پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اخبار آبفا

اخبار آبفا





۱ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۷

سالاری پور عضو علی‌البدل هیأت مدیره آبفای کرمان شد
عباس سالاری پور به مدت دو سال عضو هیأت مدیره علی‌البدل آبفای کرمان شد. طی ابلاغی از سوی حمیدرضا جانباز رییس مجمع عمومی، عباس سالاری پور عضو علی‌البدل آبفا کرمان شد. در این ابلاغ آمده است: به استناد مفاد ماده 15 و حسب اختیارات حاصل از تبصره ذیل ماده 12 اساسنامه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان و ابلاغیه 95.11365.20.100 مورخ 95.1.24 وزیر محترم نیرو برای مدت دو سال به‌عنوان عضو علی‌البدل هیأت مدیره شرکت مذکور منصوب می‌شوید. توفیق جنابعالی را در راه پیشبرد اهداف و برنامه‌های شرکت از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
حمیدرضا جانباز-رئیس مجمع عمومی

بازدید جمعی از دانشجویان دانشکده بهداشت کرمان از آزمایشگاه و ایستگاه پمپاژ شرکت آبفای استان
به‌منظور آشنایی با نحوه آب‌رسانی و بهداشتی نمودن آب شرب، سی تن از دانشجویان دانشکده بهداشت کرمان، از آزمایشگاه و ایستگاه پمپاژ شرکت آبفای استان بازدید کردند.
در این بازدید،مسئول آزمایشگاه مطالبی را در رابطه با نحوه آزمون میکروبی آب ، تجهیزات آزمایشگاه و چگونگی کنترل کیفیت آب شرب سالم و بهداشتی و نظارت و بهداشت آن ارائه داد.
همچنین توضیحاتی در خصوص عملیات روزانه آزمایشگاه شامل نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی و باکتریولوژی آب داده شد و دانشجویان با روند آزمایش‌های و چگونگی گندزدائی. سیستم کلرزنی و کنترل کیفیت آب شهر کرمان و سایر شهرهای استان آشنا شدند. بازدیدکنندگان در ادامه از ایستگاه پمپاژ و مخازن ذخیره آب شهر کرمان بازدید کردند.

تمامی پارک‌های سطح شهر ریگان کنتور گذاری می‌شوند
به‌منظور تعیین میزان مصرفی آب در فضای سبز شهر ریگان، تمامی پارک‌های سطح شهر کنتور گذاری می‌شوند. حسین پیدایش مدیر امور آبفای شهرستان ریگان به همراه دهگان شهردار ریگان، از فضای سبز سطح شهرستان بازدید کرد. در این بازدید با توجه به آبیاری 60 درصدی فضای سبز ریگان از آب شرب، مقرر شد به‌منظور تعیین میزان مصرفی آب در فضای سبز، تمامی پارک‌های سطح شهر ریگان کنتور گذاری شوند. مدیر امور آبفای ریگان در این رابطه گفت: «آبیاری فضای سبز با آب شرب، نه‌تنها به اقتصاد کشور لطمه می‌زند بلکه آبی که با هزینه فراوان با توجه به خشک‌سالی مهار، منتقل و تصفیه‌شده است را به‌راحتی تبدیل به فاضلاب می‌کنیم.» پیدایش بیان داشت: «همچنین به‌منظور جلوگیری از هدر رفت آب در روستاهای تحت پوشش آبفا، مبادی ورودی روستاها نیز کنتور گذاری می‌شوند.»

تعویض بیش از 500 دستگاه کنتور خراب در کرمان
در ماه گذشته به‌منظور کاهش آب بدون درآمد،جلوگیری از هدر رفت آب و تعیین دقیق میزان آب مصرفی توسط مشترکین 536 دستگاه کنتور خراب در شهرستان کرمان تعویض شد. غلامرضا زین‌الدینی مدیر امور آب شهرستان کرمان با اعلام این خبر گفت: «از این میزان کنتور تعویض شده 448 دستگاه در شهر کرمان و مابقی در توابع کرمان شهرهای (اختیارآباد،اندوهجرد، باغین، جوپار، چترود، راین، زنگی آباد، گلباف، ماهان و محی آباد) تعویض شد.» وی افزود: «در این مدت همچنین بیش از 3 کیلومتر شبکه آب‌رسانی در شهرهای اختیارآباد، باغین، کرمان،گلباف و ماهان توسعه یافت و بازسازی شد.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *