پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۳۲

کنایه سنگین ضرغامی به ولایتی، قالیباف و حداد
تسنیم نوشت: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وحدت میان نیروهای انقلاب به‌مراتب از بحث‌ ریاست جمهوری مهم‌تر است. عزت‌الله ضرغامی در بیست و هفتمین نشست جامعه اسلامی مدیران ایران، گفت: آنان که از آزمایش «مرزبندی خوب» در دوران فتنه سربلند بیرون آمدند باید مراقب «مرزبندی‌های بد» باشند که جز ایجاد تفرقه در اردوگاه خودی نتیجه‌ دیگری ندارد. وی بابیان اینکه کلیدواژه‌های ابداعی توسط رهبر انقلاب، مکمل نوآوری‌های ایشان در حوزه‌ گفتمانی است، افزود: «فتنه» و «مرزبندی» دو کلیدواژه‌ای بود که در گذار ملت در کوران حوادث 88 فوق‌العاده مؤثر واقع شد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امیدوارم تابلوی نمایش تفرقه در میان نیروهای اصول‌گرا در مناظره سوم سال 92 هرگز تکرار نشود؛ عدالت رسانه‌ای در مناظره‌ها‌ی سال 92 از برجسته‌ترین رویدادهای آن انتخابات بود و رهبری معظم با آگاهی و درایت بر روی آن تأکید فراوان کردند. ضرغامی تصریح کرد: رهبری به من فرمودند اگر می‌گوییم دست دادن زن و مرد حرام است، به دلیل ضرورت حفظ حریم در نگاه اسلامی است. بعضی‌ها به من پیشنهاد می‌دادند که(نقل به مضمون) اجازه دهم در ملاقات‌های خارجی با دستکش بتوان دست داد! وی بابیان اینکه «حقد ، حسد و کینه آفت‌های جریان‌های خودی در رقابت‌های سیاسی است، بزرگان اصول‌گرا باید یک دوره درس اخلاق برای سیاسیون بگذارند»، گفت:در 4 جلسه سخنرانی در کرمانشاه به این نتیجه رسیدم که وحدت و هماهنگی در میان نیروهای انقلاب در استان‌ها فوق‌العاده است و آن‌ها نگران ارسال سیگنال‌های تفرقه‌آمیز از تهران هستند. اگر کاری برای خدا باشد ، انجام و عاقبت آن بهتر از آغاز و اول کار است. این را شهید مطهری در تفسیر آیه «و للاخره خیر لک من الاولی» به زیبایی بیان کرده است. وی گفت: چالش میان شهید حسن باقری و احمد متوسلیان که با صدای اصلی آنان در سریال روزهای سرد زمستان به تصویر کشیده شد بهترین الگو برای حل مشکلات بین صف و ستاد در آموزش‌های مدیریتی است. انگیزه اولیه همه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) صادقانه بود. بعدها عده‌ی کمی که البته جزو سردمداران اصلی بودند دچار استحاله و تغییر نگرش شدند.

رتبه ایران در زمینه شکاف جنسیتی؛ ۵ تا مانده به آخر
ایسنا نوشت: سرپرست اداره کل بین‌الملل معاونت امور زنان گفت: بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد رتبه ایران ازنظر شکاف جنسیتی در بین 144 کشور 139 است. لیلا فلاحتی اظهار کرد: بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد، ایران بالاتر از کشورهایی مانند چاد، عربستان، سوریه، پاکستان و یمن در زمینه شکاف جنسیتی قرار دارد و رتبه کشور عربستان 141 و ترکیه 130 است. وی گفت: رتبه ایران در آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد در زمینه سیاست 136، اقتصاد 140، آموزش 94 و سلامت 98 است و گفتنی است رتبه قبلی ایران 141 از بین 145 کشور بود.

اعضای فراکسیون امید به دیدار روحانی می‌روند
تسنیم نوشت: عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید مجلس از احتمال دیدار اعضای فراکسیون متبوع خود با رئیس‌جمهور خبر داد. عبدالکریم حسین زاده عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید از دیدار اعضای فراکسیون متبوع خود با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: احتمالاً این دیدار امروز برگزار می‌شود. وی درباره محور این دیدار گفت: در این جلسه درباره مسائل روز کشور بحث و تبادل‌نظر می‌شود. عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید درباره اینکه آیا در جلسه با رئیس‌جمهور درباره وزرای پیشنهادی نیز تبادل‌نظر می‌شود، گفت: بنایی برای رایزنی برای وزرا در جلسه فردا نداریم البته فراکسیون با تشکیل 3 کمیته در حال بررسی برنامه‌های 3 وزیر پیشنهادی به مجلس است.

نظر عارف درباره رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت
میزان نوشت: رئیس فراکسیون امید گفت: پس از برگزاری جلسه با وزرای پیشنهادی آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان درباره رأی اعتماد به آن‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد. محمدرضا عارف درباره برگزاری جلسه از سوی فراکسیون متبوعش با وزرای پیشنهادی دولت اظهار کرد: بدون شک با توجه به اهمیت این وزارتخانه‌ها، فراکسیون امید با وزرای پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزرش و جوانان جلسه خواهد داشت.
وی افزود: ما قبل از برگزاری جلسه رأی اعتماد با وزرای پیشنهادی دولت جلسه برگزار خواهیم کرد. رئیس فراکسیون امید خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسه پیرامون رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

یک نماینده: مرتضوی چه پاسخی برای
اعتماد مردم دارد؟
خبرآنلاین نوشت: نماینده مجلس دهم در نطق میان دستور خود با اشاره به سعید مرتضوی گفت: آن آقایی که 5 سال پیش می‌گفت افراد کشته‌شده در سال 88 محکوم هستند اما الان می‌گوید که شهید هستند، چگونه می‌خواهد پاسخگوی اعتماد خدشه‌دار شده مردم باشد؟ مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس دهم در نطق میان دستور خود گفت: وظیفه همه ارکان کشور حفظ سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم است اما متأسفانه بر اساس آنچه در گذشته رخ داد،‌ بخشی از این اعتماد از میان رفت. مردم در دولت قبل شاهد گم‌شدن دکل نفتی و فسادهای اقتصادی چندمیلیاردی بودند. لازمه بازگشت این اعتماد اجتماعی، شفاف‌سازی است. وی افزود: برملا شدن بسیاری از خلف وعده‌ها و قانون‌گریزی‌های وابستگان به دولت گذشته قطعاً موجب کاهش اعتماد مردم شد.

تذکر کتبی وزیر بهداشت به صدا و سیما در مورد
تبلیغات غیرواقعی
عصر ایران نوشت: در پی پخش تبلیغات غیرواقعی در حوزه سلامت از سوی صداوسیما، وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما خواستار عدم پخش این تبلیغات شد. در این نامه وزیر بهداشت در مورد یکی از شرکت‌های که ادعا می‌کند قرص‌های گیاهی به‌منظور لاغری را تولید و عرضه می‌کند تذکر داده و خواستار عدم پخش تبلیغات این شرکت از صداوسیما شده است. در این نامه دکتر هاشمی با اشاره به عوارض و مشکلاتی که این‌گونه داروها برای افراد ایجاد می‌کنند آورده است: تجویز داروهای گیاهی و گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و سنتی می‌بایست توسط پزشک معالج صورت گیرد چراکه استفاده خودسرانه از این داروها و بی‌توجهی به تداخلات احتمالی آن‌ها با داروهای رایج و بیماری‌های زمینه‌ای فرد مصرف‌کننده، سلامت فرد و جامعه را به خطر می‌اندازد. آن‌طور که شنیده‌شده است بعد از ارسال این نامه پخش این آگهی از صداوسیما متوقف شد ولی انگار این‌گونه موضوعات تمامی ندارد زیرا هم‌اکنون مدتی است نوع جدیدی از تبلیغات کالاهای مرتبط با سلامت در صداوسیما و تقریباً در تمام شبکه‌های تلویزیونی رایج شده است، در این نوع تبلیغات شخصی در حدود 10 دقیقه ادعاهایی را در مورد یک کالا مطرح می‌کند. ادعاهایی مانند درمان قطعی ریزش مو، رویش مجدد مو و درمان قطعی طاسی یا درمان قطعی لاغری و امثال آن.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس: در بدبینانه‌ترین حالت، یکی از 3 وزیر رأی نمی‌آورد
عصر ایران نوشت: بهروز نعمتی سخنگوی هیأت ریسه مجلس شورای اسلامی در مورد وزرای پیشنهادی ریس جمهور به مجلس برای وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش، ارشاد و ورزش گفت: ترمیم کابینه از اختیارات دولت است و ریس دولت این تشخیص را دادند که این ترمیم انجام شود. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ازنظر ما این ترمیم کار بسیار خوبی بود گرچه ما توقع داشتیم که دولت در بخش اقتصادی این ترمیم را انجام دهد. این نماینده اصول‌گرای مجلس خاطرنشان کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید بگوییم هر سه وزیر رأی می‌آورند و در بدبینانه‌ترین حالت باید بگوییم یکی از سه وزیر پیشنهادی موفق به کسب رأی اعتماد مجلس نمی‌شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *