پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۱۱

اتصال شهرستان جیرفت به شبکه راه‌آهن سراسری در آینده‌ای نزدیک
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری از اتصال شهرستان جیرفت به شبکه راه‌آهن سراسری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این برنامه یکی از طرح‌های کلیدی دولت تدبیر و امید است.

افزایش اعتبارات کاوشگری در مناطق باستانی جیرفت
رزم حسینی، استاندار کرمان از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور خواستار افزایش اعتبارات کاوشگری تمدن چند هزارساله کنار صندل شهرستان جیرفت باهدف افزایش گردشگران داخلی و خارجی شد.

کارخانه فرآوری کنسانتره و سربار تیتانیوم کهنوج گکلنگ زنی شد
فارس نوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری کلنگ کارخانه فرآوری کنسانتره و سرباره تیتانیوم در کهنوج را به زمین زد. کارخانه فرآوری کنسانتره تیتانیوم کهنوج ظرفیت تولید سالانه 130 هزار و همچنین فرآوری سرباره تیتانیوم هم ظرفیت تولید سالانه 130 هزار تن را دارد. کارخانه فرآوری کنسانتره و سرباره تیتانیوم و بهره‌برداری کهنوج برای 400 نفر شغل ایجاد می‌کند.

۳ تن از اراذل‌واوباش مسلح در عنبرآباد دستگیر شدند
روابط عمومی دادگستری کرمان نوشت: بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد از دستگیری سه تن از اراذل‌واوباش این منطقه در درگیری مسلحانه با مأمورین نیروی انتظامی خبر داد. سجاد افشارمنش بابیان این مطلب گفت: متهم اصلی پرونده چندین فقره تیراندازی ایذایی به‌قصد رعب و وحشت در پرونده سیاه خود دارد. افشارمنش تیراندازی ایذایی به‌قصد رعب و وحشت در جامعه را محاربه دانست و هشدار داد: با مجرمان با اشد مجازات برخورد خواهد شد.
وی در تشریح جزئیات این خبر ابراز داشت: پس از اعلام وصول گزارشی مبنی بر حضور این اراذل‌واوباش در سطح شهر و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان، مأموران پلیس اطلاعات به محل اعزام شدند. افشارمنش گفت: پس از حضور مأموران در محل این افراد مسلح اقدام به تیراندازی و فرار کردند که پس از یک تعقیب و گریز چندساعته مأموران موفق به دستگیری این اراذل‌واوباش شدند. افشار منش بابیان اینکه متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده‌اند، افزود: در هنگام دستگیری متهمان دوقبضه سلاح جنگی و مقادیری مهمات از آن‌ها کشف و توقیف شد. وی تأکید کرد: تیراندازی به‌قصد رعب و وحشت در بین مردم محاربه محسوب می‌شود و دستگاه قضائی به‌شدت با مخلان نظم و امنیت مردم برخورد خواهد کرد.

600 روستای کرمان فاقد آب هستند
فارس نوشت: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: هنوز 600 روستای فاقد آب در استان کرمان داریم که به اعتبار ویژه برای آب‌رسانی به این روستاها نیاز است. علی رشیدی در آیین افتتاح هم‌زمان آب‌رسانی به 34 روستا از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار داشت: پروژه‌های آب‌رسانی به جنوب استان کرمان با دستور رئیس‌جمهوری کلید خورد.وی بیان داشت: همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنیم و 101 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آب و فاضلاب استان کرمان اختصاص داده‌شده است که مشکل آب آشامیدنی 315 روستا با جمعیت 186 هزار نفر رفع می‌شود. مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان ادامه داد: تاکنون پروژه آب‌رسانی به 240 روستا با جمعیت 61 هزار و 500 نفر به بهره‌برداری رسیده است و جلوتر از برنامه حرکت می‌کنیم. رشیدی اضافه کرد: هنوز 600 روستای فاقد آب در استان کرمان داریم که به اعتبار ویژه برای آب‌رسانی به این روستاها نیاز است.

هشدار در مورد احتمال جیره‌بندی آب در ریگان
رییس امور آب و فاضلاب شهرستان ریگان گفت: اگر شهروندان ریگانی با اداره آب و فاضلاب شهرستان همکاری داشته باشند، در سال 96 جیره‌بندی آب نداریم، در غیر این صورت ما در تابستان سال آینده با جیره‌بندی همراه هستیم. به گزارش فارس، حسین پیدایش در مراسم طرح همیاران آب در مدارس ریگان اظهار داشت: با اجرای طرح همیاران آب در مدارس شهرستان ریگان و فرهنگ‌سازی در زمینه صرفه‌جویی آب، هدر رفت آب از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافت. پیدایش خاطرنشان کرد: این طرح از ابتدای مهرماه در مدارس این شهرستان در حال انجام است و موفقیت‌هایی را در پی داشته است. وی ادامه داد: دانش‌آموزان شهرستان در این طرح راه‌کارهای صرفه‌جویی در زمینه آب را فراگرفتند و به خانواده‌های خود انتقال دادند. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ریگان ابراز داشت: با اجرای طرح همیاران آب در مدارس شهرستان ریگان 200 انشعاب غیرمجاز در شهرستان شناسایی و قطع شد که با قطع این انشعابات بیش از چهار روستا از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند. پیدایش گفت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان شهرستانی بحرانی در زمینه خشک‌سالی است، مردم شهرستان در زمینه صرف‌ جویی همکاری لازم را با اداره آب و فاضلاب شهرستان داشته باشند. وی افزود: اگر شهروندان ریگانی با اداره آب و فاضلاب شهرستان همکاری داشته باشند در سال 96 جیره‌بندی آب را نداریم در غیر این صورت ما در تابستان سال آینده با جیره‌بندی همراه هستیم. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ریگان ابراز داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و ترویج مصرف بهینه آن دارند، طرح همیاران آب تاکنون در شهرستان موفقیت‌های خوبی را در پی داشته است. پیدایش عنوان کرد: با یک سال بارندگی شرایط تغییر نمی‌کند ما باید در زمینه صرفه‌جویی آب تلاش وافری داشته باشیم و هر چه قدر حفاری‌های چاه‌ها افزایش یابد، آب کیفیت خود را از دست می‌دهد. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ریگان تأکید کرد: عقلانی نیست که با این آب بهداشتی وسایل نقلیه و نخل‌های خود را آبیاری کنیم.

کشور باید به تمدن جیرفت افتخار کند
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور جلسه درباره تمدن جیرفت اظهار داشت: تمدن جیرفت جزو تمدن‌های قدیمی و چند هزارساله است و می‌طلبد که کشور به تمدن جیرفت افتخار کند.وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی جنوب استان کرمان بر مبنای صادرات، ترمینال، بسته‌بندی و سورتینگ آمادگی داریم. به گزارش فارس محمدرضا نعمت زاده شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، اظهار داشت: کرمان استان معدنی است و ذخایر فراوانی در این خطه وجود دارد. وی از کرمان به‌عنوان یک استان زرخیز نام برد و بیان داشت: مردم استان کرمان افرادی باپشتکار و تلاشگر هستند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خواستار واگذاری معادن جدید در جنوب استان کرمان شد و ادامه داد: برای توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی جنوب استان کرمان بر مبنای صادرات، ترمینال، بسته‌بندی و سورتینگ آمادگی داریم. نعمت زاده با اشاره به طرح رونق تولید ابراز داشت: از بانک‌های استان کرمان انتظار بیش از این است، زیرا آمار پرداخت تسهیلات در بعضی از استان‌های کوچک‌تر از کرمان بیشتر از استان کرمان است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

آب کپرهای «زرآباد» را برد

امدادرسانی به مناطق سیل‌زده ادامه دارد، اما مردم می‌گویند کافی نیست

آب کپرهای «زرآباد» را برد

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

در منطقه‌ای که فعالان محیط زیست خوزستان پیشنهاد تأسیس ژئوپارک داده‌اند، مجوز برداشت معدن صادر شد

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

گرد مرگ بر «باغ عدن»

ناقوس مرگ تالاب‌هایی که میزبان نخستین تمدن‌ها بودند، به‌صدا درآمده است

گرد مرگ بر «باغ عدن»

سکوت مرگبار طبیعت

دانشمندان هشدار می‌دهند

سکوت مرگبار طبیعت

جنجال روز تعطیل

فعالان اقتصادی و شهروندان در یک کارزار به تعطیلی پنجشنبه‌ها به‌جای شنبه‌ها اعتراض کردند

جنجال روز تعطیل

برنامه‌ریزی بنگاه‌های اقتصادی قربانی نااطمینانی‌ها

اتاق بازرگانی شاخص مدیران خرید (شامخ) اسفند ۱۴۰۲ را اعلام کرد

برنامه‌ریزی بنگاه‌های اقتصادی قربانی نااطمینانی‌ها

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

روز  اشتباه

فعالان اقتصادی با تعیین پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها به‌عنوان دومین روز تعطیل هفته مخالفند

روز اشتباه

خبردرمانی دریاچهٔ ارومیه به‌ سبک دولت

خبردرمانی دریاچهٔ ارومیه به‌ سبک دولت

ابتلای زعفران به بیماری پسته و فرش

کشورهای دیگر زعفران ایران را به‌نام خود بسته‌بندی می‌کنند و می‌فروشند

ابتلای زعفران به بیماری پسته و فرش

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *