پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | محمود صادقی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات: احمدی‌نژاد ۱۲ هزار میلیارد تومان تخلف مالی دارد

محمود صادقی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات: احمدی‌نژاد ۱۲ هزار میلیارد تومان تخلف مالی دارد





۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۰:۱۴

محمود صادقی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات:
احمدی‌نژاد ۱۲ هزار میلیارد تومان تخلف مالی دارد

ایلنا نوشت: عضو هیأت رییسه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال فردی که درباره تخلف ۴۸ هزارمیلیاردی دولت احمدی‌نژاد می‌پرسید، خاطرنشان کرد: «احکامی که اشاره‌کرده بودم، احکامی است که در دیوان محاسبات کل کشور صادرشده و احکام استرداد وجوه است که مطابق اعلام دادستان دیوان محاسبات احکام صادره قطعیت یافته حاکی از محکومیت قطعی مالی ۴۸ هزار میلیارد تومانی دولت سابق است و بنابر گفته آقای فیاض شجاعی مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان از این تخلف‌ها مربوط به شخص رییس جمهور دولت‌های نهم و دهم است.» محمود صادقی گفت: «با توجه به این‌که دیوان محاسبات علاوه بر رسیدگی به تخلف‌ها، قدرت اجرای احکام را دارد، عدم اجرای این احکام جای شگفتی دارد و ما به‌عنوان فراکسیون شفاف‌سازی چهارشنبه گذشته در نامه رسمی به رییس دیوان محاسبات، سؤال کردیم که این احکام را توضیح دهند تا مشخص شود چه مقدار بوده و علیه چه افرادی صادرشده، چه مقدار از آن اجراشده و چه مقدار بلاتکلیف باقی‌مانده و موانع اجرای این احکام چیست.» گزیده صحبت‌های این نماینده مجلس را در نشست پرسش و پاسخ خود در نمایشگاه مطبوعات بخوانید:
ممنوع‌التصویری با موازین قانونی سازگاری ندارد. در این مورد در مراجع قانونی حکمی صادر نشده است. این ادعاشده که شورای عالی امنیت ملی در مصوبه‌ای این را تصویب کرده است. اگر شورای عالی امنیت ملی در این مورد مصوبه‌ای دارد باید منتشر شود ما که نماینده مجلس هستیم در این مورد نامحرم نیستیم و باید این متن را ببینیم و بدانیم آیا چنین مرجعی که این تصمیم را گرفته درست بوده یا نه. به نظر می‌رسد این موضوع ازنظر حقوقی ابهام دارد.
باید سازوکار رسیدگی به هر جرمی هم روشن باشد. مجازات مجرم باید در محکمه تعیین شود.
برخی اعضای شورای نگهبان خودشان در انتخابات دهم ریاست جمهوری برخلاف صریح قانون به‌طور شفاف از احمدی‌نژاد حمایت کردند. شما همین‌الان به سایت جامعه مدرسین رجوع کنند و بیانیه آن را با امضای آیت‌الله یزدی در دفاع از احمدی‌نژاد را ببینید. درحالی‌که به‌موجب قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچ‌یک از ناظران حق نداشتند له یا علیه کاندیداها اعلام موضع کنند. برای چنین تخلفی مجازات‌های مختلفی از شش ماه انفصال از خدمات دولتی تا حبس در نظر گرفته‌شده است.
علاوه بر این‌یکی از اعضای شورای نگهبان دریکی از نشست‌های احمدی‌نژاد در مصلا کنار او ایستاده بود. شورای نگهبان نهادی ضروری است لذا هرگونه شائبه طرفداری اعضای آن از کاندیداها خلاف قانون است.
بعضی از امضاکنندگان درخواست استیضاح وزیر علوم، خودشان در لیست بورسیه‌های غیرقانونی بوده‌اند. اما الان از وزیر علوم سؤال می‌پرسند که چرا بورسیه‌ها را جایابی نمی‌کنید! بورسیه که اصل آن غیرقانونی بوده است آن‌قدر مورد انفعال وزارت علوم قرار گرفت که حالا برخی طلبکار شده‌اند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *