سایت خبری پیام ما آنلاین | نماینده مردم شرق استان در مجلس: پیگیر برقراری پرواز بم-مشهد هستیم

نماینده مردم شرق استان در مجلس: پیگیر برقراری پرواز بم-مشهد هستیم





۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۰:۱۲

نماینده مردم شرق استان در مجلس:
پیگیر برقراری پرواز بم-مشهد هستیم

سکینه خدیش- پیام ما/ بم: نماینده مردم شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان از تلاش برای راه‌اندازی پرواز از بم به مشهد خبر داد.
حبیب‌الله نیک زادی پناه در گفت‌وگو با «پیام ما» با بیان اینکه از فرودگاه بم باید در امر بار و کالا هم استفاده کنیم، اظهار کرد: «در تلاشیم پرواز بم- مشهد برقرار شود.» وی با اشاره به ظرفیت‌های بم گفت: «در صنایع بزرگ و کوچک به سرمایه‌گذاران اعلام کردیم زیرساخت‌های اقتصادی مانند قطار، فرودگاه،آب، تلفن و برق مهیا است. در صنایع روستایی با توجه به پیشینه خوبی که در این صنایع مانند گلیم‌بافی، قالی‌بافی و جاجیم‌بافی داشتیم، می‌توان از این ظرفیت در بحث حرفه‌آموزی استفاده کنیم. همچنین پیگیر هستیم برای بانوان اشتغال ایجاد شود تا به اقتصاد خانواده‌شان کمک شود.»
استفاده مطلوبی از راه‌آهن نداشته‌ایم
وی با اشاره به قطار کرمان- زاهدان گفت: «مردم استفاده مطلوبی از این قطار نبرده‌اند. اخیراً در فهرج فقط می‌توانند سوار و یا پیاده شوند و متأسفانه امکانات لازم وجود ندارد. دنبال این هستیم قطار فهرج- چابهار-زاهدان را راه‌اندازی کنیم. می‌توانیم ریگان را ازبن بست خط ریلی خارج کنیم. ضمن اینکه ازنظر اقتصادی و زمانی حدود سیصد کیلومتر به نفع کشوراست.» این نماینده اضافه کرد: «در حال تلاشیم قطار بم-کرمان هم راه‌اندازی شود. این اتفاق خوبی در جهت توسعه ریلی است. در بحث بلیت هم صحبت کردیم سهمیه مردم بم را بیشتر کنند.»
60 میلیارد اعتبار گرفتیم
نیک زادی پناه در خصوص افزایش اعتبار شهرستان بم اظهار کرد: « باهمت دولت تدبیر و امید در فاز اول رقم چشمگیری بالغ‌بر 60 میلیارد تومان برای شهرستان در اموراتی مانند مساجد، طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، ترمیم قنوات و سالن سرپوشیده برای نرماشیر، ساختمان جهاد کشاورزی، ترمیم مدارس و … که در هیأت دولت مصوب شد.»
لزوم تغییر روش کشت
نماینده مردم بم در مجلس دهم با بیان اینکه اگر آب نباشد، آبادی هم نیست، بر لزوم تغییر روش کشت تأکید کرد. وی گفت: «نتوانسته‌ایم در جهت صرفه‌جویی از آب، استفاده بهینه از آب و استفاده از محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارند گام برداریم. این موضوع ما را به بحران جدی در بحث آب می‌کشاند. اولین موضوع برای مدیریت کم‌آبی استفاده از سیستم‌های مدرن آبیاری است. جهاد کشاورزی استان قول مساعد اختصاص اعتبار 25 میلیارد تومان جهت تجهیزات آبیاری تحت‌فشار را داده است. همچنین باید کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای را بجای کشت‌های آزاد جایگزین کنیم.»
قیمت خرما پایین است
نیک زادی پناه در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: «سالانه رقمی بین 180 تا 200 هزار تن خرمای مضافتی برداشت می‌کنیم. به علت عدم سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنایع تبدیلی، صنایع فراوری و بسته‌بندی نتوانستیم بازار خرما را تنظیم کنیم به همین دلیل خرمای ما از قیمت پایینی برخورداراست. درواقع قدرت قیمت‌گذاری از کشاورز سلب و قیمت را دلال مشخص می‌کند که به نفع کشاورزان نیست. همچنین می‌توان از سرشاخه‌های درخت خرما و فراوری خرما چندین محصول دیگر تولید کرد.»
کمبودهای بخش بهداشت باید جبران شود
نماینده مردم بم در مجلس دهم به حوزه بهداشت شرق استان هم اشاره کرد و گفت: «متأسفانه دچار کاستی‌هایی هستیم. امیدواریم با تغییر مدیریت علوم پزشکی و درمانی بم و قول مساعد مسئولین و با توجه به اینکه عملیات ساخت بیمارستان ریگان و فهرج در حال انجام است و ساخت بیمارستان نرماشیر و 220 تختخوابی بم هم در آینده نزدیک شروع خواهد شد، در سال‌های آتی وضعیت درمان ما به حد مناسب و قابل قبولی برسد و قول‌هایی که وزیر بهداشت و درمان در سفرشان در بحث درمان دادند عملی شود.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *