پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رحمانی فضلی برای پاسخ به سوال نماینده سیرجان و دو نماینده دیگر به مجلس رفت پدیده‌ شاندیز وزیر کشور را کارت زردی کرد

رحمانی فضلی برای پاسخ به سوال نماینده سیرجان و دو نماینده دیگر به مجلس رفت پدیده‌ شاندیز وزیر کشور را کارت زردی کرد





۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۱۳

رحمانی فضلی برای پاسخ به سوال نماینده سیرجان و دو نماینده دیگر به مجلس رفت
پدیده‌ شاندیز
وزیر کشور
را کارت زردی کرد
وزیر کشور به خاطر پدیده شاندیز از مجلس دهمی‌ها کارت زرد گرفت. به گزارش خبرآنلاین، رحمانی فضلی وزیر کشور به‌منظور پاسخ به سؤال شهباز حسن‌پور بیگلری، نماینده سیرجان و مصطفی کواکبیان و حسین مقصودی پیرامون «علت عدم پیگیری وضعیت سهام‌داران پدیده شاندیز چیست؟» در جلسه علنی دیروز در مجلس حاضر شد. وزیر کشور ابتدای صحبت‌هایش را با این موضوع که سؤال مطرح‌شده را ملی نمی‌داند، گفت: «اما کمیسیون آن را این‌گونه تشخیص داد. ما در خود خراسان چندین مورد را داریم که وزارت کشور به‌منظور امنیت داخلی وارد موضوع شده است ولی اصل مسئله به وزارت کشور مربوط نمی‌شود.» رحمانی فضلی افزود: «از سال 88 مجموعه تفریحی و توریستی از سوی بخش خصوصی به‌صورت سهامی خاص ایجاد شد این شرکت از اول هیچ‌کدام از قوانین را در حوزه فعالیت خود رعایت نکرد. در حوزه مالکیت چند برابر ملکی که اجازه داشتند با خریدن ملک روستاییان اضافه کردند و محدوده را گسترش دادند. در حوزه مجوزها و احداث بنا و ساختمان نه شرایط شهرداری رعایت شده و نه متناسب با زیربنا احداث کردند.» وی بابیان این نکته چون پدیده، شرکت سهامی خاص بوده است، برخلاف قانون دست به فروش سهام خود زده است، تشریح کرد: «متأسفانه بااین‌همه مشکل از سال 88 تا 92 اقدامی برای مقابله نکردند و متأسفانه عکس‌های یادگاری زیاد و حمایت‌هایی غیرقانونی از شرکت پدیده انجام شد.»
وزیر دولت یازدهم معتقد است:«بحث دیگر پخش آگهی بازرگانی این سازمان بود.‌مردم به صداوسیما و نشریاتی که این آگهی را منتشر می‌کردند، اعتماد کرده بودند. در دولت تدبیر و امید نظر قوه قضائیه این بود که کل این ساختمان‌ها باید قلع‌وقمع شود در این صورت 120 هزار سهام‌دار دچار مشکل می‌شد که دولت راضی به آن نبود.» رحمانی فضلی در تشریح اقدامات انجام‌شده، گفت: «اولین کاری که ما انجام دادیم کل تخلفات را احصاء کردیم. همه دستگاه‌های اجرایی مسئول پیگیری شدند و ما به دنبال این بودیم که تملک‌ها را نه در قالب قانونی چون قانون اصلاً اجازه نمی‌دهد بلکه در از راه دیگری یعنی بردن به شورای عالی امنیت ملی پیگیری کنیم. ما در سال 93 با توجه به اخطاری که قوه قضائیه به شرکت داد و جلوی تبلیغات را به‌صورت قانونی گرفت، موج اول شکایت را از این شرکت داشتیم چون جلوی کارش گرفته‌شده بود.»
وزیر کشور بابیان این موضوع که «قوه قضائیه شرکت را موظف کرد که تعهداتش را به مردم انجام دهد. ما با قوه قضائیه پیشنهاد 16 گانه ای را به شورای امنیت ملی بردیم و این پیشنهاد تصویب شد و کارگروهی با ریاست استاندار تشکیل شد تا این اقدامات را پیگیری کنند.»، تأکید کرد: «قوه قضائیه بر اساس تعهدی که از شرکت پدیده گرفت سهام را تا 2.75 درصد افزایش داد تا سهامداران ضرر نکنند. برای آنکه قوه قضائیه قولی که به مردم داده بود انجام شود برای هر سهام‌دار به‌جای یک سهم نزدیک به سه سهم در نظر گرفته شد.» وی افزود: «ما بیش از 200 مورد تجمع در خراسان داشتیم و تلاش کردیم همه تجمع‌ها را با مدارا و اقناع‌سازی حل شود. هیچ برخوردی صورت نگرفته است. با توجه به ادامه روند کار و عدم هماهنگی هیئت‌مدیره و مدیرعامل،‌قوه قضائیه اعضای هیئت‌مدیره را عزل کرد و برای انجام کار وکالت تام‌الاختیار از شرکت اخذ کرد .الان کارها در مسیر قانونی در حال انجام است.» پس از صحبت های وزیر کشور شهباز حسن پور و حسین مقصودی از پاسخ های وزیر قانع شدند اما مصطفی کواکبیان قانع نشد و سوال در صحن مجلس به رای گذاشته شد. درنهایت مجلس با وارد دانستن سؤال، رحمانی فضلی را باکارت زرد از مجلس راهی ساختمان معروف خیابان فاطمی کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

کیفیت قابل قبول هوای تهران

کیفیت قابل قبول هوای تهران

سکوت مرگبار طبیعت

دانشمندان هشدار می‌دهند

سکوت مرگبار طبیعت

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

بعد از گذشت چند هفته از تخلیهٔ ضایعات نفتی در محدودهٔ دیلم و گناوه، هنوز عاملان آن معرفی نشده‌اند

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

رکوردشکنی اقلیمی

بارش‌های برق‌آسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارت‌بار بوده است

رکوردشکنی اقلیمی

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

گفت‌وگو با مهدی تیموری رئیس سابق پارک ملی گلستان پس از ۲۶ سال تجربهٔ حفاظت در زیستگاه‌ها

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

ارزیابی مصوبهٔ «ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی»

ارزیابی مصوبهٔ «ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی»

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

ادامۀ نگرانی از  کاشت حرا در سواحل گِلی

کارشناسان دربارهٔ پیامدهای حراکاری بر زیستگاه‌های جنوب کشور هشدار می‌دهند

ادامۀ نگرانی از کاشت حرا در سواحل گِلی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *