سایت خبری پیام ما آنلاین | 8 زلزله در کمتر از 6 ساعت فاریاب و عنبرآباد را لرزاند زلزله این بار در جنوب

8 زلزله در کمتر از 6 ساعت فاریاب و عنبرآباد را لرزاند زلزله این بار در جنوب





۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۰:۰۰

8 زلزله در کمتر از 6 ساعت فاریاب و عنبرآباد را لرزاند
زلزله این بار در جنوب

از نخستین ساعات دیروز زلزله هفت بار فاریاب در جنوب کرمان را تکان داد، بزرگ‌ترین این زمین‌لرزه‌ها به بزرگی 4.2 ریشتر بود. عنبرآباد هم روز گذشته یک‌بار لرزید.
نخستین زمین‌لرزه فاریاب در ساعت ۴۴ دقیقه بامداد چهارشنبه به بزرگی ۲.۶ ریشتر به وقوع پیوست. به گزارش پایگاه خبری «کرمان نو» دومین زمین‌لرزه در ساعت ۴:۳۵ دقیقه بامداد چهارشنبه با بزرگی ۳.۶ ریشتر رخ داد و در ساعت ۴:۵۴ دقیقه فاریاب برای سومین بار براثر زمین‌لرزه ۴.۲ ریشتری لرزید. همچنین ساعاتی بعد زمین‌ لرزه‌های ۳.۱، ۲.۵، ۲.۹ ریشتری فاریاب را تکان داد. آخرین زمین‌لرزه‌ای که تا لحظه تنظیم این خبر به ثبت رسید، با بزرگی ۳.۱ ریشتر در ساعت ۶:۲۹ دقیقه صبح دیروز به وقوع پیوست. عمق اغلب زمین‌لرزه‌های گفته‌شده در ۱۰ کیلومتری سطح زمین‌لرزه ثبت‌شده است، البته زمین‌لرزه‌های نخستین این منطقه که ۳.۶ و ۴.۲ ریشتر بود در ۲۸ کیلومتری از سطح زمین رخ‌داده است. زمین‌لرزه‌ای دیگر هم در ساعت ۵:۵۴ دقیقه به بزرگی ۲.۱ ریشتر عنبرآباد را تکان داد. مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان هم گفت: «هفت زمین‌لرزه بامداد دیروز فاریاب هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی نداشت.» به گزارش مهر محسن صالحی اظهار کرد: «بزرگ‌ترین این زمین‌ لرزه‌های ۴.۲ ریشتر بود که در عمق ۲۸ کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوست.» وی گفت: «بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هیچ‌یک از زمین‌لرزه‌های گفته‌شده خسارت جانی و مالی نداشت.» صالحی ادامه داد: «مقاوم‌سازی ساختمان‌ها مهم‌ترین اصلی است که همواره باید موردتوجه قرار گیرد.»
در حالی روز گذشته جنوب کرمان هشت بار لرزید که حدود یک هفته پیش زلزله‌های پرشمار و پیاپی، آرامش مردم زرند در شمال استان را بر هم زده بود. در فاصله زمانی 29 مهر تا 12 آبان، 61 زلزله در زرند رخ داد. از میان این زمین‌لرزه‌ها، بزرگ‌ترین زمین‌لرزه به ترتیب 4.9، 4.7 و 4.5 ریشتر بوده است. همچنین آمار زمین‌لرزه‌های رخ‌داده در حوالی زرند کرمان از ساعت 18:40 روز پنجشنبه مورخ 29 مهرماه، تا ساعت 9 روز چهارشنبه 12 آبان ماه نشان می‌دهد که تاکنون 16 زمین‌لرزه با قدرت کمتر از 2 ریشتر، 33 زمین‌لرزه با قدرت بین 2 تا 3 ریشتر، 9 زمین‌لرزه با قدرت بین 3 تا 4 ریشتر و 3 زمین‌لرزه با قدرت بالای 4 ریشتر در این شهرستان به ثبت رسیده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *