پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معاون رییس جمهور تأکید کرد: نیاز مبرم کشور‌های اسلامی به چارچوبی برای تحقق عدالت جنسیتی

معاون رییس جمهور تأکید کرد: نیاز مبرم کشور‌های اسلامی به چارچوبی برای تحقق عدالت جنسیتی





۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۲۹

معاون رییس جمهور تأکید کرد:
نیاز مبرم کشور‌های اسلامی به چارچوبی برای تحقق عدالت جنسیتی

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد: «کشور‌های اسلامی نیاز مبرم بر اتخاذ چارچوبی برای تحقق عدالت جنسیتی دارند.»
به گزارش ایلنا، شهین دخت مولاوردی در کانال تلگرام خود نوشت: با انتصاب دکتر زهرا احمدی پور به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به تعداد زنان عضو کابینه افزوده شد و به انتظار به‌حق جامعه در توجه به توان و ظرفیت نیمی از سرمایه انسانی کشور در مرحله‌ ترمیم کابینه پاسخ‌داده ‌شد. یکی از شاخص‌های مهم و تعیین‌کننده در گزارش سالانه شکاف جنسیتی توانمندی و مشارکت سیاسی زنان است که یکی از مؤلفه‌های آن تعداد زنان در کابینه است و رتبه ایران ۱۳۶ از ۱۴۴ در سال ۲۰۱۶ اعلام‌شده و طبق نقشه زنان در سیاست که اسفند سال گذشته توسط اتحادیه بین‌المجالس ارائه‌شده است با احتساب سه معاون رئیس‌جمهور ۹ درصد است که کمی بهتر از مؤلفه تعداد زنان عضو پارلمان است.
در دیدار‌هایی که در حاشیه ششمین نشست وزرای امور زنان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که هفته گذشته در استانبول با حضور ۲۲ وزیر از ۵۶ کشور عضو برگزار شد بارها به این نکته اشاره شد که ایران تنها کشور اسلامی است که در آن زنان در سطح معاون رئیس‌جمهور در کابینه حضور دارند. از سوی دیگر این‌گونه نشست‌ها فرصت مغتنمی را برای تبادل تجارب و اطلاعات فراهم می‌آورد؛ در دیدار با وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی مطرح شد که از ۳۸ عضو کابینه ۹ وزیر زن هستند و در آن کشور طبق قانون اگر وزیر مرد باشد الزاماً باید یکی از معاونین وی زن باشد و بالعکس اگر وزیر زن باشد یکی از معاونین باید مرد باشد.
محور سخنرانی من در این نشست تأکید بر نیاز مبرم کشور‌های اسلامی بر اتخاذ چارچوبی برای تحقق عدالت جنسیتی با تعیین شاخص‌های دقیق و قابل‌اندازه‌گیری بود تا گفتمان حقوق زن به‌عنوان گفتمانی مستقل و صاحب ایده قادر باشد در عمل بهبود وضعیت زنان و پایداری و سلامت خانواده را به رخ جهانیان بکشد.
با اعتمادی که به سکان‌داری یک بانوی توانمند بر این سازمان مهم با این انتصاب صورت گرفت یک قدم دیگر به تحقق تعادل جنسیتی و توسعه‌ی متوازن نزدیک‌تر می‌شویم.
این انتصاب شایسته را به دولت تدبیر و امید، جامعه‌ی زنان کشور و سرکار خانم دکتر احمدی پور تبریک و تهنیت عرض نموده و برای ایشان در بهره‌مندی از توان مدیریتی زنان در حفظ و پاسداری از میراث عظیم فرهنگی کشور توسعه ظرفیت و فرصت‌های گردشگری و استانداردسازی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی آرزوی موفقیت دارم.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *