پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۴۷

حمله نماینده پایداری به دولت: سرداران آمپول و الکل در کار سرداران علم دخالت نکنند
شرق نوشت: نماینده قم در مجلس شورای اسلامی انتقادات تندی را علیه وزیر بهداشت مطرح کرده است. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به سخنان وزیر بهداشت گفت: «اینکه وزیر بهداشت می‌گوید آقای روحانی آرامش را به جامعه آورده، ما باید اثر این آرامش را در حوزه‌های مختلف ببینیم.» او افزود: «وزیر بهداشت به حوزه خارج از حوزه مربوطه خودش دخالت کرده است و حق ورود به حوزه ائمه جمعه را ندارد. پیشنهاد می‌کنیم سرداران آمپول و الکل در کار سرداران علم و قلم دخالت نکنند، هرکسی باید حوزه خود را بشناسد. رضاخان هم جرئت چنین حرف‌ها و اراجیفی را نداشت که ما الان شاهدش هستیم؛ بنابراین باید حساب‌شده حرف بزنند و هرکسی به حیطه کاری خودش ورود کند.»او افزود: «اگر ائمه جمعه با مردم همدردی نکنند و اگر تسکین‌بخشی‌های آن‌ها نبود، امروز شاهد چیزهای دیگری در سطح جامعه بودیم. ما هرچه داریم، مرهون کارها و اقدامات ائمه جمعه و سرداران حرم و قلم است. نماز جمعه کلیسا نیست. وزیر بهداشت باید بداند نماز جمعه نماز عبادی- سیاسی و حکومتی است و ائمه جمعه در همه امور ورود پیدا می‌کنند.
این حرف ایشان مخصوص جوامع سکولار است.» «سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی»، وزیر بهداشت، در سی‌و‌سومین کنگره انجمن علمی روان‌پزشکی ایران گفته بود: «در کشور ما هرکسی اظهارنظری دارد؛ مثلاً یکی سردار عَلَم بوده، نوحه می‌خواند و رئیس‌جمهوری و مسئولان را به چالش می‌کشد؛ دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهارنظر می‌کند؛ یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد». او گفته بود: «امیدوارم سیاست‌گذاران، دولت، مجلس، خطبا، ائمه جمعه و هرکسی که در کشور تریبونی دارد، زحمات شما روان‌پزشکان را زیاد نکند و اعصاب مردم را تحت تأثیر قرار ندهد، تهمت نزنند، اضطراب را تحمیل نکنند و اگر آبی برای شما نمی‌آورند، کوزه را هم نشکنند تا شاهد کاهش اختلالات روان‌پزشکی باشیم.»

هاشمی رفسنجانی: درباره چگونگی رییس جمهور شدن احمدی‌نژاد در سال 84 ناگفته‌هایی دارم
ایسنا نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که در آینده، ناگفته‌هایی از انتخابات 84 را بیان خواهد کرد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اخیر با اصحاب رسانه با اشاره به پرونده مهدی هاشمی گفت: خوشبختانه با اعاده دادرسی پرونده مهدی موافقت شد و در حال حاضر هم این پرونده روند خوبی را سپری می‌کند. وی در خصوص چگونگی انتخاب احمدی‌نژاد در انتخابات 84 نیز اظهار کرد: درباره چگونگی رییس جمهور شدن احمدی‌نژاد در سال 84 ناگفته‌هایی دارم که فعلاً مصلحت نمی‌دانم آن را بیان کنم اما در موقع مناسب در این خصوص صحبت خواهم کرد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات سال 96 تصریح کرد: معتقدم که در انتخابات آینده آقای روحانی راه آسانی را در پیش دارد و نگرانی در این خصوص ندارم و از حالا دولت باید برنامه‌‌اش را برای 5 سال آینده آماده کند و مطمئن هستم در دولت دوم روحانی اقدامات مهمی در کشور رخ خواهد داد.

مقیمی: حضور علی جنتی در معاونت سیاسی وزارت کشور یک فرصت است
تسنیم نوشت: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فعالیت‌های انتخاباتی و ریاست جمهوری دوازدهم از اواخر آذر و اوایل دی‌ماه آغاز می‌شود و پیشنهاد داده‌ایم که یک‌سوم انتخابات الکترونیکی برگزار شود. محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آمدن جنتی وزیر سابق ارشاد به وزارت کشور به‌عنوان معاون سیاسی اطلاعی ندارم و این موضوع را از رسانه‌ها شنیدم. وی با تأکید بر اینکه هرکسی را وزیر کشور تشخیص دهد به‌عنوان معاون سیاسی انتخاب می‌کند، عنوان کرد: حضور جنتی در وزارت کشور در صورت صحت یک فرصت است و ما خوشحال می‌شویم. معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه تا امروز همه اعضاء و گروه‌های سیاسی فعالیت خود را انجام می‌دهند، گفت: فعالیت‌های انتخاباتی و ریاست جمهوری دوازدهم از اواخر آذر و اوایل دی‌ماه آغاز می‌شود و پیشنهاد داده‌ایم که یک‌سوم انتخابات الکترونیکی برگزار شود.

صندوق ذخیره فرهنگیان با 8 هزار میلیارد تومان رکورد اختلاس در کشور را زد
خبرآنلاین نوشت: رییس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دلیل استعفای آقای جنتی موضوعی فراتر از «کنسرت‌‌‌ها» بود. حسن غفوری فرد، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تغییرات در کابینه دولت یازدهم، اظهار کرد: شرایط کاری برای سه وزیری که از کابینه دولت عزل شدند یا استعفا دادند بنا به دلایلی به‌هیچ‌وجه امکان نداشت. وی بابیان اینکه لایه‌های مختلف وزارت آموزش‌وپرورش از مدیریت فانی نگرانی‌های زیادی داشتند، گفت: بدنه وزارت آموزش پرورش نقشی تعیین‌کننده در جامعه دارند زیرا این ارگان دولتی، بزرگ‌ترین وزارتخانه است و بیش از یک‌میلیون پرسنل و حدود ۱۵ میلیون دانش‌آموز دارد. غفوری فرد با اشاره به شکایات و گلایه‌هایی که از مدیریت وزارت آموزش پرورش وجود داشت، تأکید کرد: ماجرای اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بشدت سؤال‌برانگیز بود و رکورد اختلاس در کشور با رقم ۸ هزار میلیارد تومان، در این صندوق زده شد. رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ۸ هزار میلیارد تومان یعنی اینکه اگر یک فردی هم‌زمان با حضرت آدم متولدشده بود و از همان روز تاکنون به‌صورت ماهیانه حقوق‌های نجومی می‌گرفت، بازهم رقم ۸ هزار میلیارد تومان به دست نمی‌آمد. وی خاطرنشان کرد: ماجرای غم‌انگیز این اتفاق این است که اختلاس ۸ هزار میلیارد تومانی در یک صندوقی رخ‌داده که متعلق به قشر مستضعف و زحمت‌کش جامعه است. این مساله نگرانی شدیدی در میان جامعه فرهنگی کشور به وجود آورد. غفوری فرد به استعفای وزیر ارشاد اشاره کرد و گفت: ظاهراً وی به این نتیجه رسیده بود که دیگر امکان ادامه کار برایش در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد وجود ندارد؛ حتی فشارهایی از سوی آیت‌الله جنتی هم بر روی وزیر ارشاد وجود داشت. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: عده‌ای خواستند دلیل استعفای وزیر ارشاد را به مساله کنسرت‌ها ارتباط دهند اما مساله خیلی مفصل‌تر از این چیزها بود. وی در ادامه بابیان اینکه محمود گودرزی وزیر ورزش چهارمین انتخاب رئیس‌جمهور برای تصدی این وزارتخانه بود، گفت: گودرزی در مدت وزارتش اقدام و فعالیت خیلی فوق‌العاده‌ای انجام نداد و تحول چشمگیری در عرصه ورزش به وجود نیاورد.

اعلام حمایت فراکسیون «مستقلین ولایی» از دو وزیر پیشنهادی دولت
ایسنا نوشت: سخنگوی فراکسیون «مستقلین ولایی» از اعلام حمایت این فراکسیون از وزرای پیشنهادی ارشاد و ورزش خبر داد. مهرداد لاهوتی دراین‌باره گفت: در جلسه سه‌شنبه فراکسیون مستقلین ولایی که با حضور بیش از 60 نفر از اعضا برگزار شد، آقایان سلطانی فر و صالحی امیری وزرای پیشنهادی ورزش و ارشاد برنامه‌ها و سوابق خود را تشریح کردند و نهایتاً مقرر شد فراکسیون با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از این دو وزیر پیشنهادی اعلام کند.
وی افزود: همچنین قرار است در جلسه چهارشنبه فراکسیون آقای دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش برنامه‌های خود را برای اعضای فراکسیون تشریح کند. طبیعتاً بعد از برگزاری این جلسه و بررسی برنامه‌های و سوابق آقای دانش آشتیانی فراکسیون مستقلین ولایی نظر نهایی خود را درباره گزینه پیشنهادی آموزش‌وپرورش نیز اعلام خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *