پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وقتی برخی افتتاح طرح ملی در قلعه گنج را افتتاح تعویض‌روغنی دیدند تخریب دولت به هر بهانه‌ای

وقتی برخی افتتاح طرح ملی در قلعه گنج را افتتاح تعویض‌روغنی دیدند تخریب دولت به هر بهانه‌ای





۱ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۸

وقتی برخی افتتاح طرح ملی در قلعه گنج را افتتاح تعویض‌روغنی دیدند
تخریب دولت به هر بهانه‌ای

برخی رسانه‌های محلی استان کرمان در روزهای گذشته با انتشار عکسی مدعی شدند اسحاق جهانگیری در سفر به قلعه گنج یک تعویض‌روغنی را به‌عنوان طرحی ملی افتتاح کرده است.
این رسانه‌ها که در انتقاد از دولت ید طولایی دارند، این بار برای زیر سؤال بردن سفر معاون اول رییس جمهور به جنوب استان دست به این اقدام زدند. خبرگزاری ایسنا در این خصوص گزارش داد: «اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور هفته گذشته در سفری دو روزه به استان کرمان علاوه بر افتتاح چند پروژه صنعتی ـ اقتصادی بزرگ و ملی از جمله بهره برداری از کارخانه گندله‌سازی شماره ۲ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان، افتتاح ورزشگاه گل گهر سیرجان، افتتاح نخستین واحد تحقیقاتی نیمه‌صنعتی تولید رنگدانه تیتانیوم در کشور، بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۰۰۰ مگاواتی کهنوج و افتتاح هم‌زمان طرح‌های آب‌رسانی به ۱۴۱ روستا در استان‌های کرمان، یزد و لرستان، ساعاتی نیز در جمع صمیمی اهالی روستای «شمزان دولاب» از توابع شهرستان قلعه گنج حاضر شد تا از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنان قرار گیرد. آنچه که در پایان سفر به شهرستان قلعه گنج در فضای مجازی توسط برخی از منتقدان دولت بر خلاف اخلاق رسانه‌ای منتشر و بزرگنمایی شد نه به تبیین اقدامات مشارکت جویانه و ابتکاری روستاییان این شهرستان برای اشتغال‌زایی جوانان و محرومیت زدایی از منطقه اختصاص داشت و نه به دیدار چهره به چهره و صمیمی معاون اول رییس جمهور با مردم این منطقه برای شنیدن دغدغه هایشان.
متأسفانه این موضوع به اقدام غیر اخلاقی این منتقدان مربوط است که با برجسته سازی خبری- تصویری یکی از ده‌ها بنر معرفی فعالیت‌ها و کسب‌وکارهای خرد و کوچکی که توسط خود مردم راه اندازی شده و بر دیوار نمایشگاه پروژه توان افزایی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در مسجد این روستا نصب شده بود و معاون اول رییس جمهور در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های متعددی که در این شهرستان به نتیجه رسیده بود از آن مکان بازدید کرد.
متأسفانه عده‌ای با بی‌اخلاقی و سوءاستفاده از ظرفیت فضای مجازی که علی‌الاصول باید در مسیر درست بکار گرفته شود، تلاش می‌کنند با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و بزرگنمایی مطالب غیرواقعی، دستاوردهای دولت را در حاشیه قرار دهند.
این افراد با انتخاب گزینشی یک عکس از بازدید جهانگیری از یک نمایشگاه، آگاهانه یا ناآگاهانه سعی در منحرف کردن افکار عمومی داشته و مدعی شده‌اند که در این سفر یک مغازه تعویض‌روغنی افتتاح شده است حال‌آنکه عکس یادشده تصویری از بنر مربوط به معرفی ده‌ها کسب‌ و کار کوچکی بود که تصاویر آن‌ها در نمایشگاهی که اهالی روستای شمزان دولاب قلعه گنج با برپایی آن توانسته بودند به‌خوبی نشان دهند که چگونه می‌توان با استفاده مناسب و صحیح از پس‌اندازهای مردمی و نیز یارانه‌ها با ایجاد صندوق اعتبارات خرد روستایی، نسبت به راه اندازی مشاغل خرد و کوچک اقدام کرد. بدون تردید این کار که اقدامی منحصربه‌فرد و قابل‌ستایش است می‌تواند به‌عنوان تجربه‌ای ارزشمند و الگویی موفق در گوشه و کنار کشور اجرایی شود.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *