پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیر بنیاد فرهنگی هنری ایرج بسطامی: آواز در موسیقی ما مظلوم واقع شده است

مدیر بنیاد فرهنگی هنری ایرج بسطامی: آواز در موسیقی ما مظلوم واقع شده است





۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۳۶

مدیر بنیاد فرهنگی هنری ایرج بسطامی:
آواز در موسیقی ما مظلوم واقع شده است

فاطمه پور مرادی
کارگاه آموزش آواز ایرانی با حضور محمد معتمدی هنرمند و خواننده کشورمان و به همت موسسه فرهنگی هنری استاد ایرج بسطامی با حضور جمعی از هنرمندان و هنرجویان در محل این موسسه فرهنگی برگزار شد.
اهداف این کارگاه آموزشی مهارت تمرین و آماده سازی صدا، زیبایی شناسی نوانس و اکسنت در آواز ایرانی بود. فاطمه بسطامی، خواهر زنده یاد ایرج بسطامی، در حاشیه این برنامه در در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:«هدف ما و این مجموعه، همان هدف ایرج است.»
مدیر بنیاد فرهنگی هنری ایرج بسطامی ادامه داد:«اهداف ایرج خدمت به موسیقی و مخصوصا به آواز بود و همه می دانند که ایرج بسطامی به کرمان آمد تا به موسیقی و آواز استان خودش خدمتی کرده باشد. درست است که در این راه بسیار اذیت شد و مشکلات فراوان بود اما عشق خدمت به شهرش باعث شد که همچنان به خدمات خود ادامه دهد.»
وی افزود:«ما اینجا را با دست خالی و به تنهایی با کمک همسر و فرزندانم راه اندازی کردیم و خدا را شکر توانستیم آن را سامان دهیم.»
بسطامی گفت:«امروز که این کارگاه برگزار شد، من تک تک صدا ها را گوش کردم. در بین صداها صداهای زیبای بسیاری بود که تنها با تمرین و یک سری تکنیک ها می توانست پرورانده شود و تعلیم ببیند.»
وی ادامه داد:«من از تمامی استادانی که خارج از کرمان هستند در خواست می کنم تا به بچه های شهرستانی کمک کنند تا بتوانند به جایی برسند. چون حقیقتاً آواز در موسیقی ما مظلوم واقع شده است.»
مدیر بنیاد فرهنگی هنری ایرج بسطامی افزود:«ما هنرمندان بزرگی در کرمان داشتیم و داریم که یکی از آن ها ایرج بسطامی بوده که عاشق این خطه است و زمانی حتی در اروپا کنسرت داشت. آن تعصبی که نسبت به کرمان داشت وصف نشدنی بود که همراهیانش تعجب می کردند. امیدواریم که مسئولین شهر از ما حمایت کنند تا از کار خود پشیمان و دلسرد نشویم. همه کسانی که به هنر و موسیقی علاقه دارند دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا هنر جایگاه خودش را پیدا کند.
من هم فردی مانند بقیه هستم. اما نام ایرج بسطامی در کنار من است. امیدوارم که بتوانم با این نام به فرهنگ جامعه خدمت کنم.»
آموزش نوازندگی سازهای مختلف، نقاشی، خوشنویسی و کلاس های هنری گوناگون در موسسه فرهنگی ایرج بسطامی برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *