پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | انگیزه مس می تواند برگ برنده باشد

انگیزه مس می تواند برگ برنده باشد





۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۰۲

حسام شهیدی، کارشناس و پیشکسوت فوتبال
انگیزه مس می تواند
برگ برنده باشد
جام حدفی همیشه به واسطه شگفتی هایش جذاب می باشد و این مختص تمامی دنیا است، از طرفی می تواند سکوی پرتاب یک تیم معمولی هم تلقی شود همانگونه که در سال های گذشته شاهد این اتفاقات گاه عجیب و باورنکردنی در مسابقات جام حذفی بودیم، به طور مثال در همین سال های اخیر صعود تیم مس رفسنجان تا پله های بالای جام حذفی یا حذف پرسپولیس به دست تیم گمنام قشقایی شیراز که امسال رخ داد. اما به نظر من نقطه عطف دیدار تیم های مس و استقلال می تواند انگیزه و مطرح شدن دوباره تیم مس کرمان باشد، البته در فوتبال پیش بینی کردن کارچندان درست و معقولی نیست، مگر اینکه فاصله دو تیم زیاد باشد ( هرچند خلاف آن هم در بازی پرسپولیس و قشقائد ثابت شد) اما همین جذابیت ها زیبایی جام حذفی را دو چندان خواهد کرد. این بازی می تواند سکوی پرتاپ مس باشد و یا با شکستی سنگین درجازدن تیم مان را به دنبال داشته باشد. به هر حال بازی در آزادی و در برابر استقلال و تماشاگرانش و با توجه به پخش تلویزیونی، می تواند بعد از مدت ها شروعی برای مطرح شدن تیم شهر ما در سطح کشور باشد، باید از این فرصت، بهترین بهره را برد.
بحث فنی مسابقه چندان قابل بحث نیست، شاید به خاطرجایگاه و اسم و رسم بازیکنانی که در دوتیم مشغول بازی هستند و خصوصا نتایج اخیر استقلال که نسبت به ابتدای فصل بهتر بوده و کم کم مربی تیم ترکیب خودش را پیدا کرده است.پس نمی توان از فاصله فنی و بازیکنان دو دوتیم به سادگی گذشت و با توجه به جایگاه میانه جدولی مس در لیگ اول، حداقل روی کاغذ نباید انتظاری زیاد داشت، مخصوصا بازی در ورزشگاه ازادی که کار را سخت تر هم می کند.
شاید تنها درصد شانسی که می توان برای مس قائل شد، حوداث غیر منتطره فوتبال و استفاده بهینه از انگیزه بازیکنان که نقش سرمربی و کادر فنی برای آمادگی ذهنی و روحی برای این مسابقه خاص میتواند بیشتر نمایان شود.
از طرف دیگر استقلال که این روزها بازیکنی در قالب تیم تیم ملی مانند قبل نمی بینند ، با نیرو وتوان کامل تری حاضر خواهند شد و به دنبال قهرمانی است و این متاسفانه شانس مس را کمرنگ تر خواهد کرد. نکته اینجاست که این روزها تماشاچیان فوتبال خوب و زیبا را می پسندد هرچند نتیجه خیلی دلخواه و باب طبع آنها نشود و اگر مس بازی زیبا و جسورانه ای ارائه دهد، می تواند باعث آشتی دوباره با تماشگران کرمانی شود و بعد از این شاهد استقبال بهتری در ورزشگاه باهنر از بازی های مس در لیگ یک باشیم. در پایان می توان گفت؛ بازی با استقلال می تواند ارمغانی جهت آشتی فوتبال با تماشاگران کرمانی باشد و اگر بازیکنان از بحث انگیزه که خیلی مهم است در کنار فوتبال به نحو مطلوب استفاده کنند، شاید بزرگترین اتفاق فوتبال سال های اخیر کرمان به دور از رویا اتفاق بیفتد، اتفاقی که سال 93 هم شاهد آن بودیم و دیدیم که استقلال با آن همه بازیکن مدعی، چگونه مغلوب تیم مس سقوط کرده به لیگ یک بودیم.
فراموش نکنیم مس با ضربات پنالتی هم می تواند صعود کند اگر مقاومتی دیدنی و هماهنگی خوبی در خط دفاع را ارایه کند اما باور کنیم مس بازی خیلی دشواری را در آزادی خواهد داشت. به امید پیروزی تیم فوتبال شهرمان.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *