پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مقایسه لیگ دسته اول در فصل گذشته و فصل جاری شباهت جالب مس کرمان با نفت آبادان صعود کرده!

مقایسه لیگ دسته اول در فصل گذشته و فصل جاری شباهت جالب مس کرمان با نفت آبادان صعود کرده!





۷ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۳۰

مقایسه لیگ دسته اول در فصل گذشته و فصل جاری
شباهت جالب مس کرمان با نفت آبادان صعود کرده!

دی اسپورت- با مقایسه لیگ دسته اول در فصل جاری با فصل گذشته به نکات جالب توجهی پی می بریم، تیم فوتبال مس کرمان که در پایان هفته یازدهم در فصل گذشته شش پیروزی، چهار شکست و یک تساوی کسب کرده بود و با ۱۹ امتیاز در رده چهارم جدول قرار داشت در این فصل از همین تعداد بازی سه پیروزی، یک شکست و هفت تساوی بدست آورده است و با ۱۶ امتیاز در رده هفتم است.
با نگاهی به امتیازات تیم صدرنشین لیگ قبل و صدرنشین فعلی در فصل جاری، فشردگی بازی های این فصل تا این هفته بیشتر به چشم می آید چرا که در پایان هفته یازدهم فصل گذشته تیم فجر سپاسی با ۲۷ امتیاز در صدر جدول بود اما در این فصل تیم صدرنشین با ۵ امتیاز کمتر در صدر است و این از سر شکن شدن بیشتر امتیازات در لیگ جاری حکایت دارد و این در حالی است که لیگ گذشته با ۲۰ تیم برگزار می شد و لیگ این فصل با ۱۸ تیم.
تفاضل گل مس در این فصل نسبت به فصل قبل با همین تعداد بازی هیچ تفاوتی ندارد و هر دو مثبت سه را نشان می دهند. مسی ها فصل گذشته ۱۱ گل زده و ۸ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده بودند و در این فصل ۱۲ گل زده و ۹ گل خورده را تا بدین جای کار برای خود به ثبت رسانده اند. اما شاید نکته دلگرم کننده برای هواداران تیم مس در این باشد که وضعیت تیمشان تا این هفته از رقابت‌ها دقیقا مشابه وضعیت تیم نفت آبادانی است که در پایان بازی های فصل قبل جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را کسب کرد.
تیم نفت آبادان در پایان بازی های هفته یازدهم دقیقا وضعیت مس کرمان در این فصل را داشت و دقیقا مشابه با آمار ثبت شده مس در این فصل، با ۱۶ امتیاز در رده پنجم بود که در نهایت موفق به صعود به لیگ برتر شد. وضعیت نارنجی پوشان کرمانی در پایان هفته یازدهم در فصل جاری حتی بهتر از تیم ماشین سازی تبریز در فصل گذشته یعنی دیگر تیم صعود کننده به لیگ برتر است چرا که تیم تبریزی در آن زمان با ۱۵ امتیاز در مکان ششم جدول جای داشت.
از چهار تیم بالای جدول در فصل گذشته که در این هفته ها با تیم های دیگر اختلاف امتیاز داشتند یعنی تیم های (فجر سپاسی، پیکان، خونه به خونه و مس کرمان) تنها تیم پیکان بود که در پایان فصل موفق به صعود شد، در این فصل نیز در حال حاضر پنج تیم خونه به خونه، سپیدرود، گل گهر، ملوان و اکسین از سایر تیم ها فاصله گرفته اند که باید منتظر ماند و دید در پایان مسابقات کدامیک از این تیم ها می توانند در جمع صعود کنندگان به لیگ برتر باقی بمانند؟
بررسی این نکات و مسائل نشان می دهد که هنوز اتفاقات بسیاری در دل بازی های لیگ دسته اول نهفته است و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *