سایت خبری پیام ما آنلاین | سید امیر حسینی، سرپرست فدراسیون ورزش کارگری: سواد بدنی باید به جامعه اضافه شود

سید امیر حسینی، سرپرست فدراسیون ورزش کارگری: سواد بدنی باید به جامعه اضافه شود





۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱:۴۲

سید امیر حسینی، سرپرست فدراسیون ورزش کارگری:
سواد بدنی باید به جامعه اضافه شود

نخستین مجمع عمومی هیات ورزش کارگری استان کرمان با هدف تعیین نخستین رئیس هیئت ورزش کارگری استان کرمان، ظهر یکشنبه در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
در این مراسم که سید امیر حسینی، سرپرست فدراسیون ورزشی کارگران کشور و جمعی از مدیران و مسئولان اداره کل کار و رفاه اجتماعی، اداره ورزش و جوانان و همچنین نمایندگان هئیت های ورزش کارگران شرکت داشتند، رضا اسماعیلی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در سخنانی اظهار داشت: این استان با دارابودن 300 هزار کارگر بیمه شده و 8 کارگاه بالای 1000 نفر، جایگاه هشتم را در کشور به خود اختصاص داده و این می طلبد که جایگاه ورزش و سلامتی را در بین این اقشار به مراتب بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم، چراکه سرمایه گزاری در ورزش به نوعی پیشگیری و جلو گیری از آسیب های اجتماعی و به نوعی پس انداز برای آینده است.
وی تشکیل هئیت های ورزش کارگری استان ها را اتفاق خیلی خوبی در سطح کشور دانست که با کمک فدراسیون می تواند کمک شایانی را در توسعه فیزیکی و ورزش کارگری و بخصوص ورزش های همگانی داشته باشد.
اسماعیلی افزود: علیرغم کمبودهای فضای ورزشی و بخصوص ورزش کارگری در استان، تلاش ها و کارهای خوبی همکاران ما در ورزش کارگری انجام داده اند،اما متاسفانه کارگران و خانواده آنها استقبال خوبی نداشته اند و همین عدم استقبال باعث شد نتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کنیم.
در ادامه انتخابات رئیس هیات ورزش کارگری استان کرمان برگزار شد و در نتیجه مسعود حسین نخعی، معاون اجتماعی اداره کل کار و رفاه، با کسب 19 رای از 20 رای اخذ شده به مدت چهار سال به عنوان نخستین رئیس هیئت ورزش کارگری استان کرمان انتخاب شد.
در بخش دیگری از این مراسم سید امیر حسینی، سرپرست ورزش کارگری، ضمن اشاره به ظرفیت بالای کارگری استان کرمان گفت: نزدیک به 4 سال از عمر این فدراسیون که یک نهاد غیر دولتی است می گذرد و تا کنون در کنار دولت تدبیر و امید و همراهی وزارت ورزش و جوانان موفق به ساماندهی ورزش کارگران کشور شده ایم.
وی ادامه داد: ماموریت ما در زمینه ورزش، تدوین سند چشم انداز چندساله است که جامعه کارگری را به جامعه ای سالم، فعال، کارآمد و اثربخش با بهره برداری بالا تبدیل کنیم. در استان کرمان نیز با وجود معادن خوبی مانند مس و گل گهر و محصولات بی نظیری مانند پسته یا همان طلای سبز، می تواند کارهای اساسی و مثمر ثمری در راه پیشبرد اهداف فدراسیون بردارد.
حسینی افزود: با توجه به پتانسیل های فوق، استان کرمان می تواند کاندید برگزاری المپیاد ورزش کارگری در کنار عسلوئیه، جم و …. باشد و در صورتی که موفق به کسب میزبانی این المپیاد شود، فدراسیون نیز از آن حمایت خواهد کرد.
سرپرست ورزش کارگری افزود: در کنار توسعه سواد رسانه ای، سواد ارتباطی، سواد عاطفی، سواد مالی، سوار تربیتی، سواد رایانه ای و سواد خواندن و نوشتن باید سواد بدنی و سلامتی را هم به آن اضافه کرد تا بتوانیم با توجه به افزایش سن جامعه، بخصوص در میان کارگران، نسبت به افزایش قدرت بدنی و توان جسمی اهتمام ورزید.
حسینی ادامه داد: با توجه به بودجه 27/0 درصدی تصویب شده بودجه کل برای امر ورزش همگانی، از نمایندگان درخواست کرده ایم تا درصدی از این بودجه را به ورزش کارگری اختصاص دهند، از همکاران در استان کرمان هم می خواهیم از طریق نمایندگان استان کرمان در مجلس پیگیر این امر مهم و حیاتی باشند.
حاشیه:
در حاشیه اولین مجمع عمومی هیات ورزش کارگری استان کرمان، بارها مطلبی بر روی نمایشگر محل جلسه نمایش داده شد که جای تامل و تعجب داشت. همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید در متن این خیر مقدم برای خانم کلانتری، سرپرست اداره ورزش و جوانان استان کرمان، به اشتباه مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان شده که عجیب به نطر می رسد، چرا که همه زمین و زمان می دانند از مدت ها قبل، این اداره با سرپرست اداره می شود، ضمن اینکه اصلا خانم کلانتری تا جایی که ما دیدیم اصلا در جلسه حضور نداشتند. این اشتباه فاحش و بی نظمی هایی که در طول برنامه وجود داشت، نمی تواند زیاد خوشایند اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان باشد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *