پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معاون حقوقی رییس جمهور در واکنش به هجمه رسانه‌ای علیه دولت: فراموش كرده‌ايد زماني بايد نفت را در برابر غذا معامله مي‌كردیم؟

معاون حقوقی رییس جمهور در واکنش به هجمه رسانه‌ای علیه دولت: فراموش کرده‌اید زمانی باید نفت را در برابر غذا معامله می‌کردیم؟





۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱:۲۳

معاون حقوقی رییس جمهور در واکنش به هجمه رسانه‌ای علیه دولت:
فراموش کرده‌اید زمانی باید نفت را
در برابر غذا معامله می‌کردیم؟

معاون حقوقی رییس جمهور در نمایشگاه مطبوعات خبر شکایت دولت از برخی رسانه‌های هتاک که اخبار خلاف واقعیت و مسموم را به جامعه تزریق می‌کنند داد. این اتفاق در حالی رخ‌داده است که رسانه‌های مخالف دولت از هر بهانه‌ای برای تخریب بی مبنا و اساس کابینه و شخص حسن روحانی استفاده می‌کنند. آن‌طور که «نامه نیوز» نوشته، مجید انصاری در نشستی خبری که با حضور نمایندگان رسانه‌های مختلف صورت گرفت، در پاسخ به شیطنت خبرنگار فارس این سخنان را بیان کرد و بعد از اندکی این اظهارات به تیتر یک رسانه‌های خاص تبدیل شد. او از بی‌اعتنایی این رسانه‌ها به موفقیت‌های دولت در عرصه‌های مختلف به‌ویژه دستاوردهای برجام نیز انتقاد داشت. انصاری بدون اینکه به رسانه خاصی اشاره کند خطاب به حضار گفت: «مگر فراموش کرده‌اید که زمانی کشور به حالی درآمده بود که باید نفت را در برابر غذا معامله می‌کردیم؟» انصاری خبر داد که دولت از برخی روحانیون و نمایندگان نیز به دادگاه ویژه روحانیت و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده و این روند در حال پیگیری است. معاون روحانی در ادامه روشنگری کرد که اگر شکایتی از فردی یا رسانه‌ای صورت گرفته است در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مردم است و اعلام کرد رییس جمهور تأکید دارد آن پرونده‌هایی که به شخص روحانی بازمی‌گردد را پیگیری نکنند و اگر به منافع ملی و افکار عمومی صدمه واردشده است، آن را پیگیری کنند. انصاری در پاسخی به سؤال خبرنگاری که اذعان داشت سروصداها و رقم سازی‌های بیخود در رابطه با صندوق فرهنگیان برای لاپوشانی فسادهای دولت قبل است با جدیت اعلام کرد که دولت با این فشارها عقب‌نشینی نمی‌کند. دولت پاک دست بوده و خواهد ماند. این عضو اصلاح‌طلب کابینه اعتراض شدیدی نیز به رسانه‌هایی داشت که از منابع بیت‌المال تغذیه کرده و علیه دولت منتخب مردم اقدام می‌کنند. گزیده‌ای از صحبت‌های وی را در ادامه بخوانید:
دولت از نقد منصفانه همه رسانه‌ها در مسیر پیشرفت کشور کمک می‌گیرد و در برابر برخی جریانات تخریب‌گر و اتهام افکن از رسانه‌هایی که حامی دولت هستند، حمایت می‌کند.
از نمایندگان دوره دهم مجلس که با رأی به هر سه وزیر علیرغم فضای سنگین رسانه‌ای علیه این وزرا باعث انتخاب آنان شدند، تشکر می‌کنم. این اقدام نمایندگان پاسخ عملی مثبت به بداخلاقی‌ها و اتهام افکنی‌ها علیه وزرای پیشنهادی دولت بود.
درباره مواردی که از تریبون مجلس به‌وسیله نمایندگان مطرح می‌شود و بعضاً اتهاماتی را به اعضای دولت وارد می‌کنند، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس به هیئت نظارت بر نمایندگان شکایتی ارائه‌شده که در حال پیگیری آن هستیم.
دولت برای دفاع از اصل آزادی رسانه‌ها تاکنون خویشتن‌داری داشته است و هجمه‌های علیه رئیس‌جمهور در این دوره قابل‌مقایسه با دوره‌های قبل نیست. همان‌طور که معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در دفاع از حرمت و آزادی وظایفی دارد مطبوعات و رسانه‌ها نیز در کنار حق و آزادی بیان تکالیفی در حوزه رعایت حقوق دیگران دارند.
در قبال هرگونه ایراد و تهمت و تخریب علیه رئیس‌جمهور به‌عنوان شخص دوم کشور نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم. برخی نشریات امروز کشور از نشریات منافقین در اول انقلاب و بعضی رسانه‌های ضدانقلاب کپی‌برداری می‌کنند و مطالبی را که منتشر می‌کنند در راستای نهادینه کردن ناامیدی و تهمت در جامعه است.
درباره شکایت‌ها هم باید بگویم تنها دو مورد بوده است که مربوط به مدیران برخی رسانه‌ها بود و این دو مورد را به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع دادیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

سردار رادان: حجاب موضوعی کاملا فرهنگی است

در تجمع روحانیون قم در دفاع از «طرح نور» چه گذشت؟

سردار رادان: حجاب موضوعی کاملا فرهنگی است

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

الهه محمدی و نیلوفر حامدی آزاد شدند

الهه محمدی و نیلوفر حامدی آزاد شدند

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *