پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آسیب 50 درصد منازل زرند بر اثر زلزله

آسیب 50 درصد منازل زرند بر اثر زلزله





۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱:۲۰

آسیب 50 درصد منازل زرند بر اثر زلزله

حبیب‌الله خنجری با اشاره به زلزله‌های اخیر گفته در حال حاضر بحران داریم، اما نه آن‌چنان بحرانی که نشود آن را کنترل کرد و مدیران باید طبق برنامه عمل کنند تا این بحران به‌خوبی کنترل شود.
به گزارش پایگاه خبری «کرمان نو» وی بر لزوم همکاری مردم با دستگاه‌های اجرایی در راستای پیشگیری از خسارت‌های زلزله تأکید کرد و افزود که ۵۰ درصد منازل زرند در زمین‌لرزه‌های اخیر آسیب‌دیده‌اند، منازلی هم هستند که در زمین‌لرزه اسفند ۸۳ دچار آسیب شده بودند و از تسهیلات بازسازی استفاده کردند، اما تخریب نشده‌اند.
فرماندار زرند تأکید کرد که طبق مصوبه‌هایی که با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهور داشتیم، قرار بر این شد که شهرداری با حضور دادستان اقدام به تخریب این خانه‌ها کنند تا از خطرهای احتمالی پیشگیری به عمل آید. در حالی به گفته فرماندار زرند 50 درصد منازل زرند آسیب‌دیده‌اند که چهارشنبه گذشته مرکز لرزه‌نگاری کشور در گزارشی در رابطه با زلزله‌های اخیر شهرستان زرند به این موضوع اشاره‌کرده که با زمین‌لرزه اسفندماه سال 1383 شمسی (2005 میلادی) با بزرگی 6.4 ریشتر متفاوت هستند.
در این گزارش آمده است: از ساعت 18:40 روز پنجشنبه مورخ 29 مهرماه، تا ساعت 9 روز چهارشنبه 12 آبان ماه تعداد 61 زمین‌لرزه را حوالی شهر زرند واقع در استان کرمان ثبت و تعیین مکان کرده‌اند که از میان این زمین‌لرزه‌ها، بزرگ‌ترین زمین‌لرزه به ترتیب 4.9، 4.7 و 4.5 ریشتر بوده است. نقشه‌های زمین‌شناسی نشان می‌دهد که از گسل‌های شناخته‌شده این ناحیه می‌توان به گسل کوهبنان اشاره کرد.
این گسل با طول حدود 223 کیلومتر و با راستای عمومی شمال غربی – جنوب شرقی دارای قطعات مختلفی با شیب‌های متفاوت بوده و در شمال کرمان در پای رشته‌کوه‌های شرق زرند در فاصله کمی از شهر زرند قرار دارد.
همچنین آمار زمین‌لرزه‌های رخ‌ داده در حوالی زرند کرمان از ساعت 18:40 روز پنجشنبه مورخ 29 مهرماه، تا ساعت 9 روز چهارشنبه 12 آبان ماه نشان می‌دهد که تاکنون 16 زمین‌لرزه باقدرت کمتر از 2 ریشتر، 33 زمین‌لرزه باقدرت بین 2 تا 3 ریشتر، 9 زمین‌لرزه باقدرت بین 3 تا 4 ریشتر و 3 زمین‌لرزه باقدرت بالای 4 ریشتر در این شهرستان به ثبت رسیده است.
فرماندار زرند همچنین از اداره‌ها درخواست کرد تا بنر اطلاع‌رسانی مواقع بحرانی اداره خود را هر چه سریع‌تر در محل سالن حوادث نصب کنند تا در هنگام بحران مراجعان با مشکل روبه‌رو نشوند و در صورت نیاز بتوانیم به همشهریان کمک کنیم.
خنجری از تمام نهادها و شهرداری‌ خواست تا منطقه امنی را برای خود مشخص کنند و تا ۲۰ آبان ماه جاری به دفتر فرمانداری اطلاع دهند و طبق این مصوبه قرار شد در زرند شهرداری ۱۰منطقه امن در سطح شهر زرند مشخص کند تا در مواقع اضطراری از این مناطق استفاده شود.
فرماندار زرند نقش رسانه‌ها را در حفظ آرامش عمومی بسیار مهم خواند و تأکید کرد که رسانه‌ها در کنار اطلاع‌رسانی دقیق حفظ آرامش روحی مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر