سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۵:۰۰

اپل صاحب تمام سود بازار گوشی های هوشمند با شکست نوت 7
اپل با کمک شکست جدی‌ترین محصول رقیب خود سود اصلی سه ماهه سوم امسال را یکجا به اسم خود زده است.
اپل و سامسونگ برای سال‌ها است که سود عظیم بازار گوشی‌های هوشمند را در سه ماه‌های مالی بین خود تقسیم کرده‌اند و بیشترین نصیب را از این بازار می‌برند. اما این سه ماهه‌ای که گذشت آیفون‌های اپل بزرگترین رقیب خود را از دست دادند تا در این بازار با یکه تازی سود اصلی بازار گوشی‌های هوشمند را به نام خود بزنند. بنا بر گزارشی که از تیم لانگ، محقق موسسه BMO Capital Markets منتشر شده، اپل تقریبا همه سود صنعت گوشی‌های هوشمند در سه ماهه مالی سال ۲۰۱۶ را بدست آورده است.
رشد سود اپل در این مدت تا ۱۰۴ درصد برآورد شده، در حالی که شرکت‌های دیگری مانند اچ‌تی‌سی و ال‌جی حتی متحمل ضرر هم شده‌اند. سامسونگ برخلاف اینکه بر ۲۱.۷ درصد بازار گوشی‌های هوشمند حکمرانی می‌کند اما سهم این شرکت از سود تنها ۰.۹ درصد است. در بحث فروش گوشی‌های هوشمند، اپل در رتبه دوم با در اختیار داشتن ۱۳.۲ درصد این بازار حضور دارد و پس از آن هواوی سومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند با فروش ۳۴۶ میلیون گوشی هوشمند توانسته ۹.۷ درصد از این بازار را به نام خود بزند. سال پیش اپل توانسته بود به ۹۰ درصد از سود خالص گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم برسد اما به دلیل مشکلات و توقف تولید و فروش گلکسی نوت ۷ سامسونگ، این سه ماهه اپل توانسته حتی به رکورد جدیدی در سوددهی برسد.

فیسبوک برای اولین بار از مرز یک میلیارد کاربر موبایل گذشت
در گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶فیسبوک، یک عدد از باقی اعداد بسیار شگفت‌انگیزتر است .مهم نیست که شما فیسبوک را دوست دارید یا از آن متنفرید، فیسبوک بسیار عظیم است. این نکته را نمی‌توان نادیده گرفت. این سایت بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در دنیا است و هنوز هم راه زیادی در پیش دارد. در گزارش سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶، فیسبوک اعداد هیجان‌انگیزی را مطرح کرد، اما بدون شک این‌که فیسبوک روزانه حدود ۱،۰۹ میلیارد کاربر فعال در سپتامبر ۲۰۱۶ فقط در پلتفرم موبایل دارد، از تمام اعداد مهم‌تر است.
این اولین باری است که در فیسبوک تعداد کاربران روزانه فعالی که فقط از طریق موبایل در این شبکه اجتماعی فعال هستند به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد. البته کاربران فعال روزانه در همه‌ی پلتفرم‌ها ۱،۱۸ میلیارد نفر است. آمار کاربران فعال ماهانه ۱،۶۶ میلیارد نفر کاربران موبایل و ۱،۷۹ میلیارد نفر در همه پلتفرم‌ها در سپتامبر ۲۰۱۶ است. در کل می‌توان نتیجه گرفت روزانه حدود ۱۳ درصد از جمعیت جهان از طریق موبایل‌های خود به فیسبوک دسترسی دارند و حدود ۹۲ درصد کاربرانی که روزانه فیسبوک خود را چک می‌کنند از طریق موبایل این کار را انجام می‌دهند.
و با تمام این کاربران، فرصت‌های تبلیغاتی بسیاری به وجود می‌آید که روزبه‌روز به درآمد فیسبوک می‌افزایند. به گفته فیسبوک تبلیغات این کمپانی فقط در موبایل حدود ۸۴ درصد از کل تبلیغاتش را در برمی‌گیرد. در کل فیسبوک ۶،۸ میلیارد دلار از طریق تبلیغاتش درآمد داشته که ۲،۳۸ میلیارد دلار سود خالص این شرکت بوده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *