پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۱۶

واگذاری موقت پارکینگ شهربازی کرمان به جمعه‌بازار خودرو
معاون خدمات شهری شهرداری کرمان از واگذاری موقت پارکینگ شهربازی کرمان به جمعه‌بازار خودرو خبر داد. به گزارش مهر، محمدرضا محمدرضاخانی با اشاره به گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی اظهار کرد: «در همین راستا شهرداری کرمان تصمیم گرفت برای رفع سد معبر، تسهیل در عبور و مرور منطقه و آسایش شهروندان، جمعه‌بازار خودرو را از میدان بیرم آباد به پارکینگ شهربازی منتقل کند.» وی بابیان این‌که ظرفیت پارکینگ شهربازی کرمان، ۵۰۰ خودرو است افزود: «با توجه به فرارسیدن فصل سرما و عدم استقبال شهروندان از شهربازی، این پارکینگ به‌طور موقت به جمعه‌بازار خودرو واگذار شد.» معاون خدمات شهری شهرداری کرمان ضمن توصیه به شهروندان مبنی بر انجام معاملات خودرو در بنگاه‌های دارای مجوز تأکید کرد: «شهرداری کرمان در قبال معاملات خودرو در این جمعه‌بازار هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. جمعه‌بازار خودروی شهر کرمان در میدان بیرم آباد قرار داشت که با ایجاد سد معبر و گره ترافیکی، موجب اخلال در عبور و مرور و سلب آسایش شهروندان شده بود که با تصمیم مدیران شهری به‌طور موقت به پارکینگ شهربازی منتقل شد.»

ریختن زباله و نخاله در حریم جاده‌ها مجازات دارد
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: «ریختن زباله، نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده‌ها علاوه بر جریمه نقدی یک ماه تا 2 سال حبس به دنبال دارد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، خداداد مقبلی افزود: «مطابق ماده هفت لایحه قانون ایمنی راه‌ها، ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی، روغن‌موتور و نظایر آن، نصب و استقرار تابلو یا هر شیء دیگر درراه‌ها و حریم قانونی جاده‌ها و همچنین هرگونه عملیاتی که موجب اخلال در تردد وسایل نقلیه می‌شود و نیز ایجاد راه دسترسی جرم محسوب شده و مجرمان یک تا شش ماه حبس یا به پرداخت جزای نقدی از پانصد هزارتا پنج میلیون ریال محکوم خواهند شد.» وی گفت: «طبق قانون، مرتکبان جرائم بالا علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از سه ماه تا 2 سال محکوم و چنانچه تخریبی صورت نگرفته باشد، مرتکب یا مرتکبان حسب مورد موظف به رفع موانع و رفع تجاوز و جبران خسارت وارده خواهند بود.» مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان افزود: «ایجاد راه دسترسی به حریم و گذرگاه مناسب، درختکاری و عبور دادن تأسیسات از عرض راه و نصب تابلو در حریم آن‌ها فقط با اجازه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان امکان‌پذیر است.»

کاهش بیش از ۵۰ درصدی بارش‌ها در کرمان
حجم بارش‌ها از ابتدای سال آبی تا پایان هفته گذشته در ۲۶ استان ازجمله کرمان، بیش از ۵۰ درصد نسبت به پارسال کاهش‌یافته است. به گزارش ایسنا، از ابتدای مهرماه سال جاری تا پایان هفته گذشته (۲۱ آبان ماه) میزان بارش‌ها در ۲۶ استان از ۳۱ استان کشور، ‌ با بیش از ۵۰ درصد کاهش مواجه بوده است. این استان‌ها شامل، آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، ‌ البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، هرمزگان، همدان و یزد هستند. استان گلستان با ۷۵.۱ میلی‌متر بارندگی و حدود ۱۴ درصد کاهش، کمترین افت بارش و استان کرمانشاه با ۰.۹ میلی‌متر بارندگی و ۱۰۰ درصد کاهش، بیشترین میزان کاهش بارش را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته داشته‌اند. همچنین چهار استان باقیمانده کشور شامل، اردبیل، گلستان، گیلان و مازندران نیز بین ۱۴ تا ۵۰ درصد کاهش بارش داشته‌اند. استان مرکزی نیز از ابتدای مهرماه جاری تا پایان هفته گذشته (۲۱ آبان ماه) هیچ بارش مؤثری را تجربه نکرده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *