پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۲۱

مشاور رئیس مجمع تشخیص به کدخدایی: نگران حرمت هاشمی نباشید فیلم جلسه بررسی صلاحیتش را منتشر کنید
غلامعلی رجایی در یادداشتی در روزنامه شرق به اظهارات کدخدایی پاسخ داد.
وی در بخشی از یادداشتش نوشت: دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر حسن روحانی که یکی از نامزدهای این انتخابات بود- به نزد آیت‌الله هاشمی‌ آمدند از ایشان درخواست کردند چون نمی‌خواهند به صلاحیت وی رأی بدهند، برای حفظ حرمت خود از این کار منصرف شوند و انصراف بدهند. در بخش دیگری از یادداشت او آمده: کدخدایی در تاریخ ۲۰/۸/۹۵ در پاسخ به پیشنهاد و درخواست من که در ادعای وی -که گفته بود مصلحی در جلسه درباره هاشمی حرفی نزده- گفته بودم مشروح مذاکرات شورا را درباره رد صلاحیت هاشمی منتشر کنید – برخلاف رأی قبلی خود که گفته بود دنبال فرصتی برای انتشار مذاکرات شورا هستیم- در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی ‌بر اینکه ادعا می‌شود آقای مصلحی در جلسه‌ای که درباره رد صلاحیت هاشمی بوده حضورداشته معتقد به رد صلاحیت آقای هاشمی بودند آیا فیلم جلسه قابل‌انتشار است گفته: «ما می‌توانیم فیلم مذاکرات را منتشر کنیم؛ البته اگر به حرمت شخصی برنخورد اگر قانون اجازه دهد ما می‌توانیم تمام مذاکرات را منتشر کنیم.»
همان‌گونه که می‌بینید وی عملاً با طرح دو «اگر» از زیر بار این انتشار، شانه خالی می‌کند. در اینجا مجدداً از آقای کدخدایی می‌خواهم فیلم جلسه را منتشر کند و نگران حرمت هاشمی نباشد! آقای هاشمی چه ضعفی دارد که این‌گونه با ابهام و کنایه‌آمیز می‌گوید حرمت اشخاص مانع انتشار فیلم مذاکرات جلسه رد صلاحیت است؟

ابهامات فراوان
در قتل خانواده پزشک تبریزی
خبرآنلاین نوشت: محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده قتل مربوط به همسر و مادربزرگ همسر پزشک خوش‌خط تبریزی توضیح داد: از دادستان تبریز پرسیدم و پزشک هم اعتراف کرد که خوراک، نذری نبوده. برخی عناد دارند که هر چیزی را به جریان‌های ارزشی وصل کنند.
پزشک اعتراف کرده از فلان رستوران، غذا را خریده و به خانه آورده. پزشک بازداشت است و تفهیم اتهام قتل به او شده. این‌که اثبات شود یا نه، بحث بعدی است. چند نکته موردشک است. این‌که اولاً گفته‌اند غذا نذری بوده. متهم دروغ گفته بود و تا قبل از بازبینی فیلم رستوران، او اعتراف نکرده بود. نکته دیگر این بود که متهم به‌عنوان پزشک خیراندیش و نیکوکار مطرح‌شده که اگر فلان مریض آمد، پولش را من می‌دهیم. مشخص‌شده است این با سبق تصمیم و برنامه‌ریزی بوده. هنوز چنین مریضی شناسایی نشده که به او مراجعه کرده باشد. به هیچ داروخانه‌ای این نسخه اعلام‌نشده.
این را چه کسی انجام داده بود؟ بعداً مشخص‌شده که اطلاع داشته و یکی از بستگان نزدیک خودش این کار را کرده تا او را به‌عنوان پزشک نیکوکار مطرح کند. این موارد مشکوک و مبهم است. در کالبدشکافی مقتولان، سم یافته شده که در باقیمانده غذا هم وجود دارد.

علی‌اصغر فانی:
برنامه‌‌ای برای ورود به انتخابات ندارم
وزیر سابق آموزش‌وپرورش گفت: برای حضور در عرصه سیاست، عضویت در حزب یا نامزدی در انتخابات برنامه‌ای ندارم.
علی‌اصغر فانی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این سؤال که آیا برای ورود به انتخابات شوراها یا مجلس آینده برنامه‌ای دارید؟ گفت: من نیروی فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و هم‌اکنون در این دانشگاه تدریس می‌کنم. وزیر سابق آموزش‌وپرورش یادآور شد: برای حضور در عرصه سیاست، عضویت در حزب یا نامزدی در انتخابات برنامه‌ای ندارم چون یک نیروی فرهنگی هستم نه فعال سیاسی.

شرط قالیباف برای کاندیداتوری
در انتخابات ریاست‌جمهوری
ایسنا نوشت: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: از کسی شنیدم که آقای قالیباف این‌طور مطرح کرده که اگر اصولگرایان بر سر او اتفاق‌نظر داشته باشند در انتخابات ریاست جمهوری 96 کاندیدا می‌شود.
حسین سبحانی نیا بابیان این مطلب گفت:‌ عزم جریان اصولگرا با محوریت جامعه روحانیت این است که برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به کاندیدایی واحد برسند و امروز نیز تلاش می‌کنند فاصله‌ها را بین جریان اصولگرایی کم کنند. وی ادامه داد: اصولگرایان هنوز بر سر مصادیق به توافق نرسیده‌اند چون افراد مختلفی مطرح هستند که باید موردبررسی قرارگرفته و نهایتاً بتوان به اجماعی رسید.
باهنر به کاندیداهای احتمالی اصولگرایان: خواهش می‌کنم منصرف شوید
باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسی ضمن اشاره به تعدد نامزدهای انتخابات که کار را برای رسیدن به وحدت دشوار می‌کند گفت: «ما در انتخابات اولاً کمبود کاندیدا نداریم.
من چه از خودم که بارها اعلام کردم کاندیدا نیستم و نخواهم شد و چه از دوستانی که احساس می‌کنند باید کنار زمین خودشان را گرم کنند؛ خواهش می‌کنیم منصرف شوند.
چراکه بعضی نگرانند نکند اصولگرایان بی کاندیدا شوند! درحالی‌که همیشه در کشور ما کاندیداها در جناح‌های مختلف به‌اندازه کافی هستند و رقابت اتفاق می‌افتد؛ اما الان تکثیر کاندیدا به نفع هیچ جریان و جناحی نیست. چون اصلاح‌طلبان قطعاً از روحانی عبور نمی‌کنند و اگر از بعضی گوشه و کنارها ساز اختلاف از سوی آن‌ها کوک می‌شود، به نظر ما برای سهم بیشتر گرفتن جریانات اصلاح‌طلب است؛ والا تحلیل قطعی ما این است اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نمی‌کنند.»

جدل کواکبیان و لاریجانی؛
این قسمت ماستمالیزاسیون
ایلنا نوشت: با آغاز به کار نشست علنی صحن مجلس، طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد در دستور کار قرار گرفت که با تذکرهای پی‌درپی نمایندگان برای ارجاع آن به کمیسیون مربوطه روبرو شد و درنهایت مصطفی کواکبیان در تذکری گفت: تابه‌حال هشت نفر اخطار اصل ۹۰ را داده‌اند و همه هم معتقد بودند نباید این طرح را به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع می‌دادیم. عضو هیأت رییسه فراکسیون امید خاطرنشان کرد: می‌خواهیم جلوی اجحاف بیت‌المال را بگیریم.
این ماستمالیزاسیون است، کاری نیست که مجلس که در رأس امور است، انجام دهد. در حال حاضر هم دولت مخالف است و هم مجلس ولی حضرت‌عالی چون اراده کرده‌اید می‌خواهید انجام دهید.
لاریجانی در پاسخ به این نماینده مجلس گفت: اراده‌ای از طرف ما نیست. من طرح ندادم بلکه ۱۵ نفر از نمایندگان طرح دادند. خود کمیسیون اصل ۹۰ هم به طرحی رسیده بود.
به گزارش ایلنا، رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این‌که برخی بخش‌های این طرح خلاف برنامه پنجم است، پیشنهاد دو شوری شدن این طرح را مطرح کرد که نمایندگان با کلیات آن مخالفت کردند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *