پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معاون امداد و نجات استان کرمان عنوان کرد جزئیات مرگ جوان 30 ساله در کوه‌های صاحب الزمان

معاون امداد و نجات استان کرمان عنوان کرد جزئیات مرگ جوان 30 ساله در کوه‌های صاحب الزمان





۹ آبان ۱۳۹۵، ۱:۵۵

معاون امداد و نجات استان کرمان عنوان کرد
جزئیات مرگ جوان 30 ساله در کوه‌های صاحب الزمان

کوههای کرمان یک بار دیگر قربانی گرفت و این بار کوه صاحب الزمان شاهد دومین حادثه مرگبار خود طی هفته های اخیر بود. 25 شهریور سال جاری بود که سرهنگ روانبخش، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از مرگ نوجوانی 11 ساله و مجروح شدن نوجوانی دیگر بر اثر سقوط از ارتفاعات کوه های مسجد صاحب الزمان خبر داده بود و این بار صبح جمعه 7 آبان ماه یک جوان 30 ساله دیگر قربانی سهل انگاری و بی احتیاطی خود گردید و با سقوط از ارتفاعات این کوه، جان خود را از دست داد.
حسین سام زاده، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان در این باره گفت: این جوان احتمالا روز قبل و یا نیمه شب قبل از حادثه، قصد صعود به کوههای صاحب الزمان را داشته که به دلیل بی احتیاطی و احتمالا حس ماجراجویی سقوط و متاسفانه فوت کرده است. س. ا یکی از صخره نوردانی که به همراه مربی خود در حال تمرین در این کوهها بوده درباره این حادٍه می گوید: حوالی ساعت 9 صبح و در حالی که در حال تمرین در صخره های کوه بودیم، صدای ناله و شیون چند نفر را شنیدیم. در ابتدا به گمان اینکه عده ای در حال شوخی و یا جیغ زدن در کوهها هستند، زیاد آن را جدی نگرفتیم اما وقتی متوجه حضور نیروهای هلال احمر و انتظامی شدیم، مطمئن شدیم اتفاق ناگواری افتاده و وقتی از افراد حاضر در محل و نیروهای امدادی جریان را جویا شدیم، پی به واقعیت حادثه تلخ و قربانی گرفتن مجدد این کوهها بردیم.
در گفت و گویی که با محمد حیدری پور، معاونت امداد و نجات استان کرمان داشتیم، وی گفت: حوالی ساعت 5/7 صبح جمعه همکاران ما گزارشی مبنی برسقوط یک نفر از کوههای مسجد صاحب الزمان دریافت و سریعا به محل اعزام می شوند.
پس ازحضور همکاران ما در محل حادثه و برسی اوضاع، متوجه سقوط یک جوان 30 ستاله به نام علی زارعی از کوههای مسجد صاحب الزمان در محل دره آتش می شوند که متاسفانه به دلیل عمیق بودن جراحات و برخورد با کوه، جان خود را از دست داده است.
وی اضافه کرد: علیرغم اینکه عده ای تصور می کنند صعود به این ارتفاعات راحت است و بدون تجهیزات و آموزش می توان به بالای آن صعود کرد، اما به واقعیت فقط صعود به بالای آن از طریق مسیر مشخص شده آنهم با رعایت اصول ایمنی به راحتی امان پذیر است و برای رفتن به سایر جاهای آن حتما باید از مربی و تجهیزات کمک گرفت و آموزش های حرفه ای را نیز گذرانده باشند. حیدری پور آمار حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی در کوههای شهر کرمان را برشمرد و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 33 حادثه به پایگاههای مرکزی کرمان و کوه صاحب الزمان گزارش شده که طی آن به 95 حادثه دیده و 55 مصدوم در 36 عملیلات امداد رسانی، برای کمک به آنها اقدامات لازم انجام شده است.
از این تعداد کمک رسانی، 12 مورد سرپایی درمان شده اند و 2 مورد هم انتقالی بدون فوت به مراکز درمانی و بیمارستانی داشتیم و متاسفانه 13 مورد فوتی در صحنه داشتیم که 2 نفر از آنها مربوط به ارتفاعات کوههای صاحب الزمان می باشد.
وی در پایان از همه علاقمندان به کوه و طبیعت خواست، حتما از محل های مشخص شده در این کوه استفاده کنند و بدون آموزش و تجهیزات کوهنوردی و همراهان خبره و کاربلد به هیچ عنوان به سمت دیواره ها و صخره ها حرکت نکنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *