پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان: برگزاری نمایشگاه کتاب یک مانور فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان: برگزاری نمایشگاه کتاب یک مانور فرهنگی است





۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۰۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
برگزاری نمایشگاه کتاب یک مانور فرهنگی است

محمدرضا علیزاده؛ مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران در کرمان گفت: «برگزاری نمایشگاه کتاب با این تعداد مخاطب و تأثیرگذاری یک‌هفته‌ای در سطح جامعه یک مانور فرهنگی است.»
وی تصریح کرد: «امید داریم که سایر ادارات و نهادهای فرهنگی نیز از این فضایی که در اثر این نمایشگاه در استان ایجاد می‌شود،نهایت استفاده را ببرند و در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بیش‌ازپیش تلاش نمایند.» علیزاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: «۴۴ هزار عنوان کتاب در قالب ۲۵۰ غرفه در پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران در کرمان در معرض دید عموم قرارگرفته است.»وی با اشاره به اینکه ۴۴ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه پانزدهم کتاب کرمان در معرض دید عموم است گفت: «۲۵۰ غرفه با حضور حدود ۳۰۰ ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه ایجادشده است.»
علیزاده بابیان اینکه کتاب‌ها با تخفیف ۳۰ درصدی عرضه می‌شود افزود: «پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان در فضایی به مساحت ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های جنوب شرق کشور در جاده باغین برپاشده است.» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: «۶۰۰ میلیون تومان بن کارت کتاب عرضه‌شده و از طریق این بن کارت‌ها از تعدادی از کتاب‌فروشی‌های سطح شهر کرمان نیز می‌شود کتاب خریداری کرد.»
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارشاد کرمان پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در کرمان باهمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کرمان، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، موسسه نمایشگاهی بین‌المللی جنوب شرق، بانک شهر، فرمانداری و اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران برپاشده است. ۲۴ تا ۲۹ آبان با عنوان هفته کتاب نام‌گذاری شده و این نمایشگاه در این مدت برای بازدید علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی برپاست. ۵۰ ناشر کشوری در نمایشگاه کتاب کرمان نمایندگی دارند و ۱۹۲ ناشر به‌صورت انفرادی و ۴۰ ناشر هم از استان کرمان شرکت کرده‌اند.
۴۳ هزار و ۷۴۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب کرمان عرضه و ۲۰ درصد یارانه دولت از طریق بن ‌کارت کتاب برای مراجعه‌کنندگان تأمین می‌شود و ۱۰ درصد نیز تخفیف ناشران است. حدود ۶ میلیارد ریال بن کتاب با ۲۰ درصد تخفیف به متقاضیان واگذار می‌شود که این مبلغ سال گذشته پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است. برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و نقد کتاب، رونمایی از کتاب‌های تازه چاپ‌شده ازجمله برنامه‌های جانبی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان است.
نمایشگاه کتاب کرمان امسال ۲۵۰ غرفه دارد و برنامه‌های جانبی ازجمله برگزاری برنامه‌های مرتبط با کتاب و محرم و اربعین، کارگاه‌های ترویج مطالعه، رونمایی کتاب‌های مختلف، گفت‌وگوهای علمی، فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، غرفه اقتصاد مقاومتی، دفاع مقدس، نماز، تازه‌های کتاب، اسناد ملی و کودک و نوجوان نیز در این نمایشگاه پیش‌بینی‌شده است.
امکان توزیع بن کارت‌های خرید کتاب در پنج کتاب‌فروشی شهر کرمان برای اقشاری که امکان حضور آنان در نمایشگاه فراهم نیست، مهیا شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *