پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از کرمان چه خبر

از کرمان چه خبر





۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۳۴

مدیرعامل شرکت مس، عضو هیات‌ مدیره جامعه مدیریت سبز اروپا شد
هم‌زمان با برگزاری کنفرانس انرژی و محیط‌زیست و با توجه به حمایت‌های مدیران ارشد شرکت ملی صنایع مس ایران به مسائل زیست‌محیطی، مهندس احمد مرادعلی زاده عضو افتخاری هیئت‌مدیره بنیاد انرژی شد. به گزارش روابط عمومی مس منطقه کرمان، کنفرانس انرژی و محیط‌زیست 18 اکتبر با حضور ده‌ها شرکت فعال از حوزه انرژی ایران و شرکت‌های اتریشی در اتاق بازرگانی این کشور باهدف بررسی ظرفیت و امکانات توسعه همکاری‌ها در حوزه آب، انرژی‌های تجدید پذیر و مدیریت پسماند و محیط‌زیست برگزار شد. در این کنفرانس شرکت‌کنندگان با ارائه ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های خود و توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها از طریق نشست‌های کارشناسی به تبادل اطلاعات در زمینه انرژی، هوا و آب پرداختند.

خاموشی چهل‌وپنج روزه موتورپمپ‌های شهربابک
بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، به گفته مهندس غلامرضا کافی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک، بنا به تصمیم کمیته حفاظت آب آن شهرستان متشکل از فرماندار شهرستان، امام‌جمعه ، مدیر جهاد کشاورزی، رییس امور منابع آب و سایر روسای ادارات ذی‌ربط شهرستان مصوب گردید از 1 آذرماه لغایت 15 دی‌ماه موتورپمپ‌های کشاورزی این شهرستان خاموش باشند.
تکذیب سوءقصد به جان پزشک سرشناس بمی
روابط عمومی دادستانی کل کشور نوشت: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم برخی شایعات منتشرشده در خصوص سوءقصد به برخی پزشکان و افراد سرشناس در سطح این شهرستان را تکذیب کرد و گفت: هیچ پزشک و فرد سرشناسی در بم مورد سوءقصد (قتل) قرار نگرفته است. محمد ضیاءالدینی با اعلام اینکه در رابطه با نشر این شایعه و اکاذیب دو نفر متهم دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده‌اند گفت: بر اساس ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) اشخاصی که به‌قصد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی اکاذیبی را به نقل‌قول از شخص حقیقی یا مقامات رسمی منتشر کنند به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم خواهند شد.
این مقام قضائی تصریح کرد: درصورتی‌که این جرائم به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی (فضای مجازی) صورت گیرد مجازات آن تشدید شده و به‌موجب ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی مجرم به ۹۱ روز تا دو سال حبس و از پنج میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هردو مجازات محکوم خواهد شد.
وی هشدار داد: اخیراً عده‌ای از اشخاص آگاهانه یا ناآگاهانه شایعاتی را در شهرستان مبنی بر وقوع قتل‌هایی به‌وسیله سرنشین یا سرنشینان مسلح یک دستگاه خودرو سواری پژو مطرح کرده‌اند که ضمن تکذیب آن اعلام می‌کنیم دستگاه قضایی شهرستان باکسانی که قصد دارند از طرق شایعه‌پراکنی امنیت روانی مردم را به خطر بیاندازند به‌شدت برخورد خواهد کرد. این مقام قضایی وقوع یک فقره سرقت در روزهای گذشته از خودرو یکی از پزشکان این شهر را منشأ بروز این شایعه اعلام کرد. ضیاءالدینی تصریح کرد: شهروندان در انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و به‌منظور حفظ امنیت روانی جامعه هر خبر و شایعه‌ای را بدون اطلاع از صحت‌وسقم آن منتشر نکنند.

افتتاح قطار محلی کرمان ـ زاهدان
فارس نوشت: معاون مسافری شرکت راه‌آهن ایران گفت: قطار محلی کرمان – بم – فهرج و زاهدان افتتاح می‌شود. سید حسن موسوی در دیدار با فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان بم از افتتاح قطار محلی کرمان – بم – فهرج و زاهدان خبر داد. وی افزود: درگذشته مردم باید برای عزیمت از زاهدان به کرمان و یا به بم و یا بالعکس هزینه بلیت زاهدان – تهران را پرداخت می‌کردند که با افتتاح این قطار مبلغ بلیت مختص محور مذکور است. معاون مسافری شرکت راه‌آهن ایران ادامه داد: به‌زودی نیروهای اداری راه‌آهن بم مشخص و مشغول کار می‌شوند.
موسوی از تجهیز ایستگاه راه‌آهن بم خبر داد و ابراز داشت: امیدواریم شاهد رفع مشکلات موجود در ایستگاه‌های بم و فهرج باشیم و بتوانیم رضایت مردم را کسب کنیم. وی یادآور شد: با توجه به اینکه فروش بلیت قطار اینترنتی و آنلاین است، می‌طلبد مردم در زمینه تهیه بلیت در اسرع وقت اقدام کنند.
رضا اشک فرماندار بم بابیان اینکه شهرستان‌های شرق استان حدود 450 هزار نفر جمعیت دارند، اظهار داشت: علاوه بر مردم شرق استان مردم جنوب استان نیز به‌راحتی می‌توانند از ایستگاه راه‌آهن بم استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: راه‌آهن تأثیر زیادی در اقتصاد منطقه داشته و توانسته در زمینه جابجایی قطعات خودروهای تولیدشده در ارگ جدید بم و انتقال خودروها به نقاط مختلف کشور به ما کمک کند. اشک خواستار کاهش هزینه بلیت قطار در محور زاهدان – تهران شد و به درخواست‌های مردم در این زمینه اشاره کرد. وی گفت: بازرسی ایستگاه راه‌آهن بم در قسمت بانوان معایبی دارد که مورد اعتراض مردم قرار دارد و می‌طلبد این وضعیت ساماندهی شود.

آبگیری سد شهیدان امیر تیموری رابر
در بهمن‌ماه 96
فارس نوشت: فرماندار رابر از آبگیری سد شهیدان امیر تیموری «صفارود» رابر در بهمن‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: کلنگ تصفیه‌خانه این سد در ایام‌الله دهه فجر امسال به زمین زده می‌شود. علیجان سلیمانی در جلسه کمیته امور زیربنایی این شهرستان اظهار داشت: شهرداری و شورای بخش هنزاء باوجود کمبود بودجه‌ها گام‌های مهمی در حوزه شهر هنزاء برداشته‌اند. فرماندار رابر افزود: اگر بخواهیم پیامدهای فقر را در منطقه برطرف کنیم بحث اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری بر آن تأکیددارند باید عملیاتی کنیم. سلیمانی با اشاره به اینکه شهرستان رابر و بخش هنزاء از صنعت چندانی برخوردار نیست، گفت: ما با توجه به طبیعت بکر خدادادی و جاذبه‌های گردشگری سریع‌تر می‌توانیم به نتیجه برسیم.
وی رسیدگی به کارهای زیربنایی و ساختارها را مؤثر در روند مهاجرت معکوس عنوان کرد و بیان داشت: اگر زمینه کار، تولید و خلق ثروت در شهرها و روستاهای کوچک فراهم شود گام مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته می‌شود. سلیمانی همچنین از آبگیری سد شهیدان امیر تیموری «صفارود» رابر در بهمن‌ماه سال آینده خبر داد و افزود: مقررشده کلنگ تصفیه‌خانه این سد در ایام‌الله دهه فجر امسال به زمین زده شود. فرماندار رابر با اشاره این حرف که سد صفارود رابر که منجر به خشک‌سالی جازموریان خواهد شد، اظهار کرد: فاصله رابر تا جازموریان حدود 400کیلومتر است که سد صفارود رابر در حوزه آبریز تقریبی 10 کیلومتر از شهرستان احداث‌شده و مابقی آبریز شهرستان رابر به رودخانه‌های جنوب می‌پیوندد. وی خواستار همکاری مردم با شهرداری و بخشداری شد و گفت: مردم بخش هنزاء به‌ویژه روستاهایی که در مسیر خط انتقال گاز قرار دارند با پیمانکاران همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه سریع‌تر شاهد افتتاح گاز این منطقه کوهستانی و آسایش مردم باشیم.
سلیمانی گفت: همه ادارات مربوطه باید کمک دهند تا در حد امکان زیرساخت‌های موجود آسیب نبیند و شهرداری هنزاء هرچه سریع‌تر به کارش ادامه دهد. امام‌جمعه بخش هنزاء نیز اظهار داشت: تخصیص 500 میلیون تومان در سال جاری به مساجد شهرستان کار فرهنگی بسیار بزرگی بود که از این میزان ما در بخش هنزاء شاهد تکمیل 12 مسجد اصولاً در روستاهای فاقد مسجد هستیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *