران بازگشت. همین مساله هم منجر شد که شکایت به دادگستری برود. وی تأکید کرد: با عنایت به اینکه پرونده در حال تحقیقات مقدماتی است از بیان جزییات قانونا معذورم.
سخنرانی صادق زیباکلام در دانشگاه آزاد
قزوین لغو شد
ایرنا نوشت: با حکم دادستانی قزوین، سخنرانی صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه روز دوشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین لغو شد. دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دراین‌باره گفت: قرار بود ساعت 16 دکتر صادق زیباکلام در سالن علامه رفیعی این دانشگاه با عنوان ‹تحلیل انتخابات آمریکا و تأثیرپذیری معادلات بین‌المللی› سخنرانی کند که با خبر شدیم با حکم دادستان قزوین لغو شده است. سید علی پروین چی افزود: این دستور به‌صورت کتبی ابلاغ‌شده و در متن آن دلیل لغو برنامه جلوگیری از مسائل امنیتی و پیشگیری از وقوع جرم و تأمین نظم و امنیت مراسم اجتماعات قانونی ذکرشده است. وی اضافه کرد: این برنامه به تصویب شورای نظارت دانشگاه رسیده و در داخل دانشگاه به‌صورت قانونی برگزار می‌شد و امنیت آن نیز بر عهده مسئولان دانشگاه بود. پروین چی تأکید کرد: مجوز برگزاری این مراسم از سوی هیأت نظارت دانشگاه در تاریخ 25 مهرماه سال جاری صادرشده و از 26 آبان ماه کار اطلاع‌رسانی و تبلیغات انجام‌شده است اما به‌رغم اطلاع‌رسانی، 2 ساعت قبل از برگزاری مراسم با حکم دادستان لغو شد.
واکنش علم‌الهدی به حاشیه‌های لغو سخنرانی مطهری
دفتر آیت‌الله احمد علم الهدی،‌ امام‌جمعه مشهد در پی لغو سخنرانی امروز علی مطهری در این شهر بیانیه‌ای صادر کرد. مطهری در نامه‌ای به رئیس‌جمهور به‌طور تلویحی به نقش علم الهدی در لغو سخنرانی اشاره‌کرده است.
به گزارش خبرآنلاین،‌ متن این بیانیه به شرح زیر است: باکمال تأسف امروز شخصی که در جایگاه هیئت‌رئیسه مجلس قانون‌گذاری این نظام قرار دارد از قدرتی که به‌واسطه برقراری مردم‌سالاری دینی در این کشور از مردم به امانت‌گرفته و جزو یکی از قدرت‌مداران این نظام است، استفاده کرده و رئیس‌جمهور را تهدید می‌کند که اگر پیگیری برای کشف علل انحلال سخنرانی من در مشهد را نکنی، مجلس فلان و بیسان می‌کند!! و با تکیه‌بر قدرت خود به هر که می‌خواهد تهمت و افترا می‌زند که «امیدوارم این نامه از آقای علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد نباشد …. لطفاً برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام‌جمعه؟» و گویا می‌خواهد با این جملات این‌طور القاء کند که آیت‌الله علم الهدی جلوی سخنرانی‌اش را گرفته است.
بدین‌وسیله اعلام می‌دارد آیت‌الله علم الهدی اصلاً به چنین سخنرانی و مراسمی توجهی نداشته است و این حق را دارد که علیه شخص مفتری اقدام قضایی کند و در صورت عدم جبران تشویش اذهان عمومی توسط این شخص ، اقدام خواهد شد.
اظهارات اخیر مقامات ایرباس و بویینگ به‌طور
رسمی به ما اعلام‌نشده است
ایلنا نوشت: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بابیان این‌که نمایندگان ایرباس و بویینگ اظهارات اخیر خود را به‌صورت رسمی و کتبی به ما اعلام نکرده‌اند، گفت: جلسه بعدی مذاکرات با نمایندگان ایرباس و بویینگ در هفته جاری برگزار می‌شود. اصغر فخریه کاشان، عضو ارشد مذاکره‌کننده تیم هوایی ایران در واکنش به اظهارات منتشرشده از سوی مقامات ایرباس و بویینگ مبنی بر این‌که اگر دولت آمریکا فروش هواپیما به ایران را ممنوع کند به این تصمیم احترام می‌گذارند و یا این‌که وضعیت بلاتکلیفی برای فروش هواپیما به ایران ایجادشده، گفت: هنوز نمایندگان ایرباس و بویینگ به‌صورت رسمی چیزی را به ما اعلام نکرده‌اند. وی ادامه داد: نمایندگان ایرباس و بویینگ به‌صورت مستمر و دائم با ما در تماس هستند اما هنوز موضوعی را به‌صورت رسمی و کتبی به ما اعلام نکرده‌اند.
صادقی: برخی می‌خواهند خراسان
با تک‌صدایی اداره شود
جماران نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس از جمع‌آوری امضاء نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور خبر داد و گفت: من فضای مجلس را برای استیضاح آماده و فراهم می‌بینم. محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به لغو سخنرانی یکشنبه،30 آبان نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد، اظهار کرد: مطابق اطلاعاتی که من دارم مقصر اصلی استانداری است.، اما مسئولان سعی می‌کنند که نقیصه را بر عهده دستگاه قضایی یا برخی از مقامات شهری مثل امام‌جمعه بگذارند که این سلب مسئولیت از مقامات اجرایی قابل‌قبول نیست.
این عضو فراکسیون امید افزود: در این قضیه بااینکه اساساً نیازی به اخذ مجوز نبوده، چون سخنرانی در محیط بسته نیازی به مجوز ندارد، مسئولان برنامه به من اطلاع دادند که برای احتیاط مجوز لازم را گرفتیم و هماهنگ هم کردیم؛ ضمن اینکه آقای مطهری می‌خواست یک سخنرانی عادی انجام دهد و تأکید شده بوده که به مناسبت اربعین موضوع سخنرانی مذهبی باشد و بنا نبوده در مورد مسائلی که ایشان معمولاً مطرح می‌کند، مثل حصر، چیزی گفته شود. وی تأکید کرد: به نظر می‌آید برخی می‌خواهند خراسان را به‌صورت تک‌صدایی اداره کنند و اجازه نمی‌دهند صداهای دیگری که از درون انقلاب است بیرون بیاید. آقای مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید مطهری است، اما این اتفاق تصویری از یک حاکمیت دوگانه را ایجاد می‌کند و انگار دولت آنجا حکمروایی ندارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *