پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حسن روحانی: برجام یعنی یک فضا و تنفس جدید

حسن روحانی: برجام یعنی یک فضا و تنفس جدید





۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۲۱

حسن روحانی:
برجام یعنی یک فضا و تنفس جدید

رییس جمهور گفت: «برجام یعنی یک فضای جدید. یعنی تنفس جدید. برجام یعنی دریچه‌ها بازشده و هوای آزاد آمده و مردم از این فضا استفاده و بهره‌برداری می‌کنند.» به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی که برای افتتاح چند پروژه عمرانی و نفتی به خوزستان سفرکرده بود، درباره برجام اظهار کرد: «در طول مذاکرات بار اصلی برجام بر دوش وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی، شورای عالی امنیت ملی و مجلس بود و شورای نگهبان هم در روزهای آخر در این افتخار شریک شد. رهبری هم از آغاز راهنما و هدایتگر بودند و ملت بزرگ هم پشتوانه دولت بود، اما بعد از برجام دستگاه‌های دیگر این بار را بر دوش گرفتند که یکی از این بخش‌ها صنعت نفت و وزارت نفت بود و به‌خوبی هم از این فضا بهره‌برداری کرد.» اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری‌ها به شرح زیر است:
در بازشده تا ما کارکنیم و فعالیت کنیم. خب هوای تازه آمده هوای تازه برای سلامتی و تحرک ماست. یکی بخش‌هایی که از این فضا باید استفاده می‌کرد وزارت نفت بود و به‌حق همان‌طور که خود برجام اعجاب جهانیان را برانگیخت اولین اعجاب برجام هم صنعت نفت بود. خیلی‌ها می‌گفتند سال‌ها طول می‌کشد صادرات نفت به دو میلیون بشکه برسد و به این زودی‌ها با این رقم نمی‌شود رسید.
در تکنولوژی ضریب بازیافت مهم است. اهمیت دارد که چقدر می‌توانیم از یک چاه نفت استخراج‌کنیم. مخزن این منطقه 67 میلیارد بشکه است که اگر یک درصد بتوانیم بازیافت را بالا ببریم درواقع 670 میلیون بشکه نفت بیشتر تولید می‌کنیم که معادل 33 میلیارد دلار می‌شود. ما باید بتوانیم چاه‌ها را جوان و سرپا نگه‌داریم زیرا می‌خواهیم از چاه‌ها در بلندمدت استفاده کنیم که این به تکنولوژی روز نیاز دارد.
شک نداریم که بسیاری از کارهای بزرگ را خودمان می‌توانیم انجام دهیم. ما از عظمت مهندسان، مدیران و کارکنان خود مطلع هستیم. اما در دنیای امروز باید از سرمایه و تکنولوژی جهان هم بهره ببریم.
ما از فضای امروز باید برای جذب سرمایه و فناوری در جهت توسعه کشور و اشتغال جوانان استفاده کنیم. بزرگ‌ترین مشکل ما اشتغال جوانان است و شغل هم با سرمایه و تکنولوژی ایجاد می‌شود.
امروز شاهد افزایش تولید 250 هزار بشکه هستیم که باید این رقم را به بالای یک‌میلیون بشکه برسانیم .

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *