سایت خبری پیام ما آنلاین | پاسخ استاندار کرمان به دو سؤال «پیام ما»: احداث باند دوم فرودگاه را از طریق «جهانگیری» پیگیری می‌کنم استانداری نقشی در جمع‌آوری قلیان ندارد

پاسخ استاندار کرمان به دو سؤال «پیام ما»: احداث باند دوم فرودگاه را از طریق «جهانگیری» پیگیری می‌کنم استانداری نقشی در جمع‌آوری قلیان ندارد





۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۱۶

پاسخ استاندار کرمان به دو سؤال «پیام ما»:
احداث باند دوم فرودگاه را از طریق «جهانگیری» پیگیری می‌کنم
استانداری نقشی در جمع‌آوری قلیان ندارد

نشست خبری استاندار کرمان در خصوص سفر معاون اول رییس جمهور در حالی روز گذشته برگزار شد که وی در حاشیه این نشست به دو سؤال «پیام ما» پیرامون وضعیت باند دوم فرودگاه کرمان و برخورد با قلیان سراها پاسخ داد.

پیگیری وضعیت فرودگاه کرمان از طریق معاون اول و وزرا
علیرضا رزم حسینی در پاسخ به این سؤال «پیام ما» که «چندین ماه است در مورد تعطیلی فرودگاه کرمان به دلیل نیاز به ترمیم باند آن بحث وجود دارد و مقامات استان خواستار این هستند که ابتدا باند دوم ساخته شود. تاکنون اما این اتفاق نیفتاده. آیا در این رابطه با معاون اول رییس جمهور رایزنی می‌کنید؟» اظهار کرد: «قطعاً. هر موردی را که در استان کرمان موردبحث است و نیاز به تصمیمات ملی دارد از طریق معاون اول رییس جمهور و وزرایی که همراه ایشان به استان می‌آیند، پیگیری می‌کنیم.» زمزمه تعطیلی فرودگاه کرمان از خردادماه سال جاری به گوش رسید. دلیل این تعطیلی هم نیاز تنها باند این فرودگاه به ترمیم است. ترمیمی که از سال‌ها پیش به آن نیاز بوده است. اگرچه سال 93 هم خبرهایی در این مورد منتشر شد، اما به‌طورجدی از خرداد 95 بحث دراین‌باره بالا گرفت. شرکت فرودگاه‌های کشور طرحی مبنی بر تعطیلی چهار الی 6 ماهه فرودگاه کرمان برای ترمیم باند آن در سر داشت و مقامات استانی با آن مخالف بودند و خواستار احداث باند دوم در ابتدا و سپس ترمیم باند اول بودند تا فرودگاه تعطیل نشود. دوم تیرماه سال جاری و در حاشیه معارفه قاسم‌زاده به‌عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان، اکرمیان عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور به ما گفت: «در حال حاضر وضعیت موجود باند به لحاظ فنی نیاز به ترمیم دارد. حالا چه باند دومی احداث شود یا نشود فرقی نمی‌کند و ترمیم نیاز است. با توجه به نیاز به ترمیم قسمت‌هایی از باند، امکان اینکه فرودگاه تعطیل نشود، اصلاً وجود ندارد.» اگرچه عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور تلویحاً احداث باند دوم در فرودگاه کرمان را رد کرد اما مدیرکل فرودگاه‌های کرمان همان روز با قاطعیت از احداث باند دوم خبر داد. شهریورماه سال جاری هم استاندار کرمان اعلام کرد که از اواخر شهریور «عملیات اجرایی احداث باند دوم فرودگاه کرمان آغاز می‌شود.» با این‌حال تا امروز خبری از احداث باند دوم نبود. رزم حسینی روز گذشته در این خصوص هم به ما گفت: «وقتی تصمیم‌گیری در این خصوص نهایی شد به اطلاع عموم می‌رسانیم.»

استانداری نقشی در جمع‌آوری
قلیان ندارد
استاندار کرمان همچنین به این سؤال «پیام ما» که «دولت تدبیر و امید با برخورد سلبی مخالفت است اما دیده‌شده که در کرمان با عرضه قلیان به سردمداری استانداری برخورد سلبی می‌شود. آیا این برخلاف سیاست‌های دولت نیست؟» این‌گونه پاسخ گفت: «ابتدا باید بگویم که ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی، قانون است. البته استانداری در بحث قلیان مجری اجرای قانون نیست. بلکه دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها، شوراهای شهر در این خصوص مجری هستند. در رابطه با قلیان، استانداری دستگاه مسئول نیست.» رزم حسینی افزود: «دستگاه‌های مسئول هم باید بر اساس مقررات جاری درباره قلیان عمل کنند. در سال‌های گذشته ما از دستگاه‌های مسئول در بحث قلیان تقاضا کردیم، دستور هم ندادیم بلکه توصیه کردیم که فرهنگ‌سازی کنند. مدتی هم کار فرهنگی انجام دادند. امسال اما این دستگاه‌های مسئول گفتند که کار فرهنگی انجام‌شده و باید قانون اجرا شود.» وی در پاسخ به این سؤال که پس ماجرای ابلاغ سیاست‌های یازده‌گانه از سوی ذکااسدی، معاون سیاسی استانداری و تأکید بر ممنوعیت عرضه قلیان چیست، اظهار کرد: «این موضوع هم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها و شوراهاست. در مجموع در چهارچوب مقررات جاری کشور مسئول این ماجرا دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهرداری‌ها و شوراها هستند.» او همچنین از پاسخ به این سؤال که «آیا با برخورد سلبی در این زمینه موافق هستید؟» خودداری کرد. طرح ممنوعیت عرضه قلیان از مردادماه در کرمان اجرایی شد و بنا به گفته فرماندار کرمان 35 مرکز عرضه قلیان و 42 مرکز عرضه قلیان که مجوز نداشتند، پلمپ شده‌اند. طبق گفته معاون علوم پزشکی کرمان، تیرماه امسال ذکااسدی، معاون استاندار مصوبات یازده‌گانه‌ای ابلاغ کرد که در بند اول این مصوبات، بر ممانعت جدی و قطعی عرضه‌ی قلیان در کلیه‌ی رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها و مراکز عرضه‌ی قلیان تأکید شد. پس‌ازآن هم در مردادماه، کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان به ریاست ماه‌بانو معصوم زاده، عضوی که به نظر می‌رسد مواضع او به جبهه پایداری نزدیک است، طرحی را مبنی بر اجرای ممنوعیت عرضه قلیان در شهر کرمان مصوب کرد و از همان ماه جمع‌آوری قلیان در کرمان اوج گرفت که با اعتراض پیاپی چایخانه داران کرمانی روبرو شد و آن‌ها چندین تجمع در مقابل فرمانداری، علوم پزشکی، شورای شهر و استانداری برگزار کردند بااین‌حال این اعتراضات نه‌تنها به‌جایی نرسید که جمع‌آوری قلیان در کرمان با شدت بیشتری ادامه پیداکرده است.

اسحاق جهانگیری امروز وارد
کرمان می شود
رزم حسینی در این نشست خبری همچنین برنامه سفر معاون اول رییس جمهور به استان را تشریح کرد. استاندار گفت: «اسحاق جهانگیری دوشنبه به همراه وزرای صنعت، نیرو و ورزش و جوانان ابتدا به سیرجان می‌رود و مجموعه ورزشی گل گهر سیرجان و کارخانه گندله‌سازی شماره 2 گل گهر به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.» به گفته رزم حسینی توقف معاون اول و وزرا در سیرجان دو تا سه ساعت خواهد بود. استاندار کرمان هدف اصلی سفر جهانگیری به کرمان را بازدید از جنوب کرمان خصوصاً قلعه گنج عنوان کرد و گفت: «وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و رییس سازمان میراث فرهنگی در سفر به جنوب ایشان را همراهی می‌کنند. افتتاح پروژه تیتانیوم و نیروگاه برق در کهنوج، آغاز عملیات اجرایی 200 هکتار گلخانه در کشت و صنعت جیرفت، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به جیرفت و عنبرآباد و برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی در جیرفت از برنامه‌های سفر دوروزه معاون اول رییس جمهور به استان کرمان خواهد بود.» رزم حسینی در این نشست درباره برخی موارد دیگر هم صحبت کرد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را می‌توانید بخوانید:
* پروژه هنزا (شهرستان رابر) در مسیر بروکراسی گرفتار شد و تلاش می‌کنیم که مشکلات آن برطرف شود.
* کلیات پروژه پتروشیمی کرمان نیز مشخص‌شده و مسیر بانک را طی می‌کند و در یک ماه اخیر تلاش شده عملیات اجرایی این پروژه در اسرع وقت آغاز شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *