پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از کرمان چه خبر

از کرمان چه خبر





۹ آبان ۱۳۹۵، ۱:۴۸

غیرواقعی بودن قیمت محصولات کشاورزی نگران‌کننده است
مهر نوشت: نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه قیمت محصولات کشاورزی رو به نزول است، گفت: غیرواقعی بودن قیمت در همه محصولات کشاورزی نگران‌کننده است. احمد محمدی انارکی در جلسه قیمت‌گذاری پسته و شورای پسته استان اظهار داشت: خشک‌سالی و بازار دو چالش اساسی صنعت کشاورزی منطقه است که این مشکلات را باید با هم رفع کنیم. وی افزود: باید بهره‌وری بازار را به دست آوریم و بازارهای خارجی را به دست آوریم تا سهم خودمان را از بازار پیدا کنیم و به سهم واقعی خود برسیم. محمدی انارکی تصریح کرد: برای پسته باید باتدبیر صحیح در قیمت‌گذاری قیمتی تعیین شود تا در برابر عرضه و تقاضا بتوانیم پاسخگو باشیم. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: تعدادی از صادرکنندگان جزء پسته بازار ما را از دست ‌دادند به دلیل اینکه به بدترین شکل صادر می‌کنند. وی برای احیا شرکت تعاونی پسته رفسنجان پیشنهاد کرد که هر یک از سهام‌داران مقداری از محصول خود را به شرکت بیاورند تا بار دیگر صادرات از این شرکت آغاز شود. فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم در سخنانی گفت: شرکت پسته در طول سال‌های گذشته خواستگاه حمایت از تولیدکنندگان بوده و بازارهای داخلی و خارجی را مدیریت کرده است. حمید ملانوری افزود: تنها جایگاهی که می‌تواند جدای از دفاع و تجارت و بازرگانی و سوددهی این صنعت، از جایگاه تولیدکنندگان دفاع کند، شرکت تعاونی پسته است.
پلمپ سه واحد صنفی متخلف در کرمان
روابط عمومی دادگستری کرمان نوشت: بازپرس شعبه 15 دادسرای عمومی و انقلاب کرمان از پلمپ سه واحد صنفی رستوران در شهر کرمان به ‌دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و بیم تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد.علیرضا میرزا پور افزود: با توجه به اینکه تهدید علیه بهداشت عمومی جرم محسوب می‌شود و طی اخبار واصله مبنی بر وجود قرائنی دال بر تهدید بهداشت عمومی، دستور پلمپ و یا غیرفعال شدن واحدهای صنفی متخلف شهر کرمان صادر شد. وی ادامه داد: همچنین در این بازدید دستور غیرفعال شدن چهار واحد صنفی اغذیه‌فروشی در کرمان به‌منظور انجام تحقیقات تکمیلی و برطرف شدن مشکلات و نواقص بهداشتی با نظر کارشناسان دامپزشکی و مرکز بهداشت صادر شد. وی تصریح کرد: عملکرد بسیاری از واحدهای صنفی شهر کرمان که مورد بازدید قرار گرفت رضایت‌بخش بود. بازپرس شعبه 15 دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تأکید کرد: در صورت اثبات تهدید علیه بهداشت عمومی با مجرمان در این حوزه برخوردهای قاطع قضایی می‌شود و در صورت لزوم؛ پلمپ اماکن متخلف در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی بیان کرد: مردم می‌توانند هرگونه تخلف در زمینه مسائل بهداشتی و غذایی را به مراکز بهداشتی یا سامانه 1490 اعلام کنند.
افتتاح یک مدرسه خیر ساز در بم
مهر نوشت: مدرسه پسرانه شش کلاسه شهید فولادی بم با حضور استاندار کرمان به بهره‌برداری رسید. علیرضا رزم حسینی صبح دیروز در آیین افتتاح مدرسه شش کلاسه شهید فولادی بم نقش کلیدی آموزش‌وپرورش در ترقی جامعه را مورد تأکید قرارداد و اظهار کرد: آموزش تنها زمانی باعث تعالی می‌شود که همراه با پرورش باشد. وی با تأکید بر اینکه دو مقوله علم‌آموزی و پرورش باید در کنار یکدیگر دنبال شود، ادامه داد: باید توجه شود که مدارس محل پرورش افراد باشد. رزم حسینی بر لزوم ترویج فرهنگ «دوری از حسادت» در جامعه تأکید و تصریح کرد: نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه مسیر توسعه و پیشرفت را هموار می‌کند. استاندار کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید ناصر فولادی گفت: شهدا باایمانی ژرف و خالص رفتار می‌کردند و باید منش آن‌ها الگویی برای جوانان باشد. رزم حسینی تصریح کرد: باوجود آسیب‌های اجتماعی افراد خیر و فداکاری هستند که در مسیر تعالی جامعه گام برمی‌دارند.
افتتاح 186 پروژه اقتصاد مقاومتی
در شرق کرمان
ایرنا نوشت: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان کرمان گفت: 186 پروژه اقتصاد مقاومتی در شرق این استان تعریف و تصویب‌شده است. جعفر رودری دیروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گام دوم مثلث توسعه اقتصادی شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر افزود: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرق استان کرمان با 30.7 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. وی ادامه داد: 389 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تصویب‌شده که 95 مورد در بخش ملی، 113مورد مربوط به تکالیف دستگاه‌های اجرایی و 181 مورد از پروژه‌های مثلث توسعه اقتصادی است. وی تصریح کرد: هزار و 981 پروژه در برش استانی دیده‌شده و این پروژه‌ها در قالب یک کتابچه تدوین‌شده است. رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان کرمان گفت: تقسیم‌بندی این استان به مناطق اقتصادی الگوی مدیریتی به‌منظور پیشبرد برنامه‌های توسعه اقتصاد مقاومتی در کرمان اجرا می‌شود. وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی مدنظر قرارگرفته واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است که تاکنون تعداد زیادی از این پروژه‌ها وارد مرحله واگذاری شده است. فرماندار بم نیز در این نشست با اشاره به وجود 221 واحد صنعتی در این شهرستان، گفت: از مجموع این واحدها 99 واحد فعال و 27 مورد نیز نیمه فعال است. رضا اشک بابیان اینکه 74 هزار خودرو در حوزه تولید در منطقه اقتصادی ارگ جدید طی سال گذشته تولیدشده است گفت: امسال نیز 37 هزار خودرو در این بخش تولیدشده که میزان تولید خودرو در این منطقه در افق 1402 به 500 هزار خودرو می‌رسد. وی خاطرنشان کرد: 30 واحد صنعتی شهرستان بم نیز به‌منظور رفع موانع تولید معرفی‌شده است و در این راستا بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با مشکلاتی روبرو هستند. وی به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان بم نیز اشاره و بیان کرد: سطح زیر کشت در این شهرستان 26 هزار هکتار است که هشت هزار و 500 هکتار از این مقدار زراعی است. اشک ادامه داد: سالانه 250 هزار تن محصولات زراعی و 150 هزار تن محصولات باغی، مرکبات و محصولات سردسیری در شهرستان بم تولید می‌شود. وی یادآور شد: 18 هزار تن خرما طی شش ماه سال جاری از شهرستان بم صادرشده است. وی گفت: در حوزه گردشگری چهار مورد ثبت جهانی در بم وجود دارد که ارگ بم، منظر فرهنگی بم، قنوات اکبرآباد و قاسم‌آباد و بخشی از کویر ازجمله این آثار است.
علوم پزشکی کرمان دانشگاه برگزیده پدافند غیرعامل کشور شد
سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمان نوشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در کنار دانشگاه‌های قزوین و شیراز در همایش ملی پدافند زیستی کشور به‌عنوان دانشگاه برگزیده در پدافند غیرعامل معرفی شد. همایش ملی پدافند زیستی کشور چهارشنبه پنجم آبان در سازمان پدافند غیرعامل کشور و با حضور رئیس این سازمان و سایر مسئولان کشوری برگزار شد. معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در همایش ملی پدافند زیستی کشور، دانشگاه علوم پزشکی کرمان را به‌عنوان قطب فرهنگ‌سازی و آینده‌پژوهی کشور در حوزه تهدیدات زیستی (بیولوژیک) معرفی کرد.
طی ارزیابی که مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در این حوزه انجام داده است عملکرد این دانشگاه در این حوزه مطلوب بوده و در بین دانشگاه‌های سراسر کشور جزو دانشگاه‌های برگزیده معرفی‌شده است. در این همایش لوح تقدیری از سوی سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور به رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعلق گرفت. در هفته پدافند غیرعامل چهار مانور عملیاتی در حوزه پدافند غیرعامل با سناریوهای حوادث شیمیایی، بیولوژیک و انفجار در معدن در شهرهای کرمان، سیرجان، راور و زرند برگزارشده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *