پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۹ آبان ۱۳۹۵، ۲:۰۱

زیباکلام: اصولگرایان قالیباف را خودی نمی دانند
نسیم بیداری نوشت: صادق زیباکلام تاکید دارد که کارهای محمدباقر قالیباف را باید به حساب برنامه‌های سیاسی‌اش گذاشت تا اعتقاد قلبی و عقلی. این استاد دانشگاه می‌گوید: «قالیباف یک موضوع مهم را متوجه نشده یا نمی‌خواهد متوجه شود. آن موضوع این است که هر قدر هم که تلاش کند و کارهایی را که باب طبع آنها است را انجام بدهد، باز هم محال است که اصولگرایان قالیباف را خودی حساب کرده و از کاندیداتوری‌اش در انتخابات حمایت کنند. تاکیدم این است که محالِ محالِ محال است که جبهه اصولگرایی او را به عنوان نامزد اصلی معرفی کنند.» او تاکید دارد که اعتماد اصولگرایان به شهردار تهران را باید احتمالی نامحتمل قلمداد کرد.
مصباحی‌مقدم:روحانی و هاشمی به جلسات جامعه
روحانیت بیایند
ایلنا نوشت: مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت همواره یک جریان معتدل سیاسی بوده و هیچگاه افراط و تفریط را بر نتابیده است. مرحوم آیت الله مهدوی کنی در حیات خود حد اعتدال خود را حفظ کردند. همچین سابقه افراطی‌گری دورن این جامعه نداشتیم که بخواهیم با تغییر افراد در آن توازن و تعادل ایجاد کنیم. این تغییرات به طور طبیعی به دلیل اینکه برخی از افراد و اعضای موثر به رحمت خدا رفتند جایگزینی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. آقایان آیت الله هاشمی و آقای روحانی حضورشان مورد سوال بود که ما پاسخ دادیم. آن‌ها از اعضای جامعه روحانیت هستند و در این جلسات شرکت کنند.
هشت نامزد ریاست‌جمهوری از سوی حزب موتلفه مشخص شد
میزان نوشت: مسئول امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ۸ نامزد از سوی موتلفه مشخص شده است گفت: قرار است در نهایت به یک نفر برسیم. حمید رضا ترقی با تاکید بر اینکه 8 نامزد ریاست جمهوری از سوی موتلفه تا این لحظه مشخص شده اند گفت: قرار است طی فرآیندی در داخل حزب افراد بررسی شوند و از این 8 نفر به یک نفر برسیم. مسئول امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام اسامی این 8 نفر گفت: فعلا قرار بر این است که هیچ اسمی اعلام نشود. وی ادامه داد: با بررسی سخنان مقام معظم رهبری 60 شاخص برای رئیس جمهور آینده از میان نظرات ایشان و قانون تدوین شده است، که با بررسی های بیشتر بر روی این 8 نفر و تطبیق ویژگیهای آنها با این شاخص ها ، 1 نفر به عنوان نامزد نهایی معرفی خواهد شد. وی محور این شاخص ها را معیارهایی چون شجاعت،‌ استکبار ستیزی،‌ تقوا،‌ ضدیت با اشراف گری،‌ انقلابی بودن، جوان بودن،‌توانمندی جسمی برای پرکار بودن خواند که قبلا در دوره های قبلی از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده بود.
تغییر در نوع سفرهای استانی احمدی‌نژاد
روزنامه اعتماد نوشت: احمدی‌نژاد پس از آنکه از سوی مقام معظم رهبری برای ورود به عرصه انتخابات و ادامه سفرهای استانی‌اش منع شد در سفرهای خود تغییراتی ایجاد کرده است. از جمله آنکه از سفرهای او به شهرهای مختلف تنها تصاویری محدود منتشر می‌شود و وانمود می‌شود که او در سفرهایی که به صورت عادی به برخی شهرها داشته با استقبال مردم مواجه شده است. در جدیدترین سفر، او به روستای کندلوس استان مازندران سفر کرده و عکس‌هایی با مردم در این روستا گرفته است. نکته جالب این است که در این سفر عبدالرضا شیخ‌الاسلام، وزیر کار در دولت او نیز همراهی‌اش کرده است.
کدخدایی: شورای نگهبان تا قبل از تصویب اعتبارنامه، نسبت‌به صلاحیت‌ها نظر می‌دهد
ایسنا نوشت: کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیراً مجلس مصوبه‌ای را به تصویب رسانده که کاندیدای منتخب انتخابات اگر در رسیدگی به صلاحیت موفق شوند شورای نگهبان بعد از توفیق آنها در انتخابات مجدداً نمی‌تواند به صلاحیت آنها ایراد گیرد آیا این مصوبه به شورا آمده و شورای نگهبان آن را بررسی کرده،‌ پاسخ داد: منظور ایشان استفساریه بود که یک بار به شورای نگهبان آمد و اعضای شورای نگهبان آن را دارای ایراداتی و دارای ابهام دانستند. به مجلس اعاده شد و مجلس آن را اصلاح کرد و به شورا فرستاد، ولی هم اکنون در دستور کار ما نبوده و الان نسبت به مصوبه نظر نمی‌دهم. آنچه رویه شورای نگهبان بوده تا قبل از تصویب اعتبارنامه نسبت به صلاحیت‌ها اعلام نظر می‌کرده و این رویه هم اکنون باقی است.
وزیر دادگستری: مجازات اعدام کارآمد نبوده است
خانه ملت نوشت: وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه مجازات اعدام را نمی‌توان نفی کرد، گفت: حجم مجازات اعدام در سال‌های اخیر کارآمد نبوده بنابراین میزان و مصادیق مجازات اعدام باید مورد بازنگری قرار گیرد. مصطفی پورمحمدی در خصوص طرح حذف مجازات اعدام از قاچاق مواد مخدر، گفت: اصل مجازات اعدام را نمی‌توان نفی کرد زیرا عده‌‌ای مفسد در کشور وجود دارند که جز مجازات اعدام هیچ راه اصلاحی ندارند و این موضوع بنابر دستورات اسلامی و تایید نظام قضایی کشور و البته تجربه بسیاری از کشورها نباید نفی شود. وزیردادگستری، تصریح کرد: میزان مجازات اعدام و مصادیقی از جرایم که مجازات اعدام برای آنها در نظر گرفته شده، از مباحث جدی برخوردار است که می‌توان به آن پرداخت. پورمحمدی با بیان اینکه به نظر می‌رسد حجم مجازات اعدام در سالهای اخیر کارآمد نبوده، یادآور شد: بنابراین مجازات اعدام باید مورد بازنگری قرار گیرد، البته قوه قضاییه نیز این نظر را اجمالا قبول دارد.
انتخابات شورای حقوق بشر سازمان ملل: عربستان در شورا باقی ماند، روسیه حذف شد
انتخاب نوشت: روسیه تنها با اختلاف دو رای از رقیب خود کرواسی از حضور و راهیابی مجدد به شورای حقوق بشر سازمان ملل بازماند. برزیل، چین، کرواسی، کوبا، مصر، مجارستان، عراق، رواندا، افریقای جنوبی، تونس و امریکا از جمله کشورهایی هستند که بعنوان اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شدند. لازم به ذکر است که عربستان سعودی نیز از جمله کشورهایی است که موفق به انتخاب بعنوان عضو شورای حقوق بشر شد. عربستان درحالی بعنوان عضو شورای حقوق بشر انتخاب شده است که بارها از سوی سازمان های بین المللی حقوق بشری بعنوان ناقض حقوق بشر شناخته شده است. عربستان در رای گیری انجام شده توانست 152 رای از کشورهای آسیایی بدست آورد و در کنار چین، ژاپن و عراق نماینده آسیا در شورای حقوق بشر باقی بماند. کرواسی و مجارستان دو رقیب روسیه بودند که اولی با فاصله آرا بسیار زیاد موفق به کسب کرسی شد. کرواسی، دیگر رقیب روس ها 114 رای بدست آورد و مانع از راهیابی مجدد مسکو به شورای حقوق بشر برای نخستین بار از سال 2006 شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نگذاریم ورزش پلی باشد برای ورود فرهنگ غربی

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای ورزشکار:

نگذاریم ورزش پلی باشد برای ورود فرهنگ غربی

مراسم اربعین امسال  با شکوه‌تر از هر دوره  دیگری برگزار شد

رهبر معظم انقلاب

مراسم اربعین امسال با شکوه‌تر از هر دوره دیگری برگزار شد

دشمن غاصب رو به ضعف و «مقاومت فلسطین» رو به قوت است

رهبری در پاسخ به دبیرکل جهاد اسلامی:

دشمن غاصب رو به ضعف و «مقاومت فلسطین» رو به قوت است

هر کس مردم را ناامید کند، به سود دشمن کار می‌کند

بیانات رهبری در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری منتشر شد؛

هر کس مردم را ناامید کند، به سود دشمن کار می‌کند

خودروسازان سواستفاده نکنند زیرا وضع آنها تعریفی ندارد

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از کارگران :

خودروسازان سواستفاده نکنند زیرا وضع آنها تعریفی ندارد

هشدار درباره هویت‌زدایی و آرمان‌زدایی از دانشگاه

رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان مطرح کردند:

هشدار درباره هویت‌زدایی و آرمان‌زدایی از دانشگاه

ابلاغ پیام همدردی رهبر انقلاب به خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر افغانستان

ابلاغ پیام همدردی رهبر انقلاب به خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر افغانستان

حضور رهبری بر سر مزار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی

حضور رهبری بر سر مزار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی

درصنعت خودرو به کیفیت توجه نمی‌شود

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی

درصنعت خودرو به کیفیت توجه نمی‌شود

جسارت را به مدیران کشور برگردانیم

مدیر عامل شرکت گل گهر در دیدار در فعالان صنعتی با رهبری:

جسارت را به مدیران کشور برگردانیم

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *