پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در ماه‌های گذشته مسئولان اظهارات متفاوتی درباره مهم‌ترین پروژه شهری بدون قرارداد داشته‌اند میدان آزادی؛ میدان وعده‌ها

در ماه‌های گذشته مسئولان اظهارات متفاوتی درباره مهم‌ترین پروژه شهری بدون قرارداد داشته‌اند میدان آزادی؛ میدان وعده‌ها





۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۳۸

در ماه‌های گذشته مسئولان اظهارات متفاوتی درباره مهم‌ترین
پروژه شهری بدون قرارداد داشته‌اند
میدان آزادی؛ میدان وعده‌ها

طبق وعده مسئولان کرمان در حالی قرار است تا 22 بهمن پروژه زیرگذر میدان آزادی کرمان به پایان برسد که نگاهی به وعده‌های عمل نشده در رابطه با این پروژه، تردیدها را درباره پایان این پروژه تا 83 روز دیگر افزایش می‌دهد.
11 مهرماه سال گذشته بود که مهم‌ترین پروژه شهری تاریخ کرمان آغاز شد و رگ اصلی شهر کرمان بسته شد. از همان آغاز، کرمانی‌ها در انتظار پایان بودند.چه کسبه‌ای که به دلیل این پروژه کاروبارشان کساد شده بود و چه مردمی که اصلی‌ترین گذرگاهشان، میدان آزادی بود. این موضوع حساسیت‌ها درباره این پروژه را به حدی بالابرده بود که تا سال‌ها کسی جرات فکر کردن به رفع معضل ترافیک سنگین آزادی و خیابان‌های اطرافش نداشت اما تابستان 94 شهرداری بدون شهردار کرمان (سیف الهی استعفا کرده بود و بابایی سرپرست بود) با حمایت استانداری طرحی برای این میدان در نظر گرفت. جمع‌بندی‌ای که در آن قطعاً حضور قرارگاه خاتم در کرمان بی‌تأثیر نبود. به هر ترتیب تصمیم نهایی برای میدان آزادی، احداث زیرگذر از بهمنیار به استقلال به‌صورت دو طرفه بود. البته تا اوایل شهریور 94 شش طرح برای میدان آزادی تعریف‌شده بود و از این شش سناریو، چهار سناریو به‌طورجدی برساخت زیرگذر تأکید داشت و درنهایت یکی از این چهار سناریو به تصویب رسید و اواسط شهریور شهرداری کرمان جزئیات طرح را عمومی کرد و از 11 مهر اجرای پروژه توسط قرارگاه خاتم آغاز شد. در یک سال و یک ماه و 15 روزی که از شروع این پروژه گذشته اما اظهارات ضدونقیضی که از سوی برخی مسئولان مطرح شد، موجب شده با شک و تردید به زمان پایان این پروژه نگاه شود.
بازگشایی مسیرهای دسترسی؛ نامشخص
در ارتباط با بازگشایی مسیرهای دسترسی اطراف میدان آزادی تاکنون چندین وعده مختلف داده‌شده است. شهریور 95 بابایی، شهردار کرمان خبر داد که راست‌گرد استقلال به میدان آزادی تا اول مهرماه به پایان می‌رسد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. این در حالی است که تا امروز خبری از بازگشایی راست‌گرد استقلال به آزادی نبوده است. رزم حسینی استاندار کرمان هم در جلسه با کسبه آزادی بعضی از مسیرهای پروژه میدان آزادی کرمان در مهر و آبان ماه بازگشایی می‌شود. در مهرماه فقط راست‌گرد بلوار جمهوری به جاده تهران بازگشایی شد اما در آبان ماه خبری از بازگشایی نبود. یکشنبه گذشته در نشست عمومی شورای شهر اما شهردار کرمان از بازگشایی خیابان استقلال تا 22 بهمن خبر داد! این در حالی است که دهم آبان ماه، بابایی از رفع محدودیت‌های ترافیکی دور میدان از اول دی‌ماه خبر داده بود. نجفی، مدیر پروژه‌ی گروه شهید رجایی قرارگاه خاتم در کرمان هم 12 آبان این حرف شهردار را تأیید کرد. اما آنچه از نشست شورای شهر کرمان مخابره شد، نشانی از رفع این محدودیت‌ها در دی‌ماه نبود چراکه طبق گفته شهردار کرمان، حداقل راست‌گرد استقلال به میدان آزادی تا 22 بهمن باز نمی‌شود. همچنین فرقانی، معاون شهردار هم در این جلسه از بازگشایی رینگ بهمنیار تا 22 بهمن خبر داد.

زمان اجرا؛ نامشخص
هر پروژه‌ای که آغاز می‌شود، از همان ابتدا باید زمان پایان مشخص شود. در شهر کرمان اما در اقدامی عجیب، هر بار درباره زمان پایان پروژه آزادی، تاریخی متفاوت اعلام می‌شد.
تفاهم‌نامه: 24 ماه
شهرداری کرمان و قرارگاه خاتم اعلام کردند که مدت‌زمان اجرای پروژه در تفاهم‌نامه‌ای که هنوز به‌طور کامل توسط شورا نهایی نشده، 24 ماه است.
شهردار: 20 ماه
همان روز آغاز پروژه اما علی بابایی که هنوز سرپرست شهرداری کرمان بود به «پیام ما» گفت که انتظار دارد پروژه ظرف مدت 20 ماه اجرا شود.
معاون شهردار: 18 ماه
حدود یک ماه بعد اما فرقانی معاون شهردار کرمان در جلسه شورای شهر کرمان اعلام کرد که در صورت حل مشکل تأسیسات، این پروژه 18 ماهه به پایان می‌رسد.
خاتم‌الانبیا: 12 ماه
اواخر آبان ماه 94 اما جواد فلاح، مدیر پروژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح کرمان در قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از مسئولان از پروژه‌های شهری به «پیام ما» گفت: « قول داده‌ایم این پروژه را 24 ماهه تحویل دهیم اما امیدواریم با تدابیری که اندیشیده شده، به دلیل حساسیت این پروژه‌، این زمان را به نصف تغییر دهیم و پروژه را 12 ماهه به اتمام برسانیم.»
معاون استاندار: 18 ماه
دوم مردادماه اما، سیف الهی، معاون استاندار به «پیام ما» گفت که پروژه تا پایان سال 95، یعنی 18 ماهه به پایان می‌رسد.
استاندار: 17 ماه
یک روز بعد، رزم حسینی، استاندار کرمان در آیین افتتاح فاز دوم بیمارستان نوریه اعلام کرد که 22 بهمن (17 ماهه) زیرگذر آزادی به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار: 18 ماه
هفتم شهریور، بابایی، شهردار کرمان به «پیام ما» گفت که تا دهه فجر مسیرهای روی میدان باز می‌شود و کل پروژه پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار: 17 ماه
23 شهریور اما علی بابایی به خبرگزاری مهر خبر داد که پروژه آزادی ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

تشویق مردم به کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ادامه دارد

تشویق مردم به کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ادامه دارد

تغییر اقلیم؛ بحران جدید بناهای تاریخی

در سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی مطرح شد

تغییر اقلیم؛ بحران جدید بناهای تاریخی

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

رئیس انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای مطرح کرد

اهمیت تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت و ایمنی کارگران

تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر

معاون استاندار تهران خبر داد

تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر

لزوم ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست مطرح کرد

لزوم ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها

وقوع رگبار باران در مناطق نیمه شرقی کشور

وقوع رگبار باران در مناطق نیمه شرقی کشور

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

بند خاکی روستای «سالک‌آباد» شکسته شد

پساب‌ها، مشکل اصلی شهرهای ساحلی است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان «نور»:

پساب‌ها، مشکل اصلی شهرهای ساحلی است

عکاسی به قیمت جان پرندگان

«پیام ما» باید و نبایدهای فعالیت عکاسان و تصویربرداران در فصل زادآوری پرندگان را بررسی می‌کند

عکاسی به قیمت جان پرندگان

باستان‌شناسِ حکیم

تأملی بر اندیشه‌های «حکمت‌الله ملاصالحی»

باستان‌شناسِ حکیم

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *