پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مس با باخت آبرومندانه برابر استقلال از جام حذفی کنار رفت سرتو بالا بگیر

مس با باخت آبرومندانه برابر استقلال از جام حذفی کنار رفت سرتو بالا بگیر





۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۰:۱۶

مس با باخت آبرومندانه برابر استقلال از جام حذفی کنار رفت
سرتو بالا بگیر

مس کرمان در روزی که در واقع فراتر از یک تیم لیگ دسته یکی بود و تک تک بازیکنان این تیم، ستاره های ورزشگاه آزادی بودند، با تک گل دقیقه 113 محسن کریمی، از رقابت های جام حذفی کنار رفت و استقلال تهران به مرحله بعدی صعود کرد.
مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، عصر دیروز، در ورزشگاه آزادی با قضاوت محمدرضا فغانی ادامه یافت. در این بازی که استقلال تهران در مقابل مس کرمان با ترکیب رضا حیدری، بهنام داداش وند، مجید ایوبی، علیرضا ابراهیمی، وحید اسماعیل بیگی، محمدرضا زینالی خیری، فرزاد حسین خانی، محسن دلیر(46-مهدی دغاغله (72- مهدی تیکدری)، علیرضا قاسمی(89- سجاد اژدر)، میلاد پورصف شکن، احمد زنده روح بازی می کرد، قرار گرفت. این بازی در پایان 90 دقیقه گلی در پی نداشت و به وقت اضافه کشید ولی این تیم میهمان بود که از تک اشتباه نارنجی پوشان کرمانی استفاده کرد و به گل پیروزی بخش خود رسید. مسی ها در این بازی نشان دادند که اگر انگیزه، امکانات و زمین مناسبی در اختیارشان باشد، می‌توانند با صرف انگیزه و خواستن، هر تیمی را با مشکل روبرو کند. وقتی می‌توان تیم پرادعا و پر مهره استقلال را در خانه اش، نزدیک به 120 دقیقه متوقف کرد، پس در بازی های لیگ یک هم که تیم های به مراتب راحت تری حضور دارند، می توان خوب بود و خوب هم نتیجه گرفت.
مجید ایوبی، زینال خیری، فرزاد حسین خانی و وحید اسناعیل بیگی از مس کرمان و یعقوب کریمی از استقلال تهران، اخطاری های این بازی بودند. در زیرمهمترین اتفاقات این بازی در طول 120 دقیقه را مرور می‌کنیم.
دقیقه 8: سانتر یعقوب کریمی به روی دروازه قبل از این که به جابر انصاری برسد را حیدری به بیرون محوطه جریم فرستاد.
دقیقه 12: یک بار دیگر سانتر یعقوب کریمی از سمت چپ را حیدری به یک عکس العمل مناسب دفع کرد
دقیقه 14: پاس عمقی بختیار رحمانی در موقعیت مناسب به محسن کریمی رسید و ضربه او را حیدری با عکس العمل مناسب به کرنر فرستاد.
دقیقه 21: ضرب کرنر یعقوب کریمی می رفت که به صورت مستقیم وارد دروازه مس شود اما بازهم حیدری با یک عکس العمل مناسب توپ را از دروازه دور کرد.
دقیقه 23: پاس عرضی دلیر به پور صف شکن رسید اما ضربه این بازیکن با بی دقتی به بیرون رفت.
دقیقه 26: ضربه محسن دلیر را مهدی رحمتی در حالت دراز کش دفع کرد.
دقیقه 47:ضربه آرام مهدی دغاغله به راحتی در دستان مهدی رحمتی قرار گرفت.
دقیقه 51: ضربه آرام محسن کریمی از پشت محوطه جریمه در دستان حیدری قرار گرفت.
دقیقه 58: سانتر یعقوب کریمی به روی دروازه را کاوه رضایی قصد داشت اما ضربه برگردان وارد دروازه کند که توپ به پای او نگرفت و توپ برگشتی را جابر انصاری زد که توپ به مدافعان مس برخورد کرد و خطر دفع شد.
دقیقه 66: سانتر یعقوب کریمی با ضربه سر کاوه رضایی همراه شد اما توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 75: ضربه احمد زنده روح از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 88: مهدی تیکدری چند بازیکن استقلال را از سمت راست به هم ریخت و ضربه اش را به سمت دروازه زد اما مهدی رحمتی مانع گلزنی او شد.
دقیقه 95: اشتباه رابسون می رفت که تیکدری را در موقعیت عالی قرار بدهد اما او خودش اشتباهش را جبران کرد.
دقیقه 109: ضربه ایستگاهی کاوه رضایی از فاصله 40 متری به راحتی در دستان حیدری قرار گرفت.
ابراهیم زاده: به تیم مس کرمان افتخار می کنم
به نظرم بازیکنان امروز توان فوتبالی خود را با همه شرایط موجود نشان دادند. در طول 90 دقیقه به خصوص دقایق پایانی می توانستیم بازی را با برد به پایان برسانیم. شیوه بازی استقلال که بازی مستقیم و سانتر هست را می دانستیم و آن راهکارها را بسته بودیم. فقط یک لحظه تمرکز خود را از دست دادیم و در کل بازی مسلط بودیم.
شکل فوتبالی را ما به استقلال دیکته کردیم. بازیکنان جوان و با تجربه با یکدیگر همدل بودند تا بتوانیم فوتبال خوبی داشته باشیم.
در لیگ یک تیم ها درگیرانه بازی می کنند و بازی ها فیزیکی است. برنامه ما دو ساله است و در این راستا می خواهیم پشتوانه سازی انجام دهیم و با هزینه کمتر صعود بکنیم. مطمئن باشید شرایط تیم ما در نیم فصل دوم بهتر خواهد شد و امیدوارم در نیم فصل دوم در بالای جدول خواهیم بود و شانس صعود داریم.
اگر در دقایق پایانی بازی بازیکن جوان من پاس می داد ما موفق به شکست استقلال می شدیم. خوشحالم که همه می دانید مس کرمان فراتر از حد انتظار بوده اما متاسفانه گزارشگر تلویزیون به جنبه های منفی تیم ما اشاره کرده است. باید کارشناسان بدون حب و بغض درباره تیم ها صحبت کنند تا شرایط درست شود. بازیکنان جوان ما می خواستند شکوفا شوند و زمان می برد تا تجربه اندوزی کند. در دسته اول تنها یک شکست داشتیم و مطمئن باشید بهتر از این خواهیم شد و کمتر فرصت سوزی می کنیم.
به بازیکنانی که دارم افتخار می کنم زیرا با غیرت تلاش کردند. مدیران مس بشنوند که نیاز هست این تیم حمایت شود. زمانی که فوتبال پخش می شود همه متوجه می شوند و این موضوعی است که باعث انگیزه گرفتن تیم ها می شود.
منصوریان: تفاوت بازی ما با مس در وضعیت بدنی بود
نیمه اول برابر مس کرمان خوب نبودیم زیرا چهار روز پیش در اهواز بازی کردیم و مجبور بودیم بازی را با چند تغییر آغاز کردیم. در نیمه دوم دو تغییر تاکتیکی داشتیم زیرا بختیار رحمانی و مجتبی حق دوست بیرون آمدند تا جریان بازی را عوض کنیم. از عملکرد بازیکنان خیلی راضی هستم و هر چه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم بازیکنان به لحاظ بدنی با صلابت ظاهر شدند.
تفاوت ما با مس در روزی که مس فوتبال خوبی بازی کرد در دو وقت 15 دقیقه ای آخر بود که توانستیم مس را تحت فشار بگذاریم. هواداران با بازیکنان هم سو هستند و تیم ما را رو به جلو بردیم. کمک ما کردند تا برنده بازی باشیم و در نهایت به تیم آقای ابراهیم زاده تبریک می گویم و امیدوارم بهترین ها اتفاق بیفتد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *