پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۰:۰۶

نسل دوم i3 در راه است
خودروی کوچک و دوست داشتنی بی ام و، یعنی i3 که چند سال پیش همراه برادر اسپرت خود یعنی i8 معرفی شد، توانست در همان ابتدای کار کانون توجهات را به سمت خود جلب کند تا بعد از گذشت تقریبا 3 سال از عرضه، شاهد فروش بیش از60 هزار دستگاه از این خودروی دوست دار محیط زیست BMW باشیم.
حال در یک مصاحبه مطبوعاتی، مدیر پروژه بی ام و i3 برای تداوم تولید و بقای نسل، خبر از آمدن نسل دوم این خودروی دوست دار محیط زیست داده که قرار است با یکسری تغییرات جزیی و کلی در آینده‌ای نامعلوم معرفی شود. ولی خب جدای از بحث طراحی ظاهری، مهم‌ترین موضوع برای نسل جدید می‌تواند محدوده حرکتی آن باشد تا برای ترغیب خرید سوژه‌ای دست مشتریان بدهد. همانطور که احتمالا می‌دانید، در حال حاضر قدرتمندترین بی ام و i3 به یک باتری 33 کیلووات ساعتی مجهز شده که می‌تواند محدوده حرکتی 183 کیلومتری تنها با یک بار شارژ داشته باشد، در حالی که شورلت بولت با قیمتی کمتر می‌تواند محدوده حرکتی 383 کیلومتری به شما بدهد و یا تسلا مدل 3 که تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها می‌تواند حدود 321 کیلومتر رانندگی کند، پس موضوع اصلی برای نسل بعد i3 می‌تواند قوی‌تر کردن باتری‌ها و به دنبال آن افزایش محدوده حرکتی خودرو باشد.

تویوتا به دنبال ساخت خودروی الکتریکی
تویوتا، غول خودروساز ژاپنی بار دیگر مهمان رسانه‌ها شده، ولی این بار ماشینی برای معرفی نیاورده است، بلکه یک برنامه چند ساله آماده کرده که در آن قصد دارد تا پایان این دهه یعنی تا سال 2020 میلادی، انبوهی از خودروهای تمام الکتریکی را روانه بازارهای بین المللی کند. تاکنون خودروهای الکتریکی مختلفی از سوی تویوتا دیده‌ایم که اغلب کانسپت بوده‌اند، ولی خب این شرکت خودروسازی قصد دارد با معرفی محصولی کاملا الکتریکی، نبض بازار این بخش از صنعت را هم بدست بگیرد تا بعد از تویوتا کمری و کرولا در میان خودروهای استاندارد و تویوتا پریوس در میان هیبریدی‌ها، بازار گرمی هم در میان الکتریکی‌ها داشته باشد و رقابتی سرسختانه با الکتریکی‌های بازار همچون محصولات تسلا آغاز کند. براساس ادعای رسانه‌های ژاپنی و شایعاتی که به دست آمده، خودرویی که قرار است بازار ماشین‌های الکتریکی را تا سال 2020 میلادی تسخیر کند و یا شاید هم می‌خواهد در سال 2020 میلادی از آن رونمایی کند، با محدوده حرکتی تقریبا 300 کیلومتری معرفی خواهد شد که بر روی پلتفرم نسل فعلی تویوتا پریوس رشد پیدا خواهد کرد، هرچند برخی رسانه‌ها گفته‌اند پروژه جدید تویوتا در قامت یک شاسی بلند الکتریکی ظاهر خواهد شد. البته این‌ها شایعاتی بیش نیستند و تویوتا باید سرنوشت ماشین الکتریکی خود را مشخص کند.

توقف تولید پژو 405 و پراید تکذیب شد
ایرنا: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب خبر «توقف تولید پژو 405 و پراید تا پایان امسال» که به نقل از بهروز ریاحی مشاور وزیر صنعت عنوان شده بود، اعلام کرد: به‌طور قطع مواضع رسمی وزارتخانه درباره موضوع‌های مختلف از سوی معاونان ذی‌ربط یا سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی خواهد شد.وزارت صنعت اعلام کرده نکته نخست اینکه، در مجموعه مشاوران وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت سمتی با عنوان مشاور عالی تعریف نشده و آقای ریاحی مشاور وزیر است و سخنان و موضع‌گیری‌های وی درباره «توقف تولید خودروهای پژو 405 و پراید» نظر شخصی بوده و هیچ ارتباطی با سیاستگذاری‌ها و مصوبه‌های این وزارتخانه ندارد.نکته دوم این است که گویا آقای ریاحی با ظن و گمان درباره این تصمیم صحبت کردند، اما رسانه مصاحبه‌کننده با وی، به‌گونه‌ای بازتاب داده که گویی این تصمیم قطعی و حتمی است؛ در حالی که این برداشت و بازتاب نادرست بوده است.به‌طور قطع مواضع رسمی وزارتخانه درباره موضوع‌های مختلف از سوی معاونان ذی‌ربط یا سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *