پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۵۹

زمین خواران تحت تعقیب قضایی
آزاد سازی 30هزار متر مربع اراضی شهری
دادخدا سالاری از رفع تصرف 30هزار متر مربع اراضی شهری در مرکز استان کرمان خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رفع تصرف 30 هزار مترمربع اراضی شهری در مرکز استان کرمان خبرداد. وی درتشریح جزئیات این خبر افزود: در ساعت اولیه بامداد دیروز و با حکم این دادستانی، طی یک عملیات گسترده ابنیه و کانکس هایی که بر روی اراضی شهری و عمومی ساخته شده بود،تخریب شد. این مقام قضایی دراستان کرمان بیان کرد: این باند زمین خواری در زمین های مذکور مستقر و مجرمین با استقرار چندین تیم کارگری به صورت شبانه و در ایام تعطیل اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی دولتی نموده بودند. این باند زمین خواری در زمین های مذکور مستقر و مجرمین با استقرار چندین تیم کارگری به صورت شبانه و در ایام تعطیل اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی دولتی نموده بودند.
سالاری با بیان اینکه چندین نفر در این زمین‌ها به عنوان محل سکونت مستقر شدند، تا مانع از تخریب آلونک‌ها شوند، خاطر نشان کرد: با هدایت این دادستانی و حضور مقتدرانه مامورین انتظامی و تلاشهای قابل تقدیر شهرداری کرمان و عوامل اجرایی از این اراضی رفع تصرف شد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خاطر نشان کرد: مبارزه با زمین خواران و حاشیه نشینی به صورت ویژه در دستور کار این دادستانی قرار دارد و عوامل اصلی تحت تعقیب قضائی قرار گرفته اند.

دستگیری بازرس قلابی اصناف پس از 30 مورد کلاهبرداری
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از دستگیری یک جاعل و کلاهبردار حرفه ای خبر داد و گفت : این فرد که با جعل عنوان خود را بازرس اتاق اصناف معرفی کرده بود به 30 مورد کلاهبرداری اعتراف کرد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ یدالله حسن پور گفت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری، پرونده ای به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد. وی اضافه کرد: از این رو کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند و در گفت وگو با یکی از شاکیان به این نتیجه رسیدند که فردی با جعل عنوان از کسبه و واحدهای صنفی شهر کرمان کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: کلاهبردار ضمن مراجعه به واحدهای صنفی فعال و با ارائه کارت شناسایی جعلی خود را بازرس اتاق اصناف معرفی و تنظیم صورتجلسه های مربوطه با دریافت مبالغی از متصدی واحد از محل متواری می شد.
وی اظهار داشت: از این رو ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و فنی و با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته و ارسال پیام و هشدار به تمام واحدهای صنفی و آگاه نمودن آن ها از شیوه کلاهبرداری ، کلاهبردار در مراجعه به یکی از واحد های صنفی ضمن هوشیاری کامل واحد صنفی کلاهبردار در آن محل شناسایی و دستگیر شد. حسن پور اضافه کرد: در بازرسی به عمل آمده از کلاهبردار یک کارت شناسایی و یک مهر جعلی و تعداد زیادی اوراق چاپی جعلی با سربرگ اتاق اصناف به نام متهم کشف شد. وی در ادامه بیان داشت : این کلاهبردار در بازجویی های علمی پلیس به 30 فقره کلاهبرداری که مبلغی بیش از 160 میلیون ریال می باشد اعتراف کرد. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در این رابطه سه متهم دیگر شناسایی و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *