پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | راهکارهای پیشگیری از وقوع طلاق و اختلاف در خانواده

راهکارهای پیشگیری از وقوع طلاق و اختلاف در خانواده





۴ آبان ۱۳۹۵، ۰:۵۸

راهکارهای پیشگیری
از وقوع طلاق و اختلاف در خانواده
یکی از موضوعاتی که در تمام ادیان الهی و بخصوص دین اسلام مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه دستورها و آموزه های مفیدی در ابعاد مختلف زندگی توسط پیامبران ارائه گردیده است موضوع نظام خانواده می باشد، بطوری که در دین اسلام، ازدواج و خانواده محبوب ترین و عزیزترین نهاد بشری نزد خداوند معرفی گردیده است و درحدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده است درهای آسمان هنگام بروز چهارپدیده گشوده می شود و این موضوع کنایه از نزول برکات و رحمت خداوند است که در مورد از آنها مربوط به خانواده است: 1-وقتی عقد ازدواج برگزار می شود 2- هنگامی که فرزندی به چهره والدین خود نگاه می کند حال برای آنکه این نهاد مقدس پایدار و مستحکم بماند راهکارهای ذیل براساس تجربه ارائه تا مورد عنایت علاقه مندان قرار گیرد.
اقدامات قبل از ازدواج
الف) آمادگی طرفین
ب) موافقت خانواده ها
ج) علاقه طرفین
د) وجود شباهت ها یا هم کفو بودن از نظر مذهبی- اقتصادی- تخصصی- اجتماعی- سنی
الف) آمادگی طرفین:
نکته مهمی که طرفین در بحث ازدواج باید مدنظر قرار داده و به آن توجه کنند اینکه قبل از ازدواج ببیند آیا آمادگی برای این امر خطیر را دارند یا خیر؟ چرا که بعد از ازدواج در هر صورت مسئولیت هایی بر دوش طرفین قرار می گیرد.
ب) یکی از آداب و رسوم جامعه ایرانی برای ازدواج طرفین نقش خانواده است که باید حتماً بدان توجه کنند که آیا خانواده های آنها با این ازدواج موافق هستند یا خیر؟
ج) علاقه طرفین
علاقه امری درونی است و اگر طرفین تحت تاثیر خانواده و دیگر بستگان، بدون داشتن علاقه مبادرت به ازدواج کنند قطعا در آینده مواجه با مشکل می گردند
د) وجود شباهت ها و هم کفو بودن از نظر دینی و مذهبی و اقتصادی و اجتماعی و تحصیلی و سنی مورد توجه قرار گیرد، توصیه می گردد موارد قبل از ازادواج را جدی بگیرید تا زندگی موفقی داشته باشید.
علی نخعی، مستشار محاکم تجدیدنظر استان

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *