سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۵۳

حسین فریدون، علیرضا زاکانی
را به دادگاه کشاند
ایسنا نوشت: نماینده سابق مجلس و دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی امروز با شکایت وزارت اطلاعات، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و حسین فریدون و رسول دانیال زاده به دادگاه می‌رود. علیرضا زاکانی پیش‌ازاین درباره اوج‌گیری فعالیت شبکه دلالی در فضای پسابرجام اظهارنظر کرده و همچنین برخی پرونده‌های فساد را مطرح کرده بود که بخشی از این شکایت‌ها از او دراین‌باره است. او همچنین به برادر رییس جمهور اتهاماتی را وارد کرده بود. دادگاه رسیدگی به شکایات از زاکانی روز یکشنبه ساعت ۹ صبح در دادگاه کیفری ۲ تهران واقع در مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار می‌شود.

یک نماینده اصولگرا: کاندیداهای اصولگراها به درد استانداری هم نمی‌خورند
ایسنا نوشت: نماینده مجلس دهم گفت: 90 درصد مدعیان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آینده در بین اصولگرایان خیلی ریز هستند و حتی به درد سمت استانداری نمی‌خورند چه برسد به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری. جهانبخش محبی نیا نماینده مجلس دهم اظهار کرد: با توقف کاروان به حرکت درآمده محمود احمدی‌نژاد شرایط انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به نفع دولت آقای روحانی رقم خواهد خورد و نه اصلاح‌طلبان. وی همچنین یادآور شد: آقای روحانی باید در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بااحتیاط وارد شود، چراکه ممکن است بر سر راه ایشان میخی ریخته شود که ماشین سیاسی‌اش پنچر شود.

پزشکیان: تندروها در مجلس اکثریت نیستند
ایرنا نوشت: نایب رییس مجلس تعامل مجلس با دولت را کارشناسانه و نه از روی سلایق افراد توصیف کرد و گفت: دیگر آن تندروی‌های مجلس نهم در مجلس فعلی وجود ندارد و اگر هم باشد، اکثریت نیست. مسعود پزشکیان دراین‌باره گفت: رأی اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت نشان داد که این مجلس قصد و اراده کمک به دولت را دارد. البته معنی این حرف این نیست که دولت اگر کار خلاف قانونی انجام داد از آن دفاع کنیم؛ مجلس با دولت همراهی کرده و اکنون دولت باید شعارها و وعده‌های خود را عملیاتی کند. نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که روند حرکت مجلس در چهار سال آینده را چگونه تحلیل می‌کنید، اظهار داشت: بستگی به عملکرد دولت دارد، یعنی باید دولت به وعده‌ها و قانون عمل کند؛ در این صورت ما نوکر دولت و نوکر کسی هستیم که قانون را اجرا کند؛ اگر قانون را اجرا نکند ما جلوی دولت می‌ایستیم. پزشکیان اظهار داشت: تعامل دولت و مجلس باید بر حرف درست باشد نه سلایق افراد. حرف درست هم بر اساس شواهد و اسناد است، یعنی وقتی مشخص می‌کنند که باید راهی رفت، دلیل رفتن این راه را هم باید مشخص کرد نه اینکه چون سلیقه من این است، جامعه هم باید بر اساس سلیقه من باشد. پزشکیان افزود: جامعه باید بر اساس مسیر درست بوده و مسیر درست نیز باید مستند، کارشناسی و تجربه‌شده باشد. مشکلات کشور ما این‌گونه ایجادشده که فردی پیدا می‌شود و می‌گوید این راهی که من می‌گویم باید برویم؛ ولی باید این را هم مشخص کند که آیا این تصمیمی که گرفته‌شده بر اساس مستندات و کارشناسی است.

علی مطهری: نسبت به انتقادهای حقوق بشری درست اروپایی‌ها لجاجت نداشته باشیم
ایلنا نوشت: نایب رییس مجلس بابیان اینکه نباید از بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران ترسی داشته باشیم، تأکید کرد: نگرانی که در این خصوص وجود دارد، در مورد احتمال دخالت آن‌ها در موضوع حقوق بشر است. بحث حقوق بشر دو بخش دارد؛ یک بخش مربوط به احکام اسلام است که قابل‌بحث نیست و برای آن‌ها هم قابل‌فهم نیست. بخش دوم مربوط به امور مشترک بشری است که ربطی به یک ایدئولوژی خاص ندارد. علی مطهری یادآور شد: در این بخش ممکن است اروپایی‌ها انتقادهایی نسبت به رعایت حقوق بشر در ایران داشته باشند که به اعتقاد من برخی از آن‌ها درست است. وی خاطرنشان کرد: ما باید انتقادهای حقوق بشری درست را بپذیریم. ضمن اینکه ما نیز باید رعایت حقوق بشر در اروپا را مرتباً رصد کنیم. چون در اروپا هم موارد نقض حقوق بشر خیلی زیاد است. بنابراین رصد حقوق بشر می‌بایست رفتاری دوطرفه باشد؛ بدین معنی که همان‌طور که آن‌ها ما را رصد می‌کنند، ما هم آن‌ها را رصد کنیم و اعتراض‌های خود را اعلام کنیم. آنچه اهمیت دارد این است که اگر انتقاد درستی وجود دارد، ما باید قبول کنیم و لجاجت نداشته باشیم.

غرضی: در انتخابات شوراها کاندیدا می‌شوم
ایلنا نوشت: نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ در پاسخ به اینکه آیا در انتخابات شوراها نامزد می‌شوید؟ گفت : بله. قطعاً. اگر مسائلش حل شود با روش‌های گذشته در انتخابات شورا حضور خواهم داشت .من 60سال است که فعال هستم و آدم سیاسی یک‌لحظه هم نباید از فعالیت دست بکشد. سید محمد غرضی گفت: امکان ندارد بار دیگر نیروهای تند و افراطی در دو جناح چپ و راست در ایران بر سرکار بیایند.
روحانی: بسیاری از قراردادهای دوره پسابرجام عملیاتی شده است
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری نوشت: رییس جمهور در دیدار رییس مجلس ملی مجارستان به قراردادهای ایران و بسیاری از کشورهای جهان و ازجمله کشورهای اروپایی در دوره پسابرجام اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از این قراردادها عملیاتی شده و سرمایه‌گذاران و شرکت‌های مجارستانی نیز می‌توانند از فضای کنونی برای توسعه همکاری‌ها استفاده کنند.

دادستان تهران: «یاشار سلطانی» آزاد شد
انتخاب نوشت: دادستان تهران اعلام کرد با تکمیل تحقیقات پرونده یاشار سلطانی، نامبرده با تبدیل قرار تأمین آزاد شد. جعفری دولت‌آبادی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام این‌که تبلیغات فیلم‌ها و کالاهای ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند ممنوع است، اظهار داشت: مسئولان فرهنگی کشور باید دستورات قضایی دادستانی در این زمینه را اجرا نمایند.

عضو تیم مذاکره‌کننده دوره جلیلی: چه کسی گفته برجام، سایه جنگ را از کشور دور کرده است؟
ایسنا نوشت: علی باقری، معاون بین‌الملل دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: اخیراً برخی ادعا کرده‌اند که پذیرش برجام موجب جلوگیری از جنگ شده ‌است. این ادعایی است که نه با درک راهبردی از اوضاع منطقه و جهان سازگار است و نه با واقعیت­‌های میدانی هم‌خوانی دارد. جالب این‌که درحالی‌که رئیس‌جمهور امریکا که فرمانده­ی نیروهای مسلح امریکا است، به‌صراحت بر ناتوانی امریکا در به‌کارگیری گزینه­ نظامی اعتراف می­‌کند، ولی متأسفانه برخی در داخل ناآگاهانه استیصال و ناتوانی امریکا را جبران کرده و تصور نادرست خود از قدرتمندی امریکا را بر افکار عمومی تحمیل می‌کنند. وی در ادامه با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا گفت: برای درک نادرستی ادعای این عده فقط لازم است به سخنان باراک اوباما پس از توافق ژنو در سال 92 توجه کرد. رئیس‌جمهور امریکا در آذرماه و در مقابل مخالفان داخلی به‌صراحت به مشکلات واقعی امریکا اشاره و بر ناتوانی امریکا در قبال ایران تأکید کرده و سپس اذعان می­‌کند: «انتخاب مابین دو گزینه­ «توافق هسته­‌ای» و «شرایط ایده آل» نیست، بلکه انتخاب بین توافق هسته­‌ای و جنگ است. اجازه دهید! من می‌خواهم مطمئن شوم که همه این موضوع را بفهمند و آن این‌که گزینه­ نظامی در دسترس نیست. ازاین‌رو ما ناچاریم با توجه به گزینه­‌های در دسترس تصمیم‌گیری کنیم».

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *