پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۰:۱۹

جلسه مدیرعامل زغال‌سنگ کرمان با معاون رییس جمهور برای حل مشکلات
فلاح، مدیر عامل شرکت معادن زغال‌ سنگ با حجت‌الاسلام انصاری، معاون حقوقی رییس جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت زغال‌سنگ، در این جلسه که پیرامون واگذاری اراضی زرند و بروز برخی از مشکلات به وجود آمده در این خصوص انجام گرفت؛ مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ ضمن ارائه گزارش کاملی از آخرین وضعیت شرکت معادن زغال‌سنگ در ارتباط با مشکلات به وجود آمده برای تعدادی از کارکنان بازنشسته شرکت در خصوص اراضی واگذارشده زرند در سنوات گذشته موسوم به باغ سیبی توضیحاتی ارائه و درجهت حل مشکل کارکنان بازنشسته از معاونت حقوقی ریاست جمهوری درخواست کمک و مساعدت کرد. حجت‌الاسلام انصاری با توجه به مشکلات شرکت زغال‌سنگ دستورات لازم را جهت راه‌حل قانونی صادر کرد.

نتایج تحقیق درباره عارضه زوال مرکبات منتشر شد
معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان نوشت: عارضه زوال مرکبات که به‌صورت پژمردگی و خشکیدگی ناگهانی درختان مرکبات نظیر پرتقال و نارنگی با پایه بکرائی در جنوب استان کرمان بروز می‌کند؛ از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این محصول در این منطقه محسوب می‌شود. در جهت تشخیص علل بروز این عارضه و راهکارهای کاهش خسارت آن از چند سال قبل 4 پروژه تحقیقاتی در این مرکز آغاز شد که هم‌اکنون نتایج آن‌ها منتشرشده است. دکتر مهدی آزادوار مجری طرح مذکور دراین‌باره اعلام کرد که بر اساس مطالعات دقیق انجام‌شده در 3 سال گذشته هیچ‌گونه فیتوپلاسما، عوامل بیماری گرینینگ، استابورن، اگزوکورتیس و کاچکسیا در بروز این عارضه نقش نداشته‌اند. در این مطالعات که با همکاری مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی و محوریت این مرکز انجام شد از آزمون‌های الیزا، RT-PCR، مایه‌زنی به گیاهان محک و جداسازی RNA ds استفاده شد. در بخش دیگری از این مطالعات نقش عوامل قارچی و نماتدها در این عارضه مطالعه شد که نتایج نشان داد در 75 درصد درختان آلوده، نماتد مرکبات و قارچ فیتوفترا وجود داشته است. همچنین ثابت‌شده در درختان بیمار طول ریشه‌ها حدود 36 درصد کمتر از درختان سالم بوده است. بعلاوه اینکه بین درختان سالم و آلوده در فصول سرد و گرم در میزان آب دریافتی تفاوت معنی‌دار بوده است که این نتایج نشان‌دهنده تأثیر مسائل اقلیمی و آبیاری در بروز عارضه است. لازم است در ایجاد باغات جدید، از نارنج به‌عنوان پایه استفاده شود و تغذیه و آبیاری بهینه و خودداری از جابجایی قطره‌چکان‌ها در فصل تابستان به همراه کنترل نماتد و پوسیدگی ریشه و جلوگیری از هرگونه تنش محیطی از مهم‌ترین اقدامات مدیریتی در کنترل خسارت این عارضه می‌باشند.

تقدیر وزیر کشاورزی از عملکرد شرکت گاز استان
روابط عمومی شرکت گاز استان نوشت: در مراسم کلنگ زنی گازرسانی به شهرهای جنوبی استان ،جیرفت و عنبرآباد، حجتی وزیر جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از خدمات شرکت گاز گفت: «گازرسانی اقدامی سبز بوده و مانع از هدر رفت منابع طبیعی می‌شود.» وی خاطرنشان کرد: «پاک بودن سوخت گاز طبیعی از آلودگی هوا جلوگیری کرده و به کشاورزی منطقه کمک زیادی می‌کند.» این مراسم هم‌زمان با سفر جهانگیری، معاون اول رییس جمهور به استان کرمان و با حضور حجتی وزیر کشاورزی، معاون وزیر نفت و عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مؤمنی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و محمدعلی ودیعتی مدیرعامل شرکت گاز استان انجام شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *