پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس پلیس آگاهی استان کرمان: سیستم پایش تصویری نقش زیادی در کاهش سرقت دارد

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان: سیستم پایش تصویری نقش زیادی در کاهش سرقت دارد





۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۴۵

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان:
سیستم پایش تصویری نقش زیادی در کاهش سرقت دارد

سرهنگ یدالله حسن پور، رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی کرمان، صبح دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد پلیس آگاهی کرمان در7 ماهه ابتدای سال 95 پرداخت واظهار داشت: امسال در حوزه سرقت از منازل شاهد کاهش 8.96 درصدی و سرقت مغازه نیز 30 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روبرو بوده ایم، ضمن اینکه در بخش اماکن 8 درصد، موتورسیکلت 6 درصد و جیب بری 27 درصد کاهش آمار داشتیم.
وی گفت: با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها از جمله استانداری، اصناف و دادسرا کارگروهی که بالغ بر 15 عضو ثابت دارد، در دادسرای عمومی و انقلاب استان تشکیل شده و در رابطه با زمینه های موثر در کاهش زمینه های وقوع سرقت کار می کند. یکی از کارهای این کارگروه استفاده از سیستم پایش تصویری ادارات و اصناف است زیرا استفاده از این سیستم در کاهش سرقت ها نقش بسیار مهمی داشته است. مثلا با راه اندازی سیستم پایش تصویری بازار کرمان با کاهش 60 درصدی وقوع سرقت روبرو بوده ایم.
سرهنگ حسن پور ادامه داد: اعضای باندی که از سال 94 در محدوده بیمارستان ها اقدام به سرقت وسایل داخل خودرو می کرده اند نیز دستگیر شده اند که تاکنون به 40 فقره سرقت اعتراف کرده و فقط 20 مورد مالباخته ها شناسایی شده اند و لازم است سایر مالباختگان که تا کنون طرح شکایت نکرده اند، نسبت به اعلام و شناسایی مسروقیات خود اقدام کنند.
حسن پورمجموع کشفیات پلیس دراین مدت را 15 درصد افزایش اعلام کرد و گفت: در سرقت از منازل 1 درصد، اماکن 12 درصد، خودرو 13 درصد، لوازم و قطعات جانبی خودرو 60 درصد، احشام 15 درصد و کیف قاپی 120 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته ایم.
رئیس پلیس آگاهی در مورد جرائم جنایی که قتل، آدم ربایی و تجاوز به عنف را شامل می شود، افزود: با توجه به پیگیری قتل های معوق از سال های گذشته در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته و تا کنون بالغ بر 70 پرونده، مختومه اعلام شده و در مجموع کل قتل ها با کاهش 13 درصدی روبرو بودیم که 35 درصد قتل های واقعی به دلیل نزاع و اختلاف، 25 درصد اختلافات خانگی، 10 درصد باج دهی، 10 درصد مسائل اخلاقی، 2 درصد سرقت، 5 درصد انتقام جویی، 7 درصد قتل های غیرعمد و 7 درصد با انگیزه های نامشخص بوده است.
سرهنگ حسن پور افزود: در بخش آدم ربایی با کاهش 8 درصدی و حریق عمدی 14 درصد افزایش داشته ایم ضمن اینکه متاسفانه ارتکاب به جرم های جعل و کلاهبرداری رو به افزایش است و در 7 ماهه ابتدای امسال 64 درصد جعل و 8 درصد آمار کلاهبرداری ها افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در راستای شعار رهبر معظم انقلاب در سال جاری که همان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، امسال بحث مقابله با پدیده شوم کالای قاچاق را در 9 استان سرلوحه کارهای خود قرار دادیم و برهمین اساس آمار 25 میلیارد دلاری کالاهای قاچاق در گذشته به 10 میلیارد دلار در سال جاری کاهش و کشفیات قاچاق کالا 51 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در سال گذشته 318 میلیارد ریال بوده که در سال جاری به 480 میلیارد ریال اضافه شده است.
سرهنگ حسن پوردر پایان در پاسخ به سوال خبرنگار پیام ما درمورد عدم تعامل مناسب پلیس در پاسخ گویی به نشریات و خبرگزاریها و عدم اطلاع رسانی در بازسازی صحنه های جرم گفت: متاسفانه پلیس با محدودیت هایی روبرو است و نمی توان در بعضی صحنه ها را اطلاع رسانی کرد ولی اگر جرم محرز و ثابت شده باشد و بتوان آن را علنی کرد، حتما از وجود خبرنگاران استفاده خواهیم کرد ولی گاهی به دلایل امنیتی و پلیسی و اخلاقی نمی توان چنین کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

تغییر اقلیم عامل انقراض بزرگترین پستاندار جهان

تغییر اقلیم عامل انقراض بزرگترین پستاندار جهان

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

حفاظت محیط زیست خراسان شمالی: ثبت ۵ بار حضور یوز ایرانی در میاندشت

حفاظت محیط زیست خراسان شمالی: ثبت ۵ بار حضور یوز ایرانی در میاندشت

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *