سایت خبری پیام ما آنلاین | میزخبر

میزخبر





۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۰:۲۶

با انتخاب ترامپ اجرای برجام
با هوشیاری دنبال شود
ایسنا نوشت: رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با انتخاب ترامپ، جمهوری اسلامی ایران باید با هوشیاری برجام را دنبال کند. محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگویی، افزود: همه نگاه‌ها در جمهوری اسلامی باید فارغ از روی کار آمدن جمهوری‌خواهان یا دمکرات‌ها باشد چرا که خصومت هر دو جریان سیاسی از سال 1332 تاکنون بر ایران اسلامی پوشیده نبوده است. نماینده مردم کرمان در مجلس متذکر شد: طی 63 سال گذشته همواره نگاه و رفتار روسای جمهور آمریکا به جمهوری اسلامی ایران از سر خصومت و چپاول بوده و سیاست انصاف و تعامل هیچ جایگاهی در ادبیات و نظام سیاسی این کشور نداشته است. وی ادامه داد: دولت ترامپ نیز یقیناً همین سیاست را ادامه خواهد داد، بنابراین بر مدیران و سیاست‌مداران کشورمان است که در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و تعهدات بین‌المللی گام برداشته و در صورت هرگونه بدعهدی و تخلف از تعهدات بین‌المللی در برجام توسط آمریکایی‌ها، به‌سرعت سیاست مقابله‌به‌مثل را دنبال کنیم.

روحانی: به ما لبخند تمسخر زدند
و گفتند تورم تک‌رقمی؟!
رییس جمهور با اشاره به اینکه قدم‌های اول برای مهار تورم بی‌مهار و خطرناک را برداشته‌ایم گفت: آن روز که کار را شروع کردیم و گفتیم روزی باید به تورمی تک‌رقمی برسیم،‌ عده‌ای لبخند تمسخر زدند و گفتند تورم تک‌رقمی؟ چه آرزوهایی! به گزارش خبرآنلاین حسن روحانی در جمع مردم کرج، افزود: بعضی‌ها در واکنش به این هدف ما می‌گفتند آرزو بر جوانان عیب نیست، اما شما ملت باقدرت، شما کارآفرینان، کارگزاران،‌ دانشگاهیان، صنعتگران و مردم شهرهای مختلف دست‌به‌دست هم دادید تا اسب تورم را مهار کردیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: رشد سریع وسایل ارتباط‌جمعی حصارهای سانسور و بی‌خبری را شکسته است
روابط عمومی مجمع تشخیص نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مناسبت برگزاری دوازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی اعلام کرد، رشد و پیشرفت سریع وسایل ارتباط‌جمعی و تجهیزات ارتباطی، حصارهای خودخواسته و ناخواسته انحصار اطلاع‌رسانی و سانسور و بی‌خبری را شکسته است.
علی مطهری: برایم مهم نیست دوباره نایب رییس
مجلس نشوم
خبرآنلاین نوشت: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است: ریاست‌جمهوری، مجلس خبرگان و حتی در مواردی مجلس در جایگاه تعریف‌شده خود قرار نگرفته‌اند. علی مطهری در پاسخ به این سؤال که کدام‌یک از نهادهای بنیادین جمهوری اسلامی در این سی‌وهفت سال به‌طور کامل در جایگاه تعریف‌شده خود قرار نگرفته است، گفت: هم ریاست‌جمهوری، هم مجلس خبرگان در حد خودشان نیستند. البته مجلس هم فراز و نشیب‌های زیادی داشته است و گاهی در حد خودش نبوده است. نماینده مردم تهران درباره انتقادها به‌صراحت گفتارش در جایگاه نایب‌رئیسی مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می‌کنم جایگاه سیاسی-اجتماعی افراد نباید تأثیری در مواضعشان داشته باشد.
اگر حرفی حق است باید گفته شود؛ چه نماینده معمولی باشیم چه نایب‌رئیس مجلس یا وزیر. حرفی که باید گفته شود را باید حتماً بگوییم و گرنه به وظیفه خود عمل نکردیم. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد به خطر افتادن جایگاه نایب‌رئیسی‌اش در دوره بعد انتخابات هیأت رییسه مجلس به خاطر انتقاداتی که این روزها نسبت به برخی مواضعش مطرح است، گفت: اگر مواضعم موجب شود برای نایب‌رئیسی رأی نیاورم چیز مهمی نیست چرا که جایگاه نائب رئیسی برای من مهم نیست، برای من مهم بیان کردن حرف حق و درست است.

استقبال گرم نزدیکان احمدی‌نژاد از پیروزی
دونالد ترامپ
ایلنا نوشت: عضو شورای مرکزی فراکسیون امید گفت: درباره این‌که حضور ترامپ برای ایران فرصت است یا تهدید باید بیشتر مطالعه و بررسی کنیم؛ چرا که ترامپ قابل پیش‌بینی نیست و باید منتظر بمانیم که کابینه ترامپ مشخص شود. جلال میرزایی با اشاره به استقبال گرم نزدیکان احمدی‌نژاد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا خاطرنشان کرد: بخشی از این استقبال به این مسئله برمی‌گردد که این افراد سعی دارند به تردیدهایی که در قبال مشروعیت انتخابات سال ۸۸ اتفاق افتاده بود، پاسخ بدهند. نماینده اصلاح‌طلب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌بیان‌دیگر احمدی‌نژادی‌ها می‌خواهند با اتکا به اقبالی که از سوی مردم شهرها و ایالت‌های کوچک برخلاف شهرها و ایالات بزرگ امریکا از ترامپ انجام گرفت، اثبات کنند که همین الگو در انتخابات سال ۸۸ نیز در ایران اتفاق افتاده بود. عضو فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: درواقع آن‌ها می‌خواهند به بحران‌هایی که در سال ۸۸ بی‌پاسخ ماند، پاسخ دهند که به نظر می‌رسد پرداختن به این مسئله در شرایط فعلی تأثیرگذار نخواهد بود؛ چرا که مشکل جامعه امروز ما مسائل سال ۸۸ نیست.

واکنش وکیل تأمین اجتماعی نسبت به انتشار عکس
سعید مرتضوی در راهپیمایی اربعین
ایلنا نوشت: وکیل کارگران شاکی در پرونده سازمان تأمین اجتماعی با انتقاد از انتشار عکس سعید مرتضوی در راهپیمایی اربعین گفت: درصورتی‌که کسی بخواهد به مقدسات بی‌احترامی کند، لطمه بزرگی به دین اسلام وارد می‌کند. مصطفی ترک همدانی با اشاره به ادامه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی، اعلام کرد: هم‌اکنون در حال جمع‌آوری مدارک و اسناد لازم برای تهیه لایحه تجدیدنظرخواهی در مورد حکم صادرشده در پرونده تأمین اجتماعی هستیم تا با ارائه این لایحه به دادگاه تجدیدنظرخواهی استان تهران مسیر پیگیری پرونده را ادامه دهیم.
او گفت: سازمان تأمین اجتماعی هم‌اکنون در حال پیگیری پرونده است و بنده نیز به‌عنوان وکیل شکات پرونده را پیگیری می‌کنم. این وکیل دادگستری همچنین در واکنش به انتشار عکس سعید مرتضوی در حال راهپیمایی اربعین امسال در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: با دیدن این عکس‌ها به نظر می‌رسد مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی اصرار دارد با خودنمایی برخی از امور را به انجام برساند.
ترک همدانی همچنین اضافه کرد: مرتضوی سال گذشته نیز پس از آن‌که برای پیاده‌روی اربعین به عراق سفر کرد،تصاویری از وی منتشر شد که این مساله منجر به اعتراض برخی از کارگران شاکی در پرونده سازمان تأمین اجتماعی شد. او گفت: مشخص نیست هدف از انجام این کار چیست اما درصورتی‌که کسی بخواهد به مقدسات و مسائلی که موردتوجه و احترام مؤمنان و افراد مقید به شعائر مذهبی است، بی‌احترامی کند لطمه بزرگی به دین وارد می‌کند. این وکیل دادگستری یادآور شد: انجام این اعمال از سوی کسی که دستش به اموال کارگران بیمه‌شده سازمان تأمین اجتماعی آلوده است، می‌تواند موجب نگرانی و رنجش خاطر افکار شود. ترک همدانی تصریح کرد: به‌هرحال هرساله میلیون‌ها ایرانی در اربعین به زیارت کربلا می‌روند و دست به چنین اقدام‌هایی نمی‌زنند. وی گفت: انتشار این عکس‌ها موجبات ناراحتی کارگران را فراهم می‌کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *