پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حضور پررنگ گل گهر در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی

حضور پررنگ گل گهر در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی





۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱:۲۰

حضور پررنگ گل گهر
در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات تجهیزات و صنایع وابسته در حالی در تهران افتتاح شد که شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در این نمایشگاه حضور پررنگی دارد.
این نمایشگاه پانزدهم آبان ماه با حضور محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمع گسترده‌ای از مسئولان و مدیران کشوری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد. 130 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 198 شرکت خارجی در این نمایشگاه مشارکت دارند. در این نمایشگاه شرکت‌کنندگان خارجی از 13 کشور خارجی اسپانیا ،اتریش،امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان، ترکیه، چین، روسیه، فنلاند، کره جنوبی، لهستان، هلند و هند حضورداشته و انواع تجهیزات، دستگاه‌ها و صنایع مرتبط با معدن را به نمایش گذاشته اند.
بر اساس این گزارش ؛ گروه کالایی به نمایش گذاشته‌شده در این نمایشگاه شامل :‌معادن زیرزمینی و روباز، ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی؛ انواع ماشین‌آلات و تجهیزات حفاری ؛ سیستم‌های تهویه معدن؛ ماشین‌آلات و تجهیزات اکتشاف معادن؛ تجهیزات مربوط به انتقال و جابه‌جایی مواد معدنی ؛ سنگ‌های قیمتی و گران‌ها؛ سنگ‌های تزئینی و ساختمانی؛ تجهیزات و ابزارهای برش و فرآوری سنگ‌های تزئینی ، تجهیزات وابسته به ذوب و استحصال فلزات است. اهمیت نمایشگاه معدن و صنایع معدنی موجب شده است تا کشورهای آلمان، چین، کره جنوبی و فنلاند به‌صورت پاویون یا گروهی در نمایشگاه حضور یابند. دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی تا 18 آبان برپا خواهد بود. در این نمایشگاه نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر جلوگیری از خام‌فروشی، همکاری مشترک با شرکت‌های خارجی، ایجاد کنسرسیوم مشترک را راهکاری برای ارتقای سطح معدن و صنایع معدنی کشور دانست. وی همچنین اکتشافات معدنی را اولویت نخست بخش معدن کشور اعلام کرد و گفت: «تاکنون ۹۰ درصد محدوده‌های معدنی به وسعت ۴۰۰هزار کیلومترمربع به متقاضیان واگذارشده است.»
به گزارش «صمت» وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی ایران کان‌مین ۲۰۱۶ با اشاره به وجود ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور، درباره ظرفیت‌های معدنی ایران گفت: «بنا به آمار موجود، ۴۷میلیارد تن ذخیره قطعی مواد معدنی در کشور شناسایی‌شده که ۶۰درصد آن را مصالح ساختمانی مانند سنگ‌آهک، سنگ گچ، سنگ لاشه، ماسه و… تشکیل می‌دهد و بقیه آن مواد معدنی فلزی، غیرفلزی و صنعتی است. در این میان می‌توانیم استفاده بهینه و ارزشمندی از این ذخایر ارزشمند داشته باشیم». به گفته محمدرضا نعمت زاده برگزاری این دست از نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه معدن و حضور شرکت‌های خارجی، فرصت مناسبی است تا با همکاری با این کشورها، تدبیری جدید برای بخش معدن کشور داشته باشیم و با استفاده از فناوری‌های نوین، زمینه ایجاد ارزش‌افزوده برای بخش معدن را فراهم کنیم.
وی گفت: «تاکنون تنها ۷درصد از کل محدوده‌های معدنی کشور به اکتشاف رسیده و حق مطلب در این زمینه ادانشده است. بااین‌حال شاهدیم که در ۲ سال گذشته، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان ایمیدرو تلاش بسیاری برای توسعه پهنه‌های اکتشافی کشور انجام داده‌اند که نتیجه آن واگذاری بیش از ۹۰ درصد از پهنه‌های معدنی در حدود ۴۰۰هزار کیلومترمربع است.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *