سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۰۱

گوشی پیکسل گوگل در
۶۰ ثانیه هک شد
پیکسل که نام اولین پرچمدار اختصاصی گوگل است در کمتر از ۶۰ ثانیه توسط یک گروه چینی هک شده است.
در جریان مسابقه هک PwnFest در کره جنوبی، تیمی از هکرهای سفید با نام Qihoo نشان دادند که با حفره‌ای امنیتی که در پیکسل موجود است می‌توان کنترل گوشی را در دست گرفت. در کمتر از ۶۰ ثانیه این گروه به حفره‌ی امنیتی روز صفر که در پرچمدار گوگل وجود دارد، دست یافتند. این حفره می‌تواند باعث هک شدن این گوشی شود. با استفاده از این حفره‌ی امنیتی، تیم مذکور ابتدا پلی استور گوگل و سپس مرورگر کروم را اجرا کرده و سپس پیام Pwned by 360 Alpha Team را به نمایش گذاشتند. تیم Qihoo 360 با کشف این حفره امنیتی ۱۲۰ هزار دلار جایزه گرفت و حالا مسئولیت برطرف کردن این مشکل برعهده‌ی گوگل است. البته این گروه در انتهای روز علاوه بر حفره‌ی امنیتی موجود در پیکسل، حفره‌هایی را در مرورگر اج مایکروسافت و همچنین باگ امنیتی ۱۰ ساله‌ای در فلش ادوبی نیز به نمایش گذاشتند تا ۵۲۰ هزار دلار جایزه را به جیب بزنند.

فروش بیش از 9 میلیون دستگاه Huawei P9
در 7 ماه
کمپانی هواوی موبایل P9 را در حدود 7 ماه قبل به بازار عرضه کرد و حال این پرچم دار محبوب سری P چینی ها توانسته است تا رکوردی جالب توجه را برای این کمپانی به جا بگذارد. به گزارش وبسایت PlayfulDroid به نقل از منابع چینی موبایل Huawei P9 تا به امروز بیش از 9 میلیون دستگاه فروش داشته است. در نظر داشته باشید که بر اساس آمار منتشر شده در ماه سپتامبر، این محصول در پنج ماه ابتدای عرضه رکورد فروش 6 میلیون دستگاه را به جا گذاشته بود و حال فروش 3 میلیون دستگاه دیگر از این محصول در دو ماه اخیر علی رغم گذشت زمان قابل توجهی از آغاز عرضه آن، خبر از موفقیت هواوی در بازاریابی و فروش می دهد. همکاری کمپانی خوشنام و معتبر Leica با هواوی برای ساخت دوربین های دوگانه این محصول از جمله نقاط قوت P9 محسوب شده و خود یکی از عوامل فروش بالای آن به شمار می آید. چینی ها اخیراً موبایل Mate 9 را نیز به عنوان پرچم دار جدید سری میت خود معرفی نموده اند و این محصول هم از دوربین دوگانه Leica بهره می برد. به دنبال آغاز عرضه میت 9 به بازار انتظار می رود که شاهد افت تیراژ فروش P9 باشیم البته ثبت رکورد فروش 10 میلیون دستگاه از پرچم دار خوش ساخت سری P هواوی دور از دسترس نخواهد بود. چینی ها به عنوان سومین تولید کننده بزرگ اسمارت فون ها در جهان تمام قوای خود را برای رسیدن به مقام اول در این گروه در سال 2020 به کار گرفته اند و هنوز نمی توان گفت که به این هدف دست خواهند یافت یا خیر.

الکسای آمازون با فریاد
جرمی کلارکسون کاربران را از خواب بیدار می کند
آمازون برای یادآوری حضور جرمی کلارکسون در برنامه‌ی The Grand Tour فریاد سه مجری مطرح دنیای خودرو را به تنظیمات اپلیکیشن الکسا برای استفاده به عنوان زنگ ساعت اضافه کرده است.
آمازون از تمام پتانسیل خود برای تبلیغ برنامه‌ی The Grand Tour با حضور سه مجری نام‌آشنای پیشین برنامه‌ی تاپ گیر بی‌بی‌سی استفاده می‌کند. الکسا نام دستیار صوتی هوشمند آمازون است که روش بسیار جالبی را برای یادآوری تولید این برنامه‌ توسط آمازون در پیش گرفته است. در تنظیمات ساعت الکسا می‌توان فریاد جرمی کلارکسون، جیمز می وریچارد هاموند را به‌عنوان زنگ ساعت مشاهده کرد. با تنظیم فایل موردنظر می‌توان با صدای سه مجری The Grand Tour از خواب صبحگاهی بیدار شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این قطعه را می‌توان برای تایمر یا کوک کردن زنگ در هر ساعتی استفاده کرد. این فایل صوتی در قسمت Celebrity Alarm قرار دارد که نشان‌دهنده‌ی احتمال اضافه شدن فایل‌های دیگری به این بخش با صدای سایر افراد شناخته‌شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *