پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نقدی بر صحبت های اخیر مدیر عامل باشگاه مس کرمان؛ بر عکس شما، ما نگرانــیم

نقدی بر صحبت های اخیر مدیر عامل باشگاه مس کرمان؛ بر عکس شما، ما نگرانــیم





۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۲۶

نقدی بر صحبت های اخیر مدیر عامل باشگاه مس کرمان؛
بر عکس شما، ما نگرانــیم

مدیر عامل باشگاه صنعت مس کرمان در گفت و گویی با خبرگزاری میزان، حرف های جالب توجه و قابل تاملی بیان داشتند که جای بحث بسیار دارد،
امجد مسعودزاده در مورد شکست خانگی تیمش مقابل تیم فوتبال سپیدرود در هفته سیزدهم لیگ آزادگان اظهار داشته اند: ما نه تنها مستحق شکست در این بازی نبودیم بلکه شایسته کسب پیروزی هم بودیم. چند مصدوم و محروم داشتیم و با ترکیبی جدید و بومی به میدان رفتیم. بازی کاملاً در اختیار ما بود اما متأسفانه فرصت‌های ما تبدیل به گل نشد. از سوی دیگر سپیدرود از اندک موقعیت‌های گلزنی خود استفاده کرد.
لیاقت تساوی هم نداشتیم
آقای مسعود زاده عزیز، باور کنید لیاقت برد نداشتیم و حتی تساوی هم برای مس ناعادلانه بود! این واقعیتی است که متاسفانه از چشم شما که نمی خواهید واقعیت ها را ببینید، افتاده است. وقتی بازیکنان تیمی که زمانی سودای قهرمانی ایران را داشت و در آسیا نیز سری در میان سرها در آورده بود، نمی توانند چند پاس ساده، بین خود ردوبدل کنند و حتی از ابتدایی ترین تکنیک های فوتبالی معذورند، چگونه می توان به این تیم امید داشت و ادعا کرد که تیم مستحق برد بوده است؟ این صحیح که تیم مردم کرمان، چند مصدوم و محروم را در ترکیب خود می ببیند، اما آیا این بهانه خوبی برای نتایج افتضاح و بخصوص باخت تیم درآخرین بازی برابر سپیدرود رشت است؟ جناب مدیر عامل تیم مدت هاست بد بازی می کند و بد نتیجه می گیرد، این تنها مختص این بازی نمی باشد. این را همه علاقمندان و کارشناسان و ورزشی نویسان می دانند و فقط شما و احتمالا چند تا از همکاران شما در باشگاه از این نوع بازی راضی هستید و آن را لا پوشانی می کنید. ضمن اینکه چرا شما و دوستانتان در خرید بازیکن دقت بیشتری نکردید و حتی نیمکت قابل اعتماد و قوی در اختیار نگرفتید که حالا دست سرمربی برای تعویض ها ی خوب خالی باشد؟ شما هم لطفا توپ نتیجه نگرفتن و بازی های بد و بی روح و خسته کننده تیم را به زمین دیگران نیاندازید و بازیکنان مصدوم و داور وتماشاگران و زمین و زمان را بهانه نکنید.
به فکر آبروی فوتبال کرمان باشید
جنابعالی با اشاره به قرار گرفتن مس کرمان در رتبه یازدهم جدول بیان کرده‌اید : متأسفانه در یک بازی 6 امتیازی باختیم اما نگران نیستیم. تیم‌هایی مثل ماشین‌سازی و صنعت نفت آبادان که به لیگ برتر صعود کردند، فصل گذشته در این مقطع از فصل، مثل ما 17، 18 امتیاز داشتند. 21 بازی در پیش داریم و همچنان به صعود فکر می‌کنیم.
دوست عزیزم جناب مسعودزاده، واقعا جای نگرانی نیست!؟ نتایج تیم اصلا درخورشان وشخصیت کرمان نیست، اگر نگران این نتایج نیستید، حداقل به فکر آبروی فوتبال کرمان باشید و بی دلیل کوتاهی های مجموعه مس را نادیده نگیرید. مس باشگاه کوچکی نیست که در رتبه های میانی جدول دست و پا بزند و بگوییم فلان تیم توانست، پس ما هم می توانیم! مس کرمان ارثیه هیچ کس نبوده و نخواهد بود. روزی که شما مدیر شدید امیدوار بودیم تیم را از این ورطه نجات بدهید اما در همان روزهای ابتدایی از صحبت های شما کاملا متوجه شدیم که تیم بسته شده توسط شما و اطرافیانتان ، درحد تیم لیگ یک هم نیست چه برسد به لیگ برتر. وقتی جنابعالی اصلا نگران نیستید و همه جا حتی در تلویزیون عملا اعلام می کنید که هدفتان صعود نیست و نمی خواهید آسانسور لیگ یک وبرتر باشید و می خواهید پشتوانه سازی کنید! پس ما و سایر علاقمندان چه توقع بیجایی داریم و چه خوش خیالیم که بخواهیم مس کرمان را در رده های بالای فوتبال ایران بدانیم.
مس ارثیه هیچ کس نیست
امجد جان عزیز، این حرف منطقی است که چون فلان تیم در سال های قبل با n امتیاز به لیگ برتر صعود کرده پس جای نگرانی نیست ما هم می رویم!؟
این کجای منطق و عقل قرار دارد، صنعت نفت به برزیل ایران معروف است و هواداران برای این تیم سر ودست می شکنند، چون تیمی مردمی است نه در دست عده ای خاص. این تیم که الحق و الانصاف تیم خوب و دوست داشتنی است، با خواست مردم و اراده آبادانی ها صعود کرد، چون همه خواستند، اما شما که برای بازی های مس لطف می کنید و فقط در یکی از خیابان های فرعی کرمان بنر بازی های مس را نصب می کنید، واطلاع رسانی خوبی برای بازی های مس انجام نمی شود، وقتی برای حضور تماشاگران حتی یک دستگاه اتوبوس هم در میادین مستقر نمی کنید، وقتی حتی قدرت تامین زمین مناسب برای بازی های مس وجود ندارد، وقتی نهایت تماشاگری که برای بازی های مس به ورزشگاه می آیند، 300 تا 400 نفر است، وقتی حتی قدرت تعامل با صداوسیما را برای پخش مسابقات مس ندارید، چگونه می توان انتظار صعود و بازی های خوب در آینده و نیم فصل داشت. ماشین سازی هم تیم متمول و پولداری است که مسئولان آن خواستند و برای صعود هزینه و تلاش کردند، هرچند کوچکترین کرمانی هم می داند بودجه اختصاص یافته برای مس چقدر است و چه پول ها در این تیم می آید و به ناکجا آباد می رود. پس اصلا جای نگرانی نیست!
مدیر عامل محترم باشگاه مس، شما در مورد ناراحتی هواداران از نتایج کسب شده توسط منصور ابراهیم‌زاده، گفتید: ما از سرمربی تیم راضی هستیم. همه چیز هم دست کادر فنی نیست. وقتی چند مصدوم و محروم داریم، دیگر کاری از سرمربی برنمی‌آید. طرفداران از نتایج ناراضی هستند اما از نحوه بازی تیم رضایت دارند. هواداران می‌بینند که ما پشتوانه‌سازی کرده‌ایم و با تیمی جوان و بومی، فوتبال خوبی ارائه می‌دهیم. شرایط تقریباً خوبی داریم و به صعود امیدوار هستیم.
فقط سرمربی مقصر نیست
بله، اتفاقا تنها موضوعی که با شما هم عقیده ایم، همین است که «همه چیز دست کادر فنی نیست». منصور ابراهیم زاده مربی کوچکی نیست که بخواهیم نوک پیکان تمام ایرادات و کمبودها را روانه او کنیم، وی تیمش را در حد بودجه اعلامی شما که فقط خدا می داند چقدر است، بسته وبرای لیگ ماراتون گونه دسته یک محیا کرده، نه این که بگوییم منصور خان در کسب این نتایج کاملا بی تقصیر و تبرئه شده است اما مجموعه مس بیشترمقصراست. نتایج مس را یک بار دیگرنگاه کنید، 17 امتیاز از 13 بازی، این نتایج را به بهانه مصدومیت و محرومیت و جوان گرایی و پشتوانه سازی نپوشانید، شما چقدر به مردم کرمان و هواداران مس قول می دهید سال آینده این بازیکنان جوان مس، بازیکن اصلی تیم باشند و بتوانند در ترکیب اولیه تیم قرار بگیرند و بلایی که سر هزاران جوان دیگری که آمدند و یک فصل بودند و بعد ناپدید شدند، نیاید؟ پشتوانه سازی و جوانگرایی در تیم ها خوب است اما نه در حد نزول و سقوط و از بین بردن تیم. جوانگرایی در کنار بازیکنان خوب و باتجربه و مثمر ثمر چاره ساز است.
مسعود زاده عزیز، برعکس شما، ما و تماشاگران نه از نوع بازی راضی هستیم و نه از نتایج، اصلا شرایط خوبی نداریم و اتفاقا نگران هم هستیم و به هیچ عنوان با این روند بازی و نتایج تیم به صعود امیدوار نیستیم، مگر آنکه همه با هم بخواهیم و زودتراین تیم را به عنوان سمبل فوتبال استان کرمان دریابیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *