پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | یک گردشگر آلمانی ؛ ایران فوق العاده زیبا و امن است، به تبلیغات دروغ توجه نکنید

یک گردشگر آلمانی ؛ ایران فوق العاده زیبا و امن است، به تبلیغات دروغ توجه نکنید





۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۰:۴۳

یک گردشگر آلمانی ؛
ایران فوق العاده زیبا و امن است، به تبلیغات دروغ توجه نکنید

یک گردشگر آلمانی گفت : به تمامى مردم جهان توصیه مى کنم فریب تبلیغات دروغ علیه ایران را نخورند، کشور ایران کشور فوق العاده زیبا و امن است و به حرف دیگران گوش نکنید و حتما خودتان به ایران به ویژه به جزیره زیباى قشم سفرکنید و خودتان از نزدیک قضاوت کنید .
به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ خانم مِرک، گردشگر آلمانی در تشریح سفرش به ایران گفت : خیلى وقت بود آرزو داشتم به ایران سفر کنم ولى همه دوستانم به من توصیه مى کردند که به ایران سفر نکنم و هر زمان از آنها سوْال مى کردم چرا نباید به ایران سفر کنم در جوابم مى گفتند ایران کشور نا امنى است و خیلى خطرناک است ، من تصمیمم را براى سفر به ایران گرفتم و خواستم از نزدیک ایران را ببینم و اعتقادى به حرفهاى آنها نداشتم و همین امر باعث شد آخرهاى ماه آگوست (شهریورماه) از طریق ترکیه وارد تهران شوم ، وقتى وارد تهران شدم در همان نگاه اول متوجه شدم که ایران یک کشور فوق العاده زیباست و بعد از سه ماه گشت و گذار در شهرهاى ایران به جرأت مى توانم بگویم که فکر نمى کنم کشورى باشد که مردم آن به مهربانى و میهمان نوازى ایرانیان باشند و اینقدر به همنوعان خود کمک کنند .
این گردشگر بیان کرد: بعد از ورود به تهران با دو چرخه تا ایستگاه سوم دماوند رکاب زدم و بعد از آن سفرم را به داخل ایران آغاز کردم از تهران ، پایتخت زیباى ایران به سمت سارى حرکت کردم و از شهرهاى قم، دامغان، کاشان، اصفهان، یزد، کرمان و شیراز گذشتم و به جزیره زیباى قشم در خلیج فارس رسیدم .
وی ادامه داد: در این مسیر که بیش از سه ماه به طول انجامید در هرشهر ۱۰ روز اسکان گزیدم و جز زیبایى و محبت هیچ چیزبدی از مردم خوب ایران ندیدم و به تمامى هموطنانم توصیه مى کنم حتما به کشور ایران که یکى از امن ترین کشورهاى منطقه آسیاست سفرکنند و از نزدیک با آداب و رسوم و فرهنگ مردم خوب این کشور و جاذبه هاى گردشگرى ایران آشنا شوند .
خانم مِرک در تشریح حرکت به سمت جزیره قشم گفت: تمام مسیرهاى ایران براى من جالب و خاطره انگیز است ولى مسیر شیراز به سمت جزیره قشم که از شهرهاى جهرم و لارستان عبورمى کردم خیلى خلوت و رمانتیک بود و از شهر کاشان و اصفهان هم بخاطر اینکه بازار بزرگى داشت و میدان امام (ره) نیزدر کنار آن بود خیلى خوشم آمد.
وی ادامه داد: یکى از خاطرات خوبم در مسیر شیراز به سمت جزیره قشم این بود که مرد شیرازى در مسیرى که به سمت جزیره قشم مى آمدم براى من آب آورد و بعد از چند ساعتى ، ظهر که شد در مسیرى که مى آمدم چلوکباب برایم آورد و بعد از گذشت چند روز به من إیمیل زد و از حالم با خبر شد ، اینجور روحیه اى من فقط در ایرانیان دیده ام و براى این کارش هیچ مبلغى از من نگرفت ولى در اروپا براى نفس کشیدن هم مى بایستى پول پرداخت کنید .
خانم مِرک تصریح کرد: این را فراموش کردم بگویم که یکى از دلایل مهم سفر من به ایران و آمدنم به جزیره قشم این بود که در کشورم آلمان کتابى چاپ شده بنام ” دستت درد نکنه ” که نقش اول آن کتاب در ایران زندگى مى کند و بعد از پرس و جو ، متوجه شدم نقش اول کتاب دستت درد نکنه در جزیره قشم زندگى میکند و بلاخره با شخصیت کتاب از طریق یکی از خبرنگاران ملاقات کردم و خوشحالم که شخصیت اول آن کتاب براى ترجمه سخنان من با خبرنگاربه محل اقامت من در هتل بهشت آمده است و از این اتفاق بسیار خوشحالم بودم .
وی به زیبایی جزیره قشم اشاره کرد و گفت: از ژئوپارک خیلى لذت بردم و عاشق دره ستاره ها ، غارنمکدان و چاهکو شدم ، جنگل حرا هم رفتم و به زیبایى و وسعت این جنگل در جاى دیگرى ندیده بود.
خانم مِرک لباس زنان قشمی را یک شگفتی عنوان کرد و افزود : یک چیز زیبایى که خوشم آمد و نظر من را به خود جلب کرد این بود که بانوان جزیره قشم لباس هاى رنگارنگ و زیبا مى پوشند و نقاب مى زنند که براى من هم تازگى داشت و هم عجیب بود چون در هیچ کدام از شهرهاى ایران و حتى نقاط مختلف جهان که سفر کرده بودم ندیده بودم .
وی به امنیت کشور ایران اشار کرد و گفت : اگر بخواهم از امنیت ایران و قشم بگویم این است از موقع حضور در این کشور پهناور و در جزیره قشم به هیچ عنوان دوچرخه ام را براى یکبار هم قفل نکردم ولى در کشور خودم براى یک لحظه هم که به مغازه مى روم دوچرخه ام را قفل مى کنم ، این نشان از امنیت بالا در این کشور است .
خانم مِرک اظهار کرد : من سفرم را از قشم به مسیر بندر لنگه ادامه خواهم داد و از آنجا با شناور مسافرى به کشور دبى مى روم و از امارات با هواپیما به آلمان باز مى گردم .
در پایان به هموطنان خودم در آلمان و تمامى مردم جهان توصیه مى کنم فریب تبلیغات دروغ علیه ایران نخورند و کشور ایران کشور فوق العاده زیبا و امن و خوبى است و به حرف دیگران گوش نکنید و حتما خودتان به ایران به ویژه به جزیره زیباى قشم سفرکنید و خودتان از نزدیک قضاوت کنید .

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *