پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | قبل از جلسه عمومی رخ داد تجمع جمعی از پیمانکاران شهرداری کرمان مقابل شورای شهر

قبل از جلسه عمومی رخ داد تجمع جمعی از پیمانکاران شهرداری کرمان مقابل شورای شهر





۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۴۶

قبل از جلسه عمومی رخ داد
تجمع جمعی از پیمانکاران شهرداری کرمان مقابل شورای شهر

جلسه عمومی شورای شهر کرمان در حالی شب گذشته برگزار شد که جمعی از پیمانکاران شهرداری کرمان در اعتراض به پرداخت نشدن معوقاتشان مقابل شورا تجمع کردند.
این پیمانکاران می‌گفتند «اگر شهرداری پول ندارد که طلب ما را پرداخت کند، پس چگونه اقدام به ساخت پل‌های جدید در شهر کرمان کرده است؟» یکی از معترضان به «پیام ما» گفت که «ما 80 نفریم.» صدیقه زاهدی و سعید گیلانی دو عضو شورای شهر قبل از آغاز نشست عمومی شورا به جمع معترضان آمدند تا با آن‌ها صحبت کنند. برخی معترضان می‌گفتند «شهردار به ما گفته آب از سرم گذشته، هر کار می‌خواهید بکنید.» سعید گیلانی در پاسخ به این معترضان گفت: «وظیفه ما این است که به‌عنوان عضو شورا حرف شما را بشنویم. حرف شما را به شهردار منتقل می‌کنم.» بدهی شهرداری به این پیمانکاران حدود 30 میلیارد تومان است. جلسه که شروع شد، زاهدی خطاب به مشرفی، رییس شورا گفت: «تعدادی از پیمانکاران تجمع داشتند و تقاضا دارند حداقل یک‌سوم حقوق آن‌ها پرداخت شود.» مشرفی هم در پاسخ گفت: «رسیدگی می‌شود.» بابایی، شهردار کرمان هم در خصوص اعتراض پیمانکاران گفت: «اولویت اول ما پرداخت حقوق پرسنل است. همچنین در خصوص آن دسته پیمانکاران شهرداری که مشکل قراردادی نداشتند، زمینی به مزایده گذاشته می‌شود و در اختیارشان می‌گذاریم.» او همچنین مدعی شد «تعدادی از افرادی که امروز حضور پیدا کردند همه از شهرداری طلبکار نیستند. ما فقط پیمانکارانی را قبول داریم که در سیستم شهرداری ثبت هستند. امروز هم برخی که اینجا آمدند به دلیل این بوده که شنیدند شهرداری پولی را چند روز آینده بابت ارزش‌افزوده دریافت می‌کند و آمدند که کاملاً تسویه شوند ولی باید بگویم که این امکان وجود ندارد که ما همه پول‌ها را به پیمانکاران بدهیم.»
برخی اعضا به دنبال تبلیغات هستند
زهرا لری در اظهاراتی کنایه‌ای گفت: «متأسفانه با نزدیک شدن به انتخابات تعدادی از اعضای شورا فقط به دنبال انجام کارهایی جهت تبلیغات دوره آینده شورا هستند نه رسیدگی به کار مردم.» این صحبت‌های لری با استقبال رؤیا دیوان‌بیگی، دیگر عضو شورا روبرو شد. البته دیوان‌بیگی پس‌ازاینکه مهنوش مؤمنی گفت: «پس از مدت زیادی بالاخره ابراز محبت شد به بنده و اجازه برگزاری کمیته پسماند را دادند» و در خصوص مصوبات این کمیته توضیح داد، گفت: «مواردی که در کمیسیون‌ها مطرح می‌شود نباید به نام یک نفر مطرح شود. متأسفانه جنبه تبلیغاتی پیداکرده است و خیلی بد است کسی که تخصص ندارد در یک بحث فقط به دلیل تبلیغات صحبت کند.»
روال قانونی پروژه‌ها طی شود
زهرا ایران‌منش هم در ارتباط با حضور پسرش به‌عنوان نماینده جهاد نصر در جلسه قبل شورا، خطاب به گیلانی گفت: «شما همیشه می‌گفتید با ورود پیمانکاران کرمانی موافقید ولی جلسه قبل زمانی که فهمیدید پسر من از طرف جهاد نصر حضور پیداکرده جلسه وارد تنش شد باید بگویم که من همیشه سعی کردم به قانون پایبند باشم.» گیلانی هم پاسخ داد: «من مشکلی با شخص خاصی ندارم و من فقط خواستار طی روال قانونی شدم. الان هم هیچ محدودیتی نیست و احترام همه اعضا برای ما واجب است.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *