پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اسحاق جهانگیری: گندله‌سازی شماره 2 نشان‌دهنده ظرفیت بالای گل گهر است

اسحاق جهانگیری: گندله‌سازی شماره 2 نشان‌دهنده ظرفیت بالای گل گهر است





۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۱۸

اسحاق جهانگیری:
گندله‌سازی شماره 2 نشان‌دهنده ظرفیت بالای گل گهر است

کارخانه گندله‌سازی شماره 2 شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان با ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله دیروز با حضور معاون اول رییس جمهوری در این شهرستان به بهره‌برداری رسید. آن‌طور که ایرنا نوشته، برای احداث کارخانه گندله‌سازی شماره 2 مجتمع گل گهر سیرجان، چهار هزار و 400 میلیارد ریال به‌صورت ریالی و 103 میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است و با افتتاح این طرح برای 500 نفر به‌صورت مستقیم و 2 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.
گندله‌سازی شماره 2 نشان‌دهنده ظرفیت بالای گل گهر است
معاون اول رییس جمهور در آیین افتتاح گندله‌سازی شماره 2 گل گهر گفت: «از تمام کسانی که ما را همراهی کرده و مشارکت داشته‌اند تشکر می‌کنم. توسعه‌های خوبی در اینجا و چادرملو انجام‌شده است و این نشان می‌دهد که قطار توسعه کشور مسیر صحیح و درستی در پیش‌گرفته که به علت انتخاب درست است.» اسحاق جهانگیری افزود: «انکار نمی‌کنم در مجموعه اقتصادی نقاط ضعف وجود دارد. به‌شدت دنبال رفع نیازمندی‌های اشتغال و مشکلات معیشتی مردم هستیم ولی توسعه کشور را هم نمی‌شود نادیده گرفت.»
وی بابیان اینکه در سفرهای اخیر رییس جمهور و بنده به استان‌های مختلف پروژه‌های زیادی افتتاح‌شده که همه آن‌ها با مشارکت بخش خصوصی اتفاق افتاده، اظهار کرد: «اگر کسی فکر می‌کند با پول و ‌کمک دولت می‌توان توسعه را فعال کرد سخت در اشتباه است. وقتی مدیرعامل می‌گوید می‌توانیم ۲۲ هزار میلیارد تومان سود به کشور وارد کرد جای خوشحالی و تقدیر دارد. مبلغی که از بودجه یک سال کشور ما بیشتر است.
پس می‌توان از بخش خصوصی و سرمایه‌گذار استفاده بهینه و مناسب کرد.» جهانگیری اضافه کرد: «افتتاح این مجموعه ورزشی و فاز ۲ گندله‌سازی نشان از ظرفیت بالای همکاران ما در استان کرمان و گل گهر است. این پروژه‌ها نشان می‌دهد می‌توان بدون نفت هم اقتصاد ایران را پویا و فعال نگه داشت.» معاون اول رییس جمهور به مشکل آب سیرجان هم اشاره کرد و گفت: «در جلسه‌ای که به‌زودی با وزیر و مسئولان خواهیم داشت درصدد رفع آن خواهیم بود. ضمن اینکه گل گهر هم اقدامات خوبی در جهت تصفیه آب سیرجان در برنامه‌های آتی خود دارد.»
قابلیت افزایش ظرفیت گندله‌سازی
تا هفت میلیون تن
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر هم در این آیین گفت: «در مجموعه گل گهر برای پیشرفت ۱۰ گام را تعریف کردیم که با کمک همکاران و تکنسین‌ها در حال انجام است. در بحث افزایش تولید، که ۲۱ درصد در مقایسه با سال‌های قبل پیشرفت داشته‌ایم.
در تولید کنسانتره ۱۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشتیم. در بحث گندله ۸۰ درصد افزایش اسمی و پنج میلیون افزایش حجمی داشتیم و قادریم تا مرز هفت میلیون هم برسیم. ضمن اینکه بومی‌سازی و کمک به تجهیزات داخلی، افزایش بهره‌وری، افزایش صادرات، صرفه‌جویی و افزایش تولید و توسعه مسئولیت اجتماعی و اشتغال گام‌های بعدی هستند.»
ناصر تقی زاده مشکل حمل‌ونقل تا بندرعباس را به دلیل هزینه‌های بالا و خطرات جاده‌ای مهم دانست و خواستار راه‌حل مناسب ازجمله ایجاد اسکله اختصاصی شد.
کمبود گندله کشور جبران می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفت: «اگر قبلاً با کمبود و کسری گندله مواجه بودیم با افتتاح این طرح تا حد زیادی این نیاز برطرف می‌شود.»
محمدرضا نعمت زاده افزود: «گل گهر بزرگ‌ترین معدن سنگ‌آهن ایران است. باوجود شرکت‌هایی مانند گل گهر و میدکو شاهد پیشرفت خوبی در فولاد کشور بوده‌ایم.»
افتتاح مجموعه ورزشی گل گهر
همچنین مجموعه ورزشی گل گهر روز دوشنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر ورزش و جوانان در شهرستان سیرجان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، آیین افتتاح مجموعه ورزشی گل گهر در نخستین روز از سفر اسحاق جهانگیری به استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در حاشیه این آیین گفت: «مجموعه ورزشی گل گهر 17 هزار و 200 مترمربع فضای سرپوشیده و 11 هزار و 900 مترمربع فضای روباز دارد.» ناصر تقی زاده ادامه داد: «فضای سرپوشیده این مجتمع دارای سالن‌های کشتی، ژیمناستیک، وزنه‌برداری، بدن‌سازی، تیراندازی، اتاق پزشک و غیره است.»
وی گفت: «در فضای باز نیز، زمین فوتبال با ظرفیت سه هزار نفر و 2 قطعه زمین تنیس به مساحت یک هزار و 600 مترمربع با ظرفیت 150 نفر قرار دارد.»
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان افزود: «این مجموعه ورزشی همچنین شامل قسمت‌هایی چون پیست دوومیدانی، استخر، سالن ژیمناستیک، زمین تنیس، سالن‌های شطرنج، بوئینگ، اسکواش، بیلیارد، پینگ‌پنگ، تیراندازی، رستوران، اتاق‌ها و سالن کنفرانس است.» تقی زاده ادامه داد: «این ورزشگاه قابلیت‌های زیادی برای برگزاری مسابقات بزرگ ورزشی و آماده‌سازی تیم‌ها در رشته‌های مختلف و برگزاری ورزش‌های همگانی و تورهای ورزشی دارد.»
وی گفت: «این ورزشگاه در بخش کارگری، حرفه‌ای، تیم‌های پایه، همگانی و کانون‌های استعدادیابی در 2 بخش آقایان و بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کند.»
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان افزود: «450 میلیارد ریال به‌منظور ساخت مجموعه ورزشی گل گهر سیرجان هزینه شده است.»
این مجموعه ورزشی حدود 20 سال قبل کلنگ زنی و مدت زیادی به شکل نیمه‌کاره رهاشده بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *