سایت خبری پیام ما آنلاین | یونیسف: 300 میلیون کودک هوای آلوده تنفس می‌کنند

یونیسف: 300 میلیون کودک هوای آلوده تنفس می‌کنند





۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۰۶

یونیسف: 300 میلیون کودک هوای آلوده تنفس می‌کنند

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نتایچ مطالعه سازمان ملل متحد نشان می دهد که ‌بیش از 300 میلیون کودک در سراسر جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند .هوایی که می‌تواند خطرات جدی برای رشد جسمی و مغزی آنها داشته باشد. درادامه این گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است:‌ سازمان ملل متحد در مطالعه‌ای که به تازگی منتشر کرده نسبت به وضعیت سلامت این کودکان هشدار داده است.
در بخشی از این مطالعه که توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و تحت عنوان «هوای پاک برای کودکان»، منتشر شده، اعلام شده که از هر هفت کودک در سراسر جهان یک نفر هوای آلوده‌ای را تنفس می‌کند که شش برابر میزان استاندارد آلوده است. بنابر این گزارش، آلودگی هوا از عوامل اصلی مرگ‌و میر کودکان در سراسر جهان است.
این گزارش می افزاید: ‹ آنتونی لیک›، مدیر اجرایی یونیسف می‌گوید، « آلودگی هوا علت اصلی مرگ سالانه 600 هزار کودک زیر پنج سال در جهان است و هر روزه زندگی و آینده میلیون‌ها کودک دیگر را در سراسر جهان تهدید می‌کند.»
به گفته لیک، آلودگی هوا تنها مجاری تنفسی در حال شکل‌گیری کودکان را تخریب نمی‌کند. بلکه باعث آسیب‌های جدی و دائمی در رشد مغزی آنها می‌شود که این به طور مستقیم بر آینده آنها تاثیر می‌گذارد.
هوای تنفسی در اثر سوخت خودروها، سوخت‌های فسیلی، گرد و غبار، سوزاندن فضولات حیوانی و …مسموم می‌شود. عکس‌ های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در سراسر جهان بیش از 2 میلیارد کودک در مناطقی زندگی می‌کنند که میزان آلودگی هوای مورد تنقس آنها از استاندارد جهانی بیشتر است. در ادامه گزارش یونیسف خاطر نشان شده است که کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض خطرات هوای آلوده در داخل و خارج خانه قرار دارند چرا که ریه‌ها،‌مغز و دستگاه ایمنی آنها هنوز به طور کامل رشد نکرده و دستگاه تنفسی‌ آنها از بزرگسالان نفوذپذیرتر است.
نه تنها سرعت نفس کشیدن در کودکان دو برابر بزرگسالان است، بلکه آنها حجم هوای بیشتری را-نسبت به وزن بدنشان – استنشاق می‌کنند./ ایرنا

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *