پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۴ آبان ۱۳۹۵، ۰:۴۵

پیشنهاد روزنامه جمهوری اسلامی به رئیس‌جمهور: هر ۳ فردمعرفی شده برای تصدی سه وزارتخانه را عوض کنید
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:رئیس‌جمهور روحانی پس از پذیرش استعفای سه وزیر کابینه در مدت زمانی کمتر از یک هفته، اسامی وزرای پیشنهادی را برای کسب رای اعتماد به مجلس اعلام کرده است. در این زمینه توجه به این نکته اهمیت دارد که اگرچه اصرار رئیس‌جمهور محترم در تسریع برای معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس امری پسندیده و مورد احترام است که هرچه زودتر، تکلیف سه وزارتخانه روشن شود، ولی فراموش نکنیم که مطابق قانون اساسی، رئیس‌جمهور سه ماه فرصت دارد نامزدهای تصدی وزارتخانه‌ها را به مجلس اعلام کند. با در نظر گرفتن سوابق رفتاری دولت‌های نهم و دهم که بعضا حتی پس از گذشت سه ماه نیز در این مورد تعمدا تاخیر داشتند تا دیدگاه خود را در خصوص مجلس، عملا هم آشکار سازند که معتقد بودند مجلس نه تنها در راس امور نیست که حتی در ذیل امور هم نیست، این سرعت عمل رئیس‌جمهور محترم قابل تقدیر است ولی با کمی صبر و مطالعه می‌توان این اقدام را در فرصت مناسبی که رعایت جوانب امر نیز شده باشد، بهتر و مطمئن‌تر انجام داد. این اقدام رئیس‌جمهور در معرفی فهرست وزرای پیشنهادی ممکن است شائبه عجله و شتابزدگی را در برخی اذهان ایجاد کند و بپرسند که تعجیل چرا؟ علاوه بر این، حالا که هنوز اسامی وزرای پیشنهادی از تریبون مجلس اعلام نشده، رئیس‌جمهور فرصت دارد با دقت نظر بیشتری نسبت به معرفی افراد جدید، تصمیم بهتری بگیرند تا آن که رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی با درصد بالاتری به دست آید و در آخرین ماه‌های دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی، در مقیاس وسیع‌تری شاهد حمایت همه جانبه مجلس از دولت باشیم. با انتشار اسامی وزرای پیشنهادی، سئوال‌های زیادی در جامعه مطرح شده که عمدتا به سابقه رای ندادن مجلس به آنها در نوبت قبل، عدم تسلط آنها بر حوزه کاری مورد نظر و ضعف‌ها و اشکالاتی که به سوابق بعضی از آنها مربوط می‌شود. در این واقعیت نباید تردید کرد که تغییر باید با هدف تقویت کابینه باشد ولی اسامی پیشنهادی چنین نویدی را نمی‌دهد.
علی جنتی: به نماینده ولی‌فقیه گفتم نمی‌توانید جدا از فتوای ولی‌فقیه عمل کنید
اعتماد آنلاین نوشت: مراسم خداحافظی و تودیع علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم صبح دیروز در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. گزیده اظهارات جنتی به شرح زیر است:
سعی کردم از روز اول بگویم که گذشته را فراموش کنید و به مانند دوره آقای خاتمی و مسجدجامعی که به اهالی فرهنگ و هنر احترام می‌گذاشتند ما نیز قصد داریم به شما احترام گذاریم،
گاهی فضایی در کشور راه انداختند که کسی نتواند در این فضا تنفس کند، روزی در سفری به استان بزرگ رفتم با نماینده ولی فقیه استان صحبت می‌کردم او گفت با موسیقی مخالفم، گفتم شما مخالفید؟ شما نماینده ولی فقیه هستید اما باید ببینید ولی فقیه شما چه فتوایی داده است شما نمی‌توانید جدا عمل کنید، وقتی این عنوان را دارید نمی‌توانید بگویید کلاً با موسیقی یا تئاتر مخالفم.
گاهی برای یک تئاتر امام جمعه‌ای استانی برافروخته می‌شود و با اینکه آن تئاتر را ندیده اما بر اساس گزارشات نظر می‌دهد هر چند من پشت صحنه این اتفاقات را می‌دانم آنها با معاون اداره کل مسأله دارند از این رو به تئاتر ایراد می‌گیرند، تئاتری که در تکریم شهدا بوده است.
واکنش جلیلی به احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات سال۹۶
تسنیم نوشت: عضو شورای عالی امنیت ملی، انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده را گامی رو به جلو برای کشور دانست.سعید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید رجایی و در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که پرسید آیا شما برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 کاندیدا می‌شوید یا خیر؟ گفت: در مقاطعی انتخابات به عنوان یک رفتار سیاسی بارز در کشور اهمیت دارد و آن چیزی که تداوم نظام را تثبیت می‌کند این است که حرکت همواره باید رو به جلو باشد.
وی افزود: مهم این است که مجموعه نظام اعم از مردم، دولت‌مردان و سیاسیون به این نکته توجه داشته باشند که مجموعه اقدامات باید در جهت منافع مردم حرکت کند. مهم این است که حرکت به سمت جلو باشد که انتخابات 96 نیز گامی به جلو خواهد بود.
عضو شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا در سال 89 تحریم‌های زیادی علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل وضع شد؟ گفت: امروز قدرت‌هایی در دنیا شکل گرفته‌اند که انحصاری را برای خودشان در صدور قعطنامه درست کرده‌اند. حق غنی‌سازی طبق NPT برای همه کشورهای عضو در نظر گرفته شده است.
جلیلی افزود: برخی قطعنامه‌هایی که از سوی شورای امنیت علیه ایران صادر شد، نشان‌دهنده این بود که نمی‌خواهند ملت به هدفش برسد و این‌گونه قطعنامه‌ها ارزشی ندارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *