سایت خبری پیام ما آنلاین | طرح جديد دلواپسان عليه روحاني ادامه نهضت مخالفت با حربه کاندیدا سازی

طرح جدید دلواپسان علیه روحانی ادامه نهضت مخالفت با حربه کاندیدا سازی





۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۳۲

طرح جدید دلواپسان علیه روحانی
ادامه نهضت مخالفت با حربه کاندیدا سازی
نامه نیوز نوشت: مدت‌ها در ایران خبری از رویکرد‌های میانه‌روی نبود تا اینکه حسن روحانی در بین موج افراطی‌گری، پرچم «این اعتدالیون» را برافراشت تا آن‌هایی که نه به دنبال افراط بودند و نه تفریط، به سمت او بیایند و کابینه یازدهم جمهوری اسلامی را شکل دهند. در میان این چهره‌ها، افراد مختلف از جریان‌های گوناگون سیاسی حضور داشتند ولی همگان زیر پرچم اعتدال به کار خود ادامه می‌دادند. این روند در حالی پیش می‌رفت که بسیاری از مخالفان روحانی تاب و تحمل شعارهای یک نفر که در مسیر اعتدال حرکت کند را نداشتند و مدام برای تخریب چهره وی تلاش می‌کردند. نمی‌توان انتقادات مخالفان روحانی را بدون تأثیر دانست ولی با توجه به حجم هجمه‌ها اگر هر دولت دیگری بود در برابر این اقدامات شانه خالی کرده بود.
ادامه نهضت مخالفت با حربه
کاندیدا سازی
این روزها نیز منتقدان و مخالفان روحانی تمام سعی خود را به کار گرفته‌اند تا اینکه وی نتواند دور بعدی به ریاست‌جمهوری برسد و با این نیت سعی دارند راه اعتدال را سد کنند. یکی از این روش‌های سنگ‌اندازی مخالفان بر سر راه پیروزی مجدد روحانی، ساختن گزینه‌های مختلف برای انتخابات ریاست جمهوری است.
دست‌خالی مخالفان روحانی
این جریان که از حضور قاسم سلیمانی و احمدی‌نژاد(گزینه‌های اصلی رقابت با روحانی) ناامید شده بودند، به یاران نزدیک وی پناه بردند. کمیته جریان خاص در ابتدا دست روی علی‌اکبر صالحی، معاون روحانی گذاشت و سعی کرد تا این فرد که موردعلاقه جریان محافظه‌کار نیز هست را در مقابل روحانی قرار دهند. ولی درایت صالحی به‌زودی این فتنه را خاموش کرد و نگذاشت مخالفان رییس جمهور از آن ماجرا سوءاستفاده کنند.
تلاش برای تقابل رییس و معاون
بدون شک آن‌ها دست از کار نمی‌کشیدند و در همین مسیر حسین ابراهیمی، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تهران درباره نظر موافقان دولت در مورد پیروزی قطعی حسن روحانی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری گفت: «جامعه ما هر روز تصمیم تازه و جدی می‌گیرد و بر این اساس هیچ‌کس نباید خیالش راحت باشد که پیروز قطعی انتخابات است. این فعال اصولگرا در مورد احتمال عبور دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان از روحانی خاطرنشان کرد: اگر مواضعی که آقای جهانگیری در روزهای اخیر می‌گیرد هماهنگ با اصلاح‌طلبان باشد احتمالاً این عبور به‌صورت جدی وجود دارد.وی افزود: مواضع آقای معاون اول نسبت به گذشته تغییر کرده است و اگر این مواضع، موضع جدید اصلاح‌طلبان باشد باید منتظر اتفاقات جدیدی درصحنه سیاسی کشور باشیم.» این جریان که برای شکست روحانی به هر موضوعی دستاویز می‌شوند، گزینه‌هایی را در برابر رییس جمهور قرار می‌دهند که بهترین رابطه را با حاکمیت دارند و از نزدیکان روحانی محسوب می‌شوند. در تازه‌ترین سناریوی جریان ضد روحانی برای آنکه گزینه‌های مقابل رییس جمهور را به‌صورت مجازی بالا ببرند، در تلاش هستند تا شمخانی را نیز به‌عنوان گزینه‌ دیگر کاندیداتوری در سال 96 معرفی کنند.
وجه اشتراک‌ رقبای خیالی
رییس جمهور
در میان گزینه‌های اعلامی، وجه اشتراک‌هایی وجود داشت که با نگاهی اجمالی می‌توان به برنامه تنظیم‌شده ولی بی‌فایده مخالفان روحانی دست‌یافت. در همین راستا همه آن‌ها رابطه مناسبی با حاکمیت داشته و از نزدیکان یا معاونان روحانی هستند که البته به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند مورد استقبال بخشی از جامعه نیز به محسوب می‌شوند. به نظر، مخالفان روحانی این مسیر را در پی گرفته‌اند تا در صورت امکان بتوانند میان دوستان کابینه و شخص رییس جمهور اختلاف بیندازند و به هدف خود برسند. برخلاف تصور این جریان، نزدیکان روحانی به‌خوبی می‌دانند که اگر در برابر او قرار بگیرند نه به گندم پاستور خواهند رسید و نه دیگر جایگاهی در دولت بعدی دارند بنابراین در برابر این فتنه تدبیر ویژه‌ای را در پیش خواهند گرفت. البته این‌گونه ترفندها نشان‌دهنده انفعال و ضعف رقبای روحانی است که به دلیل واهمه از شکست دوباره در رقابت سال آینده به این اقدامات روی آورده‌اند ولی خود آن‌ها نیز می‌دانند بدون شک اگر اتفاق خاصی نیفتد، رییس جمهور آینده ایران روحانی خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *