پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کنایه روحانی به دولت احمدی‌نژاد: عده‌ای با ادعای دور زدن تحریم‌ها منابع کشور را هدر دادند

کنایه روحانی به دولت احمدی‌نژاد: عده‌ای با ادعای دور زدن تحریم‌ها منابع کشور را هدر دادند





۴ آبان ۱۳۹۵، ۰:۴۷

کنایه روحانی به دولت احمدی‌نژاد:
عده‌ای با ادعای دور زدن تحریم‌ها منابع کشور را هدر دادند
رییس جمهور کشورمان که روز گذشته در شورای اداری استان مرکزی حضور یافته بود، از عملکرد دولت قبل در بحث فروش نفت و هدر دادن منابع انتقاد کرد. حسن روحانی گفت: «آن همه پول دلار، دو میلیارد و 700 میلیون دلار رفت و معلوم نیست کجاست و گفتند این کار برای دور زدن تحریم‌ها بود.در همان زمان دستگاه‌هایی گفتند کار فروش نفت را واگذار کنید و معلوم نشد چه کردند و کجا فروخته شد.» گزیده صحبت‌های رییس جمهور را در ادامه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت بخوانید:
زمانی در کشور سروصدا شد در خرمشهر هم پیروز شده بودیم، روحیه خوب بود، اسرائیل هم به جنوب لبنان حمله کرده بود، مسابقه‌ای بین ارتش و سپاه برای ارسال نیرو به جنوب لبنان ایجاد شد، شاید ظاهر خیلی خوبی بود و کسی هم جرات مخالفت نمی‌کرد اما امام تدبیر کرد که قدس خوب است اما راه قدس از کربلا می‌گذرد. امام فرمودند باید اول متجاوز را به سر جای خود بنشانید و این کار در مسیر اعتدال بود که امام خمینی (ره) انتخاب کردند و در همه کارها، ایشان بر مبنای مصالح جامعه حرکت می‌کردند.
اگر امام خمینی (ره) مجمع تشخیص مصلحت نظام را تعیین نکرده بود، امکان اداره کشور با احکام اولیه اداره وجود نداشت.
باید با دنیا تعامل کنیم و این تعامل سازنده‌ای که بر روی آن تأکیددارم، سیاست‌های کلی ماست و در چشم‌انداز بیست‌ساله نظام نیز مطرح است و رهبر معظم انقلاب راجع به این چشم‌انداز فرموده‌اند بعد از قانون اساسی مهم‌ترین سیاست کشور، سند چشم‌انداز است.
آن‌هایی که دم از ولایت می‌زنند چرا به این مساله توجه ندارند که یک جمله از سند چشم‌انداز تعامل سازنده با دنیاست و بیان‌شده در اقتصاد، فناوری و علم و دانش در منطقه مقام نخست را کسب کنیم.
زمانی بود که هرروز تهدید می‌شدیم و فشار می‌آوردند که نفت صادراتی ما را کم کنند و برنامه‌ریزی برای صادرات ما تنها یک‌میلیون بشکه باشد و شرکت‌های مختلف، نفت را بردند که بفروشند اما بردند و الان هم هیچ‌چیزی دست ما نیست.
از آن یک‌میلیون بشکه مقررشده، نگذاشتند یک بشکه اضافه به فروش برسد و ظالمانه با ما رفتار کردند. پیش از مذاکرات اخیر شعار می‌دادیم و اگر تسلیم نشده بودیم، چرا نفت را بیشتر نمی‌فروختیم؟
برخی می‌گفتند مگر با مذاکره می‌شود به‌جایی رسید؟ برخی حتی در داخل دولت به من می‌گفتند آیا پرونده PMD که ما طی آن متهم به فعالیت نظامی هسته‌ای می‌شدیم حل‌شدنی است؟ اما خطاب به آن‌ها عنوان کردیم که نه باید آن‌قدر خوش‌بین باشیم، نه آن‌قدر بدبین باشیم و باید حد وسط داشته باشیم.
باید حد وسط را بگیریم، پرونده PMD حل شد و آن‌هایی که می‌گفتند هیچ‌گاه حل نمی‌شود جوابشان چیست؟ برخی گفتند تیم مذاکره‌کننده دولت ساده‌لوح هستند، فحاشی کردند و باید هم‌اینک جواب دهند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *