پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۳۴

پیکاپ مرسدس بنز
رسما معرفی شد
بالاخره انتظارها به سر رسید و کمپانی خودروسازی مرسدس بنز با معرفی کانسپت X-Class رسما خود را به بازار خودروهای پیکاپ ملحق کرد.
محصول جدید مرسدس بنز برای بازار پیکاپ‌ها، با ترکیبی از خصوصیات لوکس و اسپرت در کنار قابلیت‌های آفرودی رشد پیدا کرده که قرار است در دو مدل مختلف راهی بازار شود. یک مدل با چهره آرام و لوکس خود فعالیت در محیط‌های شهری و رقابت با نیسان ناوارا و رنو آلاسکان را می‌‌پسندد و دیگری هم با چهره‌‌ای جنگنده و خشن در کنار لاستیک‌های بزرگ آج بلند، بیشتر به آفرود نوردی و رقابت با محصولاتی همچون تویوتا تاکوما، فورد F150 و… فکر می‌کند.
شاید استفاده از لفظ «کانسپت» برای معرفی پیکاپ مرسدس بنز که می‌خواهد بازار ‌ا را متحول کند تا حدودی عجیب باشد، ولی مرسدس بنز با رفع ابهام اعلام کرده که هنوز برخی از قسمت‌های این ماشین جای کار دارند تا به تایید نهایی برسد، ولی این وعده را به مشتریانش داده که از اواخر سال 2017 میلادی شاهد تردد این دو محصول در مسیرهای استاندارد و جاده‌های آفرودی خواهند بود.
باوجود رسمی بودن معرفی این پیکاپ، هنوز هیچگونه اطلاعاتی رسمی از مشخصات فنی و بخش موتوری ارائه نشده است، ولی از آنجایی که این خودرو براساس معماری نیسان ناوارا و رنو آلاسکان رشد پیدا کرده، می توان انتظار پیشرانه‌ای 6 سیلندر دیزلی با سیستم چهارچرخ محرک 4MATIC را برای پیکاپ مرسدس بنز داشت. هرچند هنوز چیزی معلوم نیست و باید منتظر ارائه اطلاعات تکمیلی از سوی مرسدس بنز برای تعیین پیشرانه‌های موجود بر روی این خودرو باشیم.

یک ماه تا ابطال مجوز وارد کنندگان غیر رسمی
در حالی تنها یک ماه از مهلت سه ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اخذ نمایندگی رسمی از شرکت‌های مادر باقی مانده است که این وزارتخانه اولتیماتوم نهایی خود برای دریافت مجوز از شرکت مادر را به شرکت‌های واردکننده غیرمستقیم خودرو اعلام کرد.
در همین زمینه یدالله صادقی، سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که این آخرین مهلت ارائه شده به واردکنندگان است و دیگر اغماضی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. وی اظهار کرد: در صورتی که واردکنندگان غیرمستقیم در این مدت مجوز نمایندگی از شرکت مادر را ارائه ندهند، مجوز فعالیت آنها به‌طور حتم ابطال خواهد شد. در همین زمینه هفته گذشته فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در نشست خبری با رسانه‌ها با بیان اینکه در حال حاضر 60 درصد نمایندگی‌ها به‌صورت مستقیم از شرکت مادر مجوز فعالیت دریافت کردند و مابقی به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند با انتقاد از سیاست‌های وزارت صنعت عنوان کرد، هم‌اکنون برخی از شرکت‌ها در حال مذاکره با شرکت مادر هستند، اما ممکن است مجبور شویم برای واردات برخی خودروها نمایندگی غیرمستقیم داشته باشیم. بر این اساس سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز دستورالعمل وزارت صنعت را در راستای حفظ حقوق مشتریان می‌خواند و می‌گوید: اگر شرکتی در ارائه مجوز مستقیم به ایران تعلل کند، ما نیز نمی‌توانیم بازار مصرف خود را در اختیار خودروهایی قرار دهیم که با واسطه به کشور وارد می‌شوند. بازار خودروهای وارداتی در حال حاضر نیازمند ساماندهی است که یکی از مسیرهای آن اعطای مجوز نمایندگی از سوی شرکت مادر و ورود خودروها با استانداردهای روز جهان است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *