پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت رخ داد افتتاح و کلنگ زنی بزرگ ترین طرح اقتصادی جنوب کرمان

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت رخ داد افتتاح و کلنگ زنی بزرگ ترین طرح اقتصادی جنوب کرمان





۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۰:۱۱

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت رخ داد
افتتاح و کلنگ زنی بزرگ ترین طرح اقتصادی جنوب کرمان

پروژه تیتانیوم کهنوج در جریان سفر معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به جنوب استان پس از 33 سال انتظار، سه‌شنبه گذشته وارد فاز اجرایی شد.
در این سفر با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، مجموعه نیمه‌صنعتی تولید پیگمنت تیتانیوم افتتاح و کارخانه‌های کانه‌آرایی و سرباره سازی تیتانیوم کلنگ زنی شدند و از برخی واحدهای شاخص صنعتی و معدنی منطقه بازدید به عمل آمد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در آیین کلنگ زنی و افتتاح طرح تیتانیوم کهنوج گفت: «اجرای این کار یکی از کارهای مهم و بزرگ بود.» همچنین کلنگ زنی کارخانه کانه‌آرایی و سرباره سازی تیتانیوم کهنوج انجام شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت دراین‌باره گفت: «این کارخانه‌ها به ترتیب با سرمایه‌گذاری 2844 میلیارد ریال و 1811 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم بیش از 500 نفر عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد و نیاز کشور را به واردات پیگمنت مرتفع می‌سازد.» محمدرضا نعمت زاده انجام این کار را نتیجه پیگیری گسترده وزارت در مدت سه‌ساله اخیر دولت تدبیر و امید دانست.
محمود اسکندری نسب، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اجرای این پروژه را نتیجه پیگیری‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه این سازمان و همکاری و جدیت وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار کرمان در مدت سه‌ساله اخیر و تلاش و همت ایمیدرو دانست. وی با ذکر این نکته که بیش از 50 درصد کل سرمایه‌گذاری‌های حوزه صنعت، معدن جنوب کرمان در سه‌ساله اخیر محقق شده است، افتتاح مجموعه نیمه‌صنعتی تولید پیگمنت و شروع اجرای کارخانه‌های تیتانیوم کهنوج را به‌عنوان یکی از نتایج این تلاش بزرگ خود و همکارانش بیان کرد که در آینده شاهد بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود. اسکندری نسب که سابقه مدیریت این پروژه را در حدود 10 سال پیش دارد یکی از مؤلفه‌های مورد نیاز برای موفقیت و درنتیجه رشد اقتصادی را مدیریت و ریسک و نترسیدن از پیگیری امور در هر سطحی دانست.
وی گفت: «در مدت سه‌ساله اخیر تنها برای اجرای این پروژه با تکنولوژی پیشرفته که قادر است کل منطقه محروم جنوب کرمان را متحول کند، بیش از 44 جلسه و یا نامه در سطح وزیر یا معاونین توسط این سازمان و استاندار برگزار یا ارائه‌شده است.»
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب در ارتباط با سفر وزیر صنعت به جنوب اظهار کرد: «علی‌رغم برخی فشردگی‌های کاری پیش‌بینی‌نشده که قبل از سفر برای برنامه‌های وزیر پیش آمد اما ایشان مشتاقانه سفر به جنوب کرمان را ترجیح دادند.
بنده شهادت می‌دهم وزیر صنعت، معدن و تجارت در مدت سه‌ساله اخیر حتی بیش از سایر مناطق به جنوب کرمان توجه داشته است که شاهد آن را می‌توان پاسخ مثبت به‌تمامی درخواست‌های سازمان در این مدت دانست.»
وی همچنین خبر داد که در جلسه‌ای دوساعته، وزیر صنعت ضمن تأیید تلاش‌های شبانه‌روزی در حال انجام در سازمان، قول مساعد در خصوص پیگیری راهکارهایی جهت تخصیص منابع مالی جهت تکمیل و ساخت ساختمان سازمان، ترمیم حقوق پرسنل و مشکل معادن بحر آسمان را داده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *